Hej!
Jag har ett bekymmer... Min son är 9 månader och ett utpräglat "öronbarn" (cirka en till två infl i månaden). Han har givetvis jätteont och är ledsen när han är sjuk och mitt hjärta blöder verkligen för honom. Hela familjen lider av sömnbrist, men vi känner inte att vi kan börja en SHN-kur när han är ledsen pga att han har ont. Vad säger du, Anna? Vad ska man ta sig till när nattsömnen hela tiden blir störd av smärta eller sjukdom? Fö verkar vår son sträva efter att verkligen FÅ sova när han är frisk, har alltid velat sova i egen säng och väldigt kvällstrött. Dock vaknar ha alltid före 05.00, vilket också börjar ta ut sin rätt i form av trötthet hos hela familjen. När han är ett år ska han få rör insatta. Ska vi vänta med kur tills dess?
Vänligen Malin
öronbarn
Hej!
Jag är inte AW men jag tror så här: Ni kan göra på två sätt, antingen kura på som om han inte har ont och är sjuk utan hantera det precis som man hanterar alla andra händelser när man kurar, dvs ramsa om barnet låter ledset. Eller så väntar ni tills barnet fått sina rör (om bara tre månader) och kurar sedan och behöver då inte bekymra er över frågan om han har ont eller ej, eftersom en öroninflammation på ett barn som har rör inte gör ont. Personligen hade jag nog väntat, eftersom jag skulle ha svårt att frammana den berömda attityden vi tjatar om här på forumet, om jag inte var säker på att den lille inte mådde dåligt. Samtidigt behöver ju ett sjukt barn sin sömn än mer och då är det också mer angeläget att kura. Det hänger på hur säkra ni är på att ni ska göra kuren helt enkelt, har ni bestämt er och GENOMFÖR kuren så går det bra oavsett. Lycka tilll!
Jag är inte AW men jag tror så här: Ni kan göra på två sätt, antingen kura på som om han inte har ont och är sjuk utan hantera det precis som man hanterar alla andra händelser när man kurar, dvs ramsa om barnet låter ledset. Eller så väntar ni tills barnet fått sina rör (om bara tre månader) och kurar sedan och behöver då inte bekymra er över frågan om han har ont eller ej, eftersom en öroninflammation på ett barn som har rör inte gör ont. Personligen hade jag nog väntat, eftersom jag skulle ha svårt att frammana den berömda attityden vi tjatar om här på forumet, om jag inte var säker på att den lille inte mådde dåligt. Samtidigt behöver ju ett sjukt barn sin sömn än mer och då är det också mer angeläget att kura. Det hänger på hur säkra ni är på att ni ska göra kuren helt enkelt, har ni bestämt er och GENOMFÖR kuren så går det bra oavsett. Lycka tilll!
Lycklig och tacksam mor till Lille E 2/8-04, lilla A född 16/8-07. TACK Anna för att du räddat vår familjefrid, om och om igen!