Surkål och ödlor
-
kattklo
-
kattklo
Du, Torpan, jag funderar lite till på det här med pergotime
: är det inte så att "risken" att man lossar fler ägg ökar rätt markant om man använder pergotime? För då kanske det är större chans att få med några superägg, tänkte jag...
Jag vet att jag åt pergo för många år sen, när det krånglade för oss, och då fick jag veta just det att det var rätt stor risk för tvillingar...
En tanke bara...
Jag vet att jag åt pergo för många år sen, när det krånglade för oss, och då fick jag veta just det att det var rätt stor risk för tvillingar...
En tanke bara...
Spola äggledarna. Det behöver inte vara kontrastvätska. Jag har också gjort det. Min gyn sa att de gjorde sånt på 70- 80-talet (som undersökningsmetod)och då kunde se en viss ökad spontangraviditet. Det finns inga studier, bara indikationer och vissa tror, andra inte...TorpSara skrev:Kontrastvarfördå?![]()
Det har jag gjort på magsäcken, men äggledarna?
Jag ska försöka hålla sängen ren. Det räcker med katterna... 8)
Ska sikta på varannan dag!
/LO
Lotta, mamma till
Vera
född januari 2004 Minikurad sommaren 2004
Ivar
född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum
-
Nancy
/LO har rätt. Det behöver inte vara just kontrastvätska./LO skrev:Spola äggledarna. Det behöver inte vara kontrastvätska. Jag har också gjort det. Min gyn sa att de gjorde sånt på 70- 80-talet (som undersökningsmetod)och då kunde se en viss ökad spontangraviditet. Det finns inga studier, bara indikationer och vissa tror, andra inte...
Nancy
Katter går bra. 8) Är maken hårig? Så man inte klappar på fel?
Kanske bra med ett smal så tar hormondusterna bättre och jag kanske inte behöver stanna lika länge.
Jag är som *frieda* men bara med darlingen. Enligt nån läkare är vi superkompatibla ihop. Innan darlingen kom in i mitt liv idkade jag ju detdära med några andra
och körde bara avbrutet och "säkra" perioder men blev aldrig gravid under de 14 åren. Med darlingen hjälper det inte alltid ens med kondom. Och jag borde ju ha passerat mina fertilaste år med hästlängder, eller?
Men sen tror jag också att om man har fått ett barn blir det lättare nästa gång (trots din långa väntan). Kroppen vet vad som är i görningen och kroppsminnet slår på. Jag tror det är nån speciell bebis som vill komma till er men tiden är inte inne riktigt än bara.
Torpan har en finfin bebbe i magen!
Kram Jannika
Jag är som *frieda* men bara med darlingen. Enligt nån läkare är vi superkompatibla ihop. Innan darlingen kom in i mitt liv idkade jag ju detdära med några andra
Men sen tror jag också att om man har fått ett barn blir det lättare nästa gång (trots din långa väntan). Kroppen vet vad som är i görningen och kroppsminnet slår på. Jag tror det är nån speciell bebis som vill komma till er men tiden är inte inne riktigt än bara.
Kram Jannika
-
*frieda*
Säger du det säger dukattklo skrev:Jag kan ju säga så mkt som att om man har ägglossning är dom inte alls så bra som man kan tro när man läser på baksidan av paketet!
Hoppar in lite plötslig här i tråden och bekräftar att akut p-piller inte alls alltid funkar. En kompis till mig bet det inte på och det är hon säkert glad för nu men inte just då!

Mamma till lilla prinsessan, 17 Februari 2005 och lilla prinsen, 27 Juli 2007. Har följt standardmodellen från start med båda.
-
*frieda*
-
TorpSara
-
Lua
Jag har drömt om dig inatt TorpSara
Jag kom och gick på friidrottsanläggningen här hemma och det var tävlingar i världsklass. Det förstod man på mängden pressfolk och jag såg Arne Hegerfors i en kommentatorshytt. På ganska långt håll såg jag dig stå vid trestegsgropen och hejjjjja som en galning. Vid din sida stod en lång kille och en liten tjej som också hejade fram en kille som just hoppade tresteg. Man förstod att dessa tre var dina barn. Killen som stod bredvid dig hade en t-shirt på sig där det stod: "Det är jag som är Edvard"
En rätt förvirrad dröm både före och efteråt men just den här sekvensen är glasklar. Jag tror att kopplingen mellan din familj och tresteg är din Edvard och Jonathan Edwards
, du vet. Jag hade sett ett klipp på tv med honom nån gång under veckan
Ja, herreminje
Enligt den här drömmen så får du ju då vänta på flickan som kommer att komma som nummer tre!
Största kramen från Lua.
Jag kom och gick på friidrottsanläggningen här hemma och det var tävlingar i världsklass. Det förstod man på mängden pressfolk och jag såg Arne Hegerfors i en kommentatorshytt. På ganska långt håll såg jag dig stå vid trestegsgropen och hejjjjja som en galning. Vid din sida stod en lång kille och en liten tjej som också hejade fram en kille som just hoppade tresteg. Man förstod att dessa tre var dina barn. Killen som stod bredvid dig hade en t-shirt på sig där det stod: "Det är jag som är Edvard"
En rätt förvirrad dröm både före och efteråt men just den här sekvensen är glasklar. Jag tror att kopplingen mellan din familj och tresteg är din Edvard och Jonathan Edwards
Ja, herreminje
Största kramen från Lua.
-
TorpSara
Vad bra att jag får vara med mina barn i dina drömmar, det bådar gott tror jag!
Natt, natt och stor kram tillbaka!
Ps. Förresten, mörkt långt lite lockigt hår?
-
TorpSara