Ska börja kura ikväll!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
TinasDag
Kontakt:

Inlägg av TinasDag »

Hej & Grattis till superbra början på kuren! :thumbsup:
Något som jag tycker är svårt är solfjädrandet. Jag tror att hon kopplar samman det med mitt försvinnande och ändrar omedelbart ställning till groda. Är det okej
Ja, om solfjädring inte är Malins starka sida :wink: så kan jag lugnt säga att jag räknar mig som expert på DEN delen vid det här laget :roll:
Nu i början skall du inte ha för bråttom ut efter att du slutat buffa/buffat som markering. Om man märker att den lilla blir spänd/gnäller/bökar när buffen är slut och du solfjädrar kan du gärna stå kvar en liten stund med solfjäderntills det är helt lugnt, andningen långsam och kroppen sömntung. DÅ trycker du till som avslut och går ut med ramsan. Det är helt ok att hon ändrar ställning när du går, hur hon vill sova är upp till henne, solfjädern är ju bara ett verktyg att få henne att slappna av. I början fick jag hålla emot en spjärnande son rätt länge :roll: men sen en dag så bara slappnade han av på väg ned i sängen :D Nu står jag kanske 1 min som markering och för att JAG :? tycker det är mysigt... Det viktiga är att backa när man märker att dom hajar konceptet 8)

Din lilla tar verkligen ramsan! Andra natten (trots alla frågor) visade detta solklart :thumbsup: Jag håller dock med Malin om att inte pilla i schemat innan du anser att det är nödvändigt! Detta är nytt för din tös och det måste få ta några dagar (för oss liiiite längre :wink: ) för att sjunka in. Hur ser schemat ut förresten? Kanske kan komma med några tips :?:
Kram :heart:
:heart: Vetgiriga semlan Dag :heart:
född 071105, kurad i Gastsjön aug. 2008
:heart: Ingrid som kan själv! 090826 :heart:
http://dahlin.bloggproffs.se
Vickan82

Inlägg av Vickan82 »

Hej! Tänkte ta och uppdatera och meddela att sovandet går som en dans! :D Det här är ju världens bästa grej, vi sover och äter utan bekymmer och livet leker. Underbart att själv få sova nätterna igenom. Det hade man ju bara kunnat drömma om tidigare, då man hört om vänners barn som strulat med sömnen som tvååringar.
Jag rekommenderar SHN till alla vi känner som har eller ska få barn.
Stort tack till er som stöttat och hjälpt oss med detta och framför allt tack till min hjälte, Anna Wahlgren. \:D/

Kram kram från Vickan och Emilia
:heart: Emilia 071124 :heart:
TinasDag
Kontakt:

Inlägg av TinasDag »

Underbart att höra :thumbsup: Fortsätt jobba i samma stil så har ni mycket tid att njutra framöver \:D/
Kram :heart:
:heart: Vetgiriga semlan Dag :heart:
född 071105, kurad i Gastsjön aug. 2008
:heart: Ingrid som kan själv! 090826 :heart:
http://dahlin.bloggproffs.se
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"