/Fjällmor Vildvittra 8)
Surkål och ödlor
-
Fjällfolket
oooh, apropå Päivis resa.
Vi står fortfarande i kö till BUP. Ett års väntan är det nu. Men... jag har ju inte haft brått tidigare.
Nu är det sonen som vill veta.
citerar mig själv från bloggen, angående vår resa:
Tack surödlor för att ni finns!
/Fjällmor
Vi står fortfarande i kö till BUP. Ett års väntan är det nu. Men... jag har ju inte haft brått tidigare.
Nu är det sonen som vill veta.
citerar mig själv från bloggen, angående vår resa:
och några dagar senare:Jag fick en bok...
med posten igår av min mor.
Jag grinade redan när jag läste omslagstexterna.
Kanske den kommer för nära..?
Men nu läser jag den.
Med fladdrande själ...
Inatt slog det mig.
Så många timmar jag lagt ner. Så mycket jobb. Så mycket känslor. Så mycket fysisk styrka. Så många tårar. Så mycket kamp.
För att nå fram
in
till min pojke.
Inatt slog det mig,
han vet nu att han behöver världen.
Han förstår inte varför,
men han vet…
Inatt slog det mig.
Vi är i hamn.
Oavsett vad som sker framöver.
Om jag så inte skulle orka ett steg till.
Så är han i hamn...
Nu ska mamman fatta vad som hände.
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9137133047
Så här säger min kloka storson:
Mamma, jag minns när jag var liten.
Då var det bara du som kom in i min bubbla,
ingen annan kunde...
Nu, mamma, nu kommer fler in.
Det känns bra.
Men det är skönt att bubblan är bara min.
När jag vill.
Jag är så glad att ha honom i mitt livOch...
boken..
läser.
gråter..
minns med hela kroppen,
utbrotten - kampen - utmattningen.... och sen mina tårar i natten ackompanjerade av hans dunkande i väggen...
Tack surödlor för att ni finns!
/Fjällmor
Vilken insikt, vilken son och vilken MAMMA som har lett honom dit han är idag!
/LO
/LO
Lotta, mamma till
Vera
född januari 2004 Minikurad sommaren 2004
Ivar
född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum
Hej alla fantastiska människor och mammor! Jag är så glad att ni finns i mitt cyberliv.
Är precis hemkommen från "utflykt" med Nike. Vi har varit och dopat första kusinen Felix som skötte sig utmärkt (ganska väntat, världens gladaste bebis) trots att gamm'prästen sa fel namn och önskade oss god fortsättning på fel dag, haha!
Nu är jag slut som artist dock. Två och en halv timme bil dit, sjuttielva nya nästan-släktingar att hålla reda på och någorlunda i minnet så man inte hejade på samma två gånger, kaffe (urk! speedomamman) och fler goda småkakor än jag borde petat i mig samt två och en halv i mörkret hem med uselt mörkerseende blev lite mer än jag orkade med egentligen men med Nikes underbara sällskap gick det ju vägen.
Min lilla partypingla! Där fäster varken baciller eller sorger.
Killarna däremot har hög feber båda två och har haft mysdag hemma med pappa, film och saft samt en överförtjust Nella. Alla låg stilla och var klätterställningar till henne. Jipii!
Imorgon bitti blir det ännu mer bilåk, då far jag mot Stockholm för att gulla med min hjärtevän A-K hela dagen och kanske shoppa nåt till bröllopet.
Nu är det dags för sen middag.
Kram alla! Jannika
Är precis hemkommen från "utflykt" med Nike. Vi har varit och dopat första kusinen Felix som skötte sig utmärkt (ganska väntat, världens gladaste bebis) trots att gamm'prästen sa fel namn och önskade oss god fortsättning på fel dag, haha!
Nu är jag slut som artist dock. Två och en halv timme bil dit, sjuttielva nya nästan-släktingar att hålla reda på och någorlunda i minnet så man inte hejade på samma två gånger, kaffe (urk! speedomamman) och fler goda småkakor än jag borde petat i mig samt två och en halv i mörkret hem med uselt mörkerseende blev lite mer än jag orkade med egentligen men med Nikes underbara sällskap gick det ju vägen.
Killarna däremot har hög feber båda två och har haft mysdag hemma med pappa, film och saft samt en överförtjust Nella. Alla låg stilla och var klätterställningar till henne. Jipii!
Imorgon bitti blir det ännu mer bilåk, då far jag mot Stockholm för att gulla med min hjärtevän A-K hela dagen och kanske shoppa nåt till bröllopet.
Nu är det dags för sen middag.
Kram alla! Jannika
Fjällmor!

Jannika! Ha så skoj i storstan!
Själv är jag trött och mätt och glad! Har haft tjejbesök idag. Två goda vänner sen long way back. Den äldsta lärde jag känna i ettan men våra föräldrar påstod att vi satt i sandlådan också. Den andra - fick ett fnitteranfall när vi stötte ihop för första gången på sommarlovet innan sjuan. Och på den vägen är det. Hon är nog den som jag räknar som min allra närmaste vän.
