Babyackne

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

Skriv svar
schnokie
Inlägg: 93
Blev medlem: sön 28 nov 2004, 10:36
Ort: Wien

Babyackne

Inlägg av schnokie »

hejsan!

Jag vet att baby-ackne gar bort av sig själv men.... det ser verkligen illa ut hos min lilla Erik. :( Tycker det bara blir värre.
Vad är bäst att göra? Lata det vara helt? Badda med vatten och tvätta ofta eller ska man tvätta med lite olja?

Tack
hälsn
Anki
Bor i Wien och ?r mamma till Annelie (juli-03) som kurades vid 9 manader och
Erik (juni-05) som fick en mjuk kurning vid dryga 5 manader!
johanna
Inlägg: 36
Blev medlem: tor 09 dec 2004, 16:45
Ort: Bispgården

Inlägg av johanna »

Hej schnokie!

Tror inte du behöver bekymra dig. Min son såg ut som en hel salami i ansiktet när han var spädis... :shock:
Du behöver inte smörja med nånting, prickarna försvinner av sig själva.
Det är hormonerna i lilla kroppen som inte riktigt kommit i ordning, men han lider inte av det. Vänta ut det bara! 8)
*35 år, en tjej på 11 år, en pojke på 8 år och en äkta man på 43!*
anna
Inlägg: 4630
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej!

Håller med! Det försvinner! Du behöver inte göra något mer än att hålla det rent. Det ser inte så roligt ut, men plötsligt är det bara borta!

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"