Inte viktväktarna ;-)

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Jag måste kavla upp. Äter mindre kakor och godis. Men aptiten är tillbaka, dock inte motionen. Igår var jag hos min barnaboksfrisör och kände mig tjock och ful, :shock: så det behövs tas tag i. Jag återkommer med handlingsplan! 8)
Gäst

Inlägg av Gäst »

Nya tider, härliga tider, strålande tider! :lol:

Päivi rapporterar att hon är fortfarande nykär 8) och lär sig nya spännande positioner :roll: mest hela tiden.

Jag KAN

kamma manen på en vildhäst (det ni - jag som aldrig varit närheten av ett stall... 8) )

ro en båt :roll:

molnhänderna

jag kan breda ut mina vingar som den vita tranan :-({|=

flyga som en örn 8)

härnäst på programmet står allmän utökning av repertoaren - men vi väntar med att stå på ett ben och leka stående trana än ett tag, tror jag. :roll:

Lycka till, alla andra! :D
Krümel

Inlägg av Krümel »

Vad härligt, Päivi, att du hittat nåt du verkligen gillar!
Det har inte jag. Den här veckan har jag verkligen varit duktig med maten men ingen riktig motion har det blivit. Men jag har varit förkyld så jag skyller på det. Ett halvt kilo mindre visar vågen iallafall på den här veckan. Det känns rätt rimligt, om än lite segt.
Den här veckan blir en riktig utmaning eftersom vi dels får besök på jobbet hela veckan, vilket betyder utelunchen och middagar, dels ska jag på affärsresa två dagar och vet inte alls hur det kommer att bli med maten. Säkert bara smörgås eller nåt sånt till lunch och så sen och onyttig middag. För att inte prata om hotelfrukost. Tror inte jag har så bra karaktär att jag bara kan äta det nyttiga och det dessutom ligger croissanter där och frestar...
Mamma till lilla prinsessan, 17 Februari 2005 och lilla prinsen, 27 Juli 2007. Har följt standardmodellen från start med båda.
Lua

Inlägg av Lua »

-1,5 kg.

Jag har så mycket på jobbet att jag knappt hinner torka mig när jag skitit :wink: :oops:

Snabb peppande kram till alla :heart:
duggan

Inlägg av duggan »

Hejsan :D :shock:

Urs vad jag vill väga mig när jag ser minusrapporten komma in, MEN jag ska hålla mig 3 veckor till, nån gång måste jag kunna släppa våg (j*keln) och bara känna efter hur koppen känns, dock har jag stött på problem nu i min andra vecka, det är dop på lördag, men jag är vid gott mod och är säker på att jag klarar mig utan fika och tar jag nånting så blir den EN sak! Men då var det ju det här med alkoholen sen då, är bjuden på jätte trevlig fest på kvällen, alltså gissningsvis ett coctailparty, och jag vill verkligen dricka, tror ni jag förstör mycket då, om jag lovar att dansa mig svettig på dansgolvet sen då? :lol:
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Hej och hå vad tiden går! Missade tyvärr mitt pilatespass igår, Filip jobbade så det blir inget den här veckan. Får se om jag försöker mig på ett hemma-pilatespass... Är det nån av er som har pilates eller coreträning på video/dvd? Funderar på att köpa, men det är ju en djungel :roll: ...

Torpan, har du kommit igång? Har du knåpat ihop nån handlingsplan?

Päivi, fortfarande nykär? Eller har försälskelsefasen gått över och du börjar irritera dig på skavanker och brister hos Kärleken :wink: :?: Men det låter onekligen intressant med att flyga och borsta hästman :lol: :!:

Hoppas jobbresan går bra, Krümel, och det du äter ska du äta med gott samvete och utan skuld! Kanske kan du ta en extra prommis för en smaskig croissant!? Och hotellfrukost är ju hur gott som helst, och är det något mål man kan smaska i sig extra av så är det frukosten. Den här ramsan fick jag lära mig på ryggis:
Ät frukost som en kung, lunch som en prins och middag som en dräng
och det kan vara bra att ha i bakhuvudet!

Lua - wow! Härlig viktnedgång :thumbsup: Det andra låter ju lite... jobbigt :lol: !

Såklart du ska gå på fest och ha det skoj, duggan!
Det bästa är kanske att du tar en rejäl prommis eller nåt innan festen, så kan du äta och dricka med gott samvete! Det gäller att hitta en balans, och fester och sånt vill vi ju inte missa, eller hur :?: Och såklart ska du dansa dig svettig, det låter ju URKUL! Hoppas du får en jätterolig kväll!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Krisse

Inlägg av Krisse »

Nu gör jag som dig Mia - skrotar vågen :!:
Jag är så less på att ställa mig på den varje morgon ( :oops: ja jag vet helt hysteriskt) och se samma usla siffror vilket gör mig bara ledsen.
Nej nu skall jag också gå efter hur jag mår och hur kläderna sitter, jag tror jag struntar i måttband också.
För här skall nu tänkas på det positiva som är att jag kan ha alla mina jeans igen (några är förvisso lite tighta), mitt godissug är borta, jag har slutat småäta utan äter när Emmy äter, vilket passar mig bra (bortsätt från kvällsslurken den får jag hoppa över :D ).
Det jag skall koncentrera mig på är att alltid äta grönsaker till målen och fortsätta utesluta socker och vetemjöl så gott det går.
Samt njuta av mitt vin fredag och lördag. Mitt "godis" är trerättersmiddagar med min man på helgen där vi äter gott istället.

