Redo för kuren - först några frågor för att vara 100% tydlig

Frågor och svar om att kura lite äldre barn
Nemita
Kontakt:

Inlägg av Nemita »

Hej igen!

Jag brukar tänka på hur jag själv känner mig när jag äääääntligen får gå och lägga mig: lugn, glad och lättad att se sängen! För att inte tala om hur skönt det faktiskt är att få krypa ner under täcket! Tänker man så är det faktiskt ingen tillgjordhet eller något lureri alls. :) Det ÄR ju faktiskt skönt att få lägga sig! Att sen lilla älsklingen inte har upptäckt det än betyder ju bara att han/hon inte har upptäckt det än... inte att det är lögn. :)

Kram
/Ewa
Mamma till en pojke född 8 januari 2007 (kurad vid 6 månader) och en stor liten knodd född 24 juli 2010 (en vecka efter beräknat, 4,5 kg tung) som standardmodellas.
Jai Ma

Inlägg av Jai Ma »

hej igen alla fina stödjare :heart: :heart: ,

inatt så var det antingen ett återfall el så beror det på att jag inte lyckas locka henne till skratt för hon vaknade kl 00, 02, 04 och många gånger under vargtimmen.. (förra natten somnade hon om själv hela tiden) Väntade in länge men till slut så tog jag till ramsan - endast en gång under vargtimmen somnade hon om själv. Sedan precis innan väckning blev hon jätteledsen så jag gick in o gjorde solfjädern eftersom hon inte ska väckas ledsen. :cry: Är detta ett typiskt återfall eller hänger det ihop med nattningen?

Känner mig hoppfull men ändå lite nervös att jag gjort fel någonstans - önskar ju bara att hon ska få sova härligt och länge. Är detta vanligt?

Tack Nemita för ditt svar ska ha med mig hur gott det är att sova på kvällen när jag är trött. Sedan detta med lögnare - det är mer att jag känner mig osann när jag ska va så glad och käck och inte alls känner mig sådan :wink:

tack igen för att ni finns,
varma kramar Jessica [-o<
Ärad mamma till
Teya Miranda född 3 september 2007
Jai Ma

Inlägg av Jai Ma »

just det, ville bara säga att jag gjorde solfjädern, gick ut, ramsade och sedan när hon tystnat och lugnat sig..DÅ gick jag in stormande glad och GOD MORGON vad GOTT du har sovit osv osv...

kram kram
Ärad mamma till
Teya Miranda född 3 september 2007
Emma80

Inlägg av Emma80 »

Godmorgon! Jag tycker det låter som du jobbat på strålande. Nu är den natten bakom er, bara att se framåt och fortsätt som tidigare.

Kram Emma
:heart: Emil född 070510 :heart:
:heart: Elias född 081005 :heart:
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn äldre än ett år "