Lite funderingar kring andningslarm

Utrustning, inredning, kläder och prylar
Skriv svar
Rasell

Lite funderingar kring andningslarm

Inlägg av Rasell »

Hej

Idag har vi ett andningslarm som heter Respisense, vilket är en liten dosa som man fäster på blöjan eller dyl. Från början resonerade jag som så att detta larmet verkade vara så flexibelt, man kunde ju helt enkelt välja vart barnet somnade då larmet inte var fast placerat någonstans.
Men, efter vi kurat vår flicka, och då hon sover inomhus, blir det alltid i hennes spjälis. Än så länge står sängen i vårt sovrum, men troligtvis kommer hon få eget rum inom ett par veckor.
Detta larmet falsklarmar ganska ofta då det lätt hamnar snett och inte får kontakt med hennes mage/rygg, + att skulle hon sova i annat rum, skulle vi förmodligen inte själva vakna av larmet då rummen inte ligger vägg i vägg :cry:

Det jag funder på är att byta ut detta mot ett sådant som ligger i sängen, men min fråga dessförinnan är om ni som har dessa verkligen hör om det larmar på natten? Gäller framförallt er som har en bit mellan rummen.

Tacksam för svar
/Rasell
Mamma till
Storebror Född -98
Lillasyster Född -08
Mata

Inlägg av Mata »

Jag hade bebysense, och det låter så man här i andra rummet. I alla fall... :D
Mamma till 4 barn, -03, -05, -07, -09

There´s a place in heaven for women who help other women...
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Jag hade Nany II och det tjöt lika högt som ett brandlarm ungefär. Så det hördes vill jag lova. :wink:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Rasell

Inlägg av Rasell »

Ok, tack för era svar :D , det låter betryggande.
Har då ännu fler frågor.
Vi har märkt att vår babyvakt inte reagerar då det larmar, konstigt nog eftersom den annars reagerar bara hon rör sig i sängen :? Har ni märkt något liknande. Misstänker att ljudet är för "tunnt/högt" från andningslarmet iofs...

Har ni någon slags dosa/enhet kopplad med sladd till era plattor och det är även ifrån dem det larmar då? Misstänker att det är där man stänger av och på dem också. (Gissar vilt just nu :oops: )

Får nog bli att vi investerar i ett nytt larm. Man kan väl lägga ut en annons efter begagnat på detta forumet väl?

Tack på förhand
Mamma till
Storebror Född -98
Lillasyster Född -08
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej!

Vi använder BabySense. Supernöjda. Och ja, man hör ljudet :lol:, vi råkade sätta igång larmet av misstag på bb :oops:. Det LÄT långt ut i korridoren.

Babyvakt har jag nästan aldrig använt, och därmed inte testat om larmet hörs. Så det vet jag inte.

Larmet består av 1-2 plattor (beroende på barnets rörlighet i sängen) och en dosa. Plattorna och dosan sitter ihop med sladd, och man stänger av och på på dosan, som man hänger på sängkanten. Det är dosan som tjuter om larmet går, och den blinkar även grönt för varje andetag.

Klart du kan lägga ut annons här på forumet! Eller kolla efter någon som säljer?

/J
Skriv svar

Återgå till "Barnasaker"