har nu börjat genomföra kuren med tveksamt resultat. Min son är 8 mån och har fram till ca 6mån sovit fantastiskt bra men sedan hände något. HAn har alltid somnat själv utan krångel på kvällarna och slutade äta natt mål vid 5.5 mån.
Ett av problemen är att han bajsar på natten iblans tom 2 ggr. Ett annat är att han är vaken så länga är han vaknar. han har dessutom blivit förkyld och har nu efter andra natten 38.5 i temp vilket han inte hade när jag startade.
Natt 1 fortlöpte på detta sätt:
läggning 19.30, bökar lite men är ej ledsen, blir lite irriterad och får några påminnelser som sedan bekräftas. somnar 20.00
första uppvaket är 04.10. han har då bajsat igenom, byte av lakan kläder... en alvedon supp. JAg lägger honom tillrätta och ramsar ut han blir tyst och får en bekräftelseramsa och blir tyst. Sedan börjar han låta och gny fram till 06.20. Han blir inte riktigt ledsen förrän då.
JAG går in och lägger tillrätta, ramsar... Han blir arg, när jag går in på nytt har han troligtvis kräkts och får ett nytt lakan. läggs tillrätta och ramsar ut. han måste påminnas och bekräftas flera ggr. tillslut somnar han om 07.20. för att sedan väckas 07.30. en inte så lyckad natt.
natt 2 . Jag kände mig lite nervös då jag kände att ramnsan inte bet riktigt.
HAn somnade på 9 min utan krångel.
Vaknade sedan 00.00 nästan identiskt med förra natten, bajsar ... låter till 02.30 då han somnar om med ramsa och vaknar 06.20 och jollrar, han blir lite irriterad och bllir arg när han får ramsan, jag går in och lägger honom tillrätta, ramsar ut, han blir lite arg men somnar 06.46.
har tidigare kurat min äldste son. han reagerade kraftigare och svarade då bättre på ramsan. Vad ska jag göra?? om jag låter honom ligga och låta i 2 .5 timme väcker han storebror.
tacksam för hjälp!
mvh Lotta