vrålskriker vid uppvak på natten

Skriv svar
162ochenhalv

vrålskriker vid uppvak på natten

Inlägg av 162ochenhalv »

Hej, gossen min har börjat med något nytt... om han vaknar på natten så skriker han eller snarare vrålar och är helt hysterisk. innan när han vaknat har han gnällt, gråtit och sen somnat om, nu kan han skrika i timmar... inatt var det vid 1 snåret, de senaste nätterna har det varit vid 4.30-5 tiden. vet inte hur vi ska hantera detta, för så här har han aldrig skrikit innan. Vi bor i lhg för tillfället och jag känner mig stressad över att han stör grannarna. Han är 17 månader. Varför gör han så här? å vad ska vi göra. :roll:
endast döda laxar följer strömmen - Mini född 2007-05-20 kurad vid 6 1/2 månad. LillTjejen född 2009-03-05
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Hej :D :!:
Jag tror ni hamnat i förtrotsens underbara (!) värld :wink:

:idea: Läs den här länken, jag tror du kommer att känna igen dig och hitta svarpå dina funderingar där:
http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=13298

Kram!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
162ochenhalv

Inlägg av 162ochenhalv »

men jag förstår inte riktigt. Hur ska jag hantera skriken? ska jag bara låta honom vråla? på kvällen är sin sak, då lugnar han sig efter 20-30 min... men mitt i natten?
endast döda laxar följer strömmen - Mini född 2007-05-20 kurad vid 6 1/2 månad. LillTjejen född 2009-03-05
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Vad gör ni idag, och hur hjälper det?
162ochenhalv

Inlägg av 162ochenhalv »

har gått in efter en stund om han är helt hysterisk och lagt ner honom och gått ut igen. men så fort vi stänger dörren så vrålar han igen. Brukar vänta ca 15 min ibland mer. Det är så svårt eftersom han skriker så att hon hostar och ulkar. Innan har han fått gråta tills han somnar om, och det kan vara 30 min max. Ibland nu har han lugnat sig efter 15 min och sen efter 5 min så börjar han igen. Mannen påstår att jag ska ramsa när jag går ut, men jag tycker att han vet ju att han ska sova. när man öppnar dörren så slänger han sig ner på magen, och lugnar sig, men när man går ut så drar han igång igen. HAr även provat att solfjädra å då blir han lugn för stunden, tills vi stängt dörren...
kiki

Inlägg av kiki »

Hej 162ochenhalv :lol:

Så här kan ni ju inte ha det varken sonen eller ni, men det visste du ju redan :lol: :lol: :lol:

Vi hade en rejäl förtrotsfnurra med Mio när hon var i samma ålder och som AW skriver i länken som Miar70 skickade så behövde hon svar i handling. Sök funktionen funkar ju inte så jag kan inte länka till min tråd, tyvärr men här kommer mina tankar.

Jag föreslår en minikur, med rejäla besked.

Natt 1, vid första uppvak (ett argt alltså) så in och solfjädra, här är det viktigt första natten att inte gå ut för tidigt, hellre att han somnar än att han går igång igen. Jag räknar till 600x4 efter att barnet känns sömntungt... det blir ca 20 minuter, men hällre för länge som sagt. Ramsa glatt ut fast han sover och lägg in bekräftelse i 4 versen om han fortfarande sover, vilket han såklart gör :lol: Du kan sova emelllan tycker jag för du ska ju inte in vid minsta pip som en vanlig kur utan bara uppvak som han inte fixar själv. Upprepa samma sak under hela natten inkl vargtimmen.

Natt 2 har du lite mer is i magen och ger sonen förtroende att klara uppvaket själv. Mio behövde 2 timmar :shock: knorr natt två, då satt vi ömma föräldrar i v-rummet och småpratade och konstaterade att hon inte behövde hjälp men vi var där för att ge bekräftelseramsa när hon var tyst.

Det är mitt förslag på problemlösning, hoppas och tror att det löser sig för er. Sen skulle jag lyssna på maken/pappan RAMSA alltid ut, om du varit inne efter ett uppvak :lol: Det kan du göra i många många år :lol: för ibland vaknar faktiskt barn på natten och behöver t.ex en kram eller en solfjäder som avslutas med den gamla vanliga ramsan.

Lycka till
Kristina :lol:
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
162ochenhalv

Inlägg av 162ochenhalv »

Hej å hå, tack för alla råd... som om mini kände på sig att nått var på g, så har han sovit som en prins igen :-D
nu vet både jag och maken hur vi ska hantera ett ev återfall!
tack tack :heart:
kiki

Inlägg av kiki »

:thumbsup: :sleep:
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"