Hej! Bianca, som är 22 månader fick i måndags en vad det såg ut som vätskefylld blåsa på pannan. och någon dag senare ytterligare 2 på tinningen. Inga fler blåsor (utslag) förrän i fredags då hon fick feber först 39 grader sen 40 grader. Då såg vi 2 blåser på armen en på överarmen och en vid handleden. Hon har feber som ligger konstant på 39-40 grader. Har någon varit med om samma sak?!
Jag ringde barnmottagningen i fredags och de sa att det förmodligen var vattenkoppor...
Somm sagt någon som har varit med om samma sak???
vattnkoppor+hög feber?!
Vattkoppor börjar oftast på bålen som jag har förstått och åtminstonde i alla fall jag har varit med om har de kommit några i taget under några dagar (upp till en vecka), därefter vänder det och de som finns börjar torka in. Vissa får jätemånga, andra bara några stycken. Feber kan förekomma men inte alltid. Vattkoppor är ganska lätta att känna igen. Det ser verkligen ut som om det ligger en vattendroppe utan på huden.
Vad skönt om det är vattkoppor hon har fått, då är det överstökat
Får hon det jättejobbigt med klådan så kan man få tavegyl utskrivet som lindrar klådan.
Vad skönt om det är vattkoppor hon har fått, då är det överstökat
Linda
Emil 020212 (har alltid sovit som en liten gris, mycket och länge)
Jonas 040525 (gillar också att sova, introducerade verktygen för säkerhets skull vid 2 mån)
Emil 020212 (har alltid sovit som en liten gris, mycket och länge)
Jonas 040525 (gillar också att sova, introducerade verktygen för säkerhets skull vid 2 mån)