Vi pratade nonstop i åtta timmar!
Jannika! Ha så skoj i storstan!
Själv är jag trött och mätt och glad! Har haft tjejbesök idag. Två goda vänner sen long way back. Den äldsta lärde jag känna i ettan men våra föräldrar påstod att vi satt i sandlådan också. Den andra - fick ett fnitteranfall när vi stötte ihop för första gången på sommarlovet innan sjuan. Och på den vägen är det. Hon är nog den som jag räknar som min allra närmaste vän.
Vi pratade nonstop i åtta timmar!
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Tack K-ina! Det var mysigt att sno runt i Stockholm i snöväder med hjärtevän vid sin sida, hade nästan glömt bort hur det kunde vara "förr", haha! A-K är min fd sambo, en mycket tolerant och galet rolig människa. Klok och varmhjärtad. Jag blir mer och mer tacksam för de fina vänner jag har ju äldre jag blir, de är en verklig gåva.
Men läääskigt att åka hem i snöstormen. Jag puttrade i 40 på 120-vägen vissa bitar (noll mörkerseende) men det var ingen som vågade åka om mig så jag ledde den långsamma karavanen genom snöröken. Typ blind leder blind.
När jag kom hem hade jag ont överallt av att sitta på helspänn i flera timmar. Men jag hann pussa ungarna go'natt i alla fall.
Åtta timmar!
Imponerad.
Här snöar det så vackert! Nu känns det inte alls tidigt med vår tjuvstart av julpyntet. :santa:
Kram Jannika
Men läääskigt att åka hem i snöstormen. Jag puttrade i 40 på 120-vägen vissa bitar (noll mörkerseende) men det var ingen som vågade åka om mig så jag ledde den långsamma karavanen genom snöröken. Typ blind leder blind.
Åtta timmar!
Här snöar det så vackert! Nu känns det inte alls tidigt med vår tjuvstart av julpyntet. :santa:
Kram Jannika
-
TorpSara
-
TorpSara
Rättså lik. Fast väldigt vuxen.
Jag har lite svårt att greppa att tiden inte står stilla och att musiker är inte odödliga, eftersom deras musik ju är det. Dessutom hade jag ju, pga av vissa Idol-deltagare, ett massivt Noice-skov häromnyssens, så då blev det ju ännu overkligare att sitta mitt emot och äta lunch.
Jag har lite svårt att greppa att tiden inte står stilla och att musiker är inte odödliga, eftersom deras musik ju är det. Dessutom hade jag ju, pga av vissa Idol-deltagare, ett massivt Noice-skov häromnyssens, så då blev det ju ännu overkligare att sitta mitt emot och äta lunch.
Men nu finns ju Johan Palm 
Imorgon, mina vänner, bär det av till Skåneland och Sus, bus och kloker. Håll tummarna - jag menar affirmera med mig - att Ivar och jag sover gott HELA natten
Så jag är pigg när jag ska ut på vägen.
Vi rapporterar kanske under tiden.
/LO
Imorgon, mina vänner, bär det av till Skåneland och Sus, bus och kloker. Håll tummarna - jag menar affirmera med mig - att Ivar och jag sover gott HELA natten
Vi rapporterar kanske under tiden.
/LO
Lotta, mamma till
Vera
född januari 2004 Minikurad sommaren 2004
Ivar
född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum
Och jag städar och fejar som en galning inför det fina besöket vi väntar i morgon. Så kul ska det bli, vi längtar hela familjen.
Ibland är jag så effektiv så jag knappt tror det är sant, betänk att jag är världens lataste så förstår ni, jag ville se Cityakuten men tid det det hade jag egentligen inte. Lösningen blev att stryka tvätten under själv programmet och så fort det var paus kastade jag mig i diskon och fixade disken. Innan programmet var slut hade jag fixat både disken och stryktvätten.
Jag är impad av mig själv. Nu ska jag fräscha upp badrummet vilket katten uppskattar för då får hon sällskap en stund, sen är det dammsugning och sen ska jag rasta hundarna innan jag kastar mig i bingen.
Kram till er alla!
Susan
Ibland är jag så effektiv så jag knappt tror det är sant, betänk att jag är världens lataste så förstår ni, jag ville se Cityakuten men tid det det hade jag egentligen inte. Lösningen blev att stryka tvätten under själv programmet och så fort det var paus kastade jag mig i diskon och fixade disken. Innan programmet var slut hade jag fixat både disken och stryktvätten.
Kram till er alla!
Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Ja jag veeeet! Helt galet.Tåårp skrev:Jannika, din tok! Varför tog du inte tåget? Ut å köra i det dära vädret, va!
Peo? Varför då?
Susan, jag förstår inte alls din självpåtagna latmaskidentitet. Den har jag aldrig stött på.
Kram på er alla! Jannika