Hemmavarande stockholmnorrortsmammor som vill "extraknä

Forum för nygamla barntillsynstankar, konstruktiva förslagsalternativ och samarbete under personligt ansvar.
Skriv svar
cillus
Inlägg: 178
Blev medlem: tis 16 okt 2007, 21:26
Ort: Vaxholm

Hemmavarande stockholmnorrortsmammor som vill "extraknä

Inlägg av cillus »

Jag har precis börjat arbeta två dagar i veckan, min sambo är då hemmapappa. Vi har tänkt att ha det så tills hon är minst tre år iallafall.
Idag är hon 20 månader.

Iallafall så "krisar" det sig på min sambos arbete, och de har föreslagit att bekosta hemfrid som "barnvakt" åt våran tjej så att han kan arbeta. :shock:
Alternativt, ersättning till mig ifall jag säger upp mig från jobbet. :shock:
Nu är det så att varken jag eller min sambo vill anlita hemfrid eller något annat "barnpassningsföretag" (ursäkta mina eventuella fördomar) , dessutom behöver jag arbeta för att uppdatera min kunskaper.

Självklart blir jag hemma med vår dotter om så krävs, det går före allt annat att hon får vara i sin hemmamiljö och känna sig delaktig om dagarna..ja ni vet. :D

Men jag skickar ut en förfrågan här, ifall något intresse finns att ta hand om vår dotter två heldagar i veckan hemmavid(kan diskuteras) tillsvidare. Givetvis mot ersättning, och självklart kan man ta med egna hemmavarande barn.!
Man behöver inte ha f-skattsedel.. :oops:

Körkort är en nödvändighet. Annars bor vi mycket havsnära och skogen runt knuten! (20-25 minuter från tullarna)

Vill ni veta mer så pm:a gärna! :heart: :D
Mamma till Flicka februari 2007, Pojke född augusti 2012
Bonusmamma till flicka född 2011
Gravid, beräknad födsel oktober 2013
ms Sophie

Inlägg av ms Sophie »

Ingen som har möjlighet att hjälpa cillus med detta underbara problem (attans att vi bor så långt bort från varandra...)...

//Sophie
Skriv svar

Återgå till "I stället för dagis - tankar och idéer"