Jag vet att baby-ackne gar bort av sig själv men.... det ser verkligen illa ut hos min lilla Erik. Tycker det bara blir värre.
Vad är bäst att göra? Lata det vara helt? Badda med vatten och tvätta ofta eller ska man tvätta med lite olja?
Tack
hälsn
Anki
Bor i Wien och ?r mamma till Annelie (juli-03) som kurades vid 9 manader och
Erik (juni-05) som fick en mjuk kurning vid dryga 5 manader!
Tror inte du behöver bekymra dig. Min son såg ut som en hel salami i ansiktet när han var spädis...
Du behöver inte smörja med nånting, prickarna försvinner av sig själva.
Det är hormonerna i lilla kroppen som inte riktigt kommit i ordning, men han lider inte av det. Vänta ut det bara! 8)
*35 år, en tjej på 11 år, en pojke på 8 år och en äkta man på 43!*