Nu skall här tas nya positiva tag.

kramar till alla som kämpar
Emmy 080212
Rasmus 091223
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

En qvinna som inspirerar!

Har ni hittat dit..?

http://www.metrobloggen.se/jsp/public/i ... =19.169098

/Fjällmor
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

pssst...

glömde säga att hon hittills gått ner 50 (!) kg...

:wink:
Krümel

Inlägg av Krümel »

Hej,
hur går det för er?
Veckan som gick var ju som väntat inte helt lysande men jag är rätt nöjd efter omständigheterna. Det har dock blivit några efterrätter och alldeles för mycket vin. Onsdagen i Belgien var en katastrof! :wink: Hotelfrukost men "bara" med ett wienerbröd, lunchen bestod av pommes frites och olika friterade köttillbehör :shock: och middag var sniglar till förrätt, nåt klumpigt potatismos med fyra korvar till huvudrätt och belgisk våffla med grädde till efterrätt. Sniglarna var goda men det var inte huvudrätten så den åt jag inte så mycket av och det var ju bra. Våfflan åkte dock ner... Det fanns ingen chans att välja nåt annat så det var bara att gilla läget. :roll:

Jag har ju ätit ute varenda dag hela veckan men ändå valt rätt nyttiga saker och ätit mindre än jag brukar. Ska bli spännande att se vad vågen säger på måndag. Jag är iallafall fortfarande motiverad! :D
Mamma till lilla prinsessan, 17 Februari 2005 och lilla prinsen, 27 Juli 2007. Har följt standardmodellen från start med båda.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jag vågar knappt säga det högt, men :shock: kanske jag vågar viska det...

Jag har börjat springa lite lättsamt på onsdag och lördagkvällar... :o

... och igår köpte jag mig ett par riktiga löparskor. :o

tai Chi;n och jag förblir kompisar - det är också utmärkt stretcing efter att man varit ute och.. löpt... :P i skogarna... :lol:

Rundan är fyra kilometer och än så länge är det intervallträning. 8) Men, men... nånstans måste man börja... :wink:

Lycka till alla andra, duktiga, ivriga! :D
Lingontuva

Inlägg av Lingontuva »

Men hej tjejer! Det här var intressant! Är det för sent att haka på här i tråden? Jag började mitt "nya liv" i måndags! Det har varit en katastrof sommar på slisk-fronten och dessutom slutade jag amma så vågen visar tråkiga siffror :cry:

Mitt första mål är dock att komma ur mitt coca cola träsk. Har alltid ÄLSKAT :heart: cola :heart: men i sommar har det oxå eskalerat och jag har druckit 2-3 burkar cola zero varje dag :shock: Har dock lovat att jag får fuska på helgen då jag får én burk cola och så chips som är en annan av mina "droger".

I övrigt är tanken att dra ner så mycket som möjligt på socker, bröd, ris, pasta och potatis. Och det har gått riktigt bra första veckan! Har hittat en supergod zucchinigratäng som är jättegod både till älgskav och pastasås :lol: och säkert till annat som jag inte hunnit prova ännu!

Den här helgen får jag förstås erkänna blev en smärre katastrof... På fredag kväll fick jag min cola (oj vad jag NJÖÖÖÖT!!!) och mina chips... Precis enligt planen. Men vad hände igår? Vi blev bjudna till grannen på födelsedagsfest, försökte fixa barnvakt men misslyckades så vi bestämde att Mannen skulle gå själv. Men då ville han förstås ha lite vin före...och jag oxå...så det slutade med ett glas vin, 2 cider, goda ostar och kex :oops:

Men nu är det söndag så vi glömmer det där tycker jag och tar nya friska tag! Vågen och jag är polare och har tänkt träffas en gång i veckan....hade tänkt måndagar men nu känns ju inte det så kul då...vi får se hur jag gör!
duggan

Inlägg av duggan »

3:e veckan startar iaf, ser fram emot den och har precis ätit en jättejätte god omelett och känner mig mycket nyttig :lol: Helgen behöver vi ju inte prata så högt om, det vart en hel del vin....och drinkar...och tilltugg...och inte så mycket dansa, men massa surr och det var så roligt! Men jag känner mig inte vätskefylld så jag tror jag klarade mig fint! Motivationen håller i sig iallafall