En sån liten sovis du har, Mari

Härligt!
Härligt att veckan gått bra Emma, jag tycker faktiskt att vardagarna är sköna, för då har man ju liksom koll på vad som ska hända. Helgerna kan bli lite hur som helst.
Men det har jag fatkiskt bestämt mig för denna gången att det är ok, om jag märker att Ivar fixar det.
Det är så lätt att bli jättestressad av att schemat inte hålls till 100. Idag blev det lång lur på förmiddagen, lång lur i bilen hem och kort lur på eftermiddagen. Han var supertrött, så han fick sova kl 18.30 nu ikväll. Och visst märks det att pluttbebisar blir trötta av storkalas (och vem blir inte det

). (Kusinen fyllde 7 år och det var fullt hus

)
Idag fick han smaka på avokado. Det är ju ingen tvekan om att han älskar mat

mums sa han och smaskade och njöt

Så idag har jag laddat i skåpen. NAN2, gröt och några burkar smakmat. Hittills har jag gjort själv, men nu tänkte jag vara lite lat 8)
Funderar lite högt på hur länge man ger ersättning? Ammar gör man ju ett tag. Vera fick nog mjölk till varje mål till hon var 6 månader och sedan lite då och då ett par månader till. Är det ungefär samma med ersättning? Någon?
Måste få beklaga mig lite också. Jag vet att det inte är menat på fullt allvar men viss missunsamhet finns det ju ändå, eller?
En släkting till kusinen som vi var hos (vi har träffats många gånger, så visst pratar vi...) kom fram till mig när jag bar på Ivar. Hon tyckte att han gott kunde sova mellan sina föräldrar och vakna och skrika lite så vi fick lite att bita i, nu när vi hade det så lätt med Vera.
Jag blev skitledsen, reagerar som barnen gör, fnissade lite för att jag inte kunde tro att hon menade vad hon sa.
Jag FATTAR INTE hur man tänker när man säger så... Jag tycker en motsvarande fras skulle vara att "Ja, ni har ju haft det rätt gott ställt rätt länge, så jag hoppas finanskrisen drabbar er lite så att ni får känna hur det är i verkligheten".
Äh, jag fattar inte varför jag bryr mig. Brukar verkligen inte reagera på sånt, men nu vet jag att Ivar inte är så lugn som Vera var. Med henne hade jag ingen koll på SM och Anna Wahlgren, men hon sov gott och åt bra ändå. Ivar är betydligt mer tuttig, vaknar oftare, gråter högre. Men jag vet hur jag/vi ska hantera det och då blir han ju lugn. Men dom ser ju bara de lugna barnen...
Sorry, nu ska jag inte gnälla mer
/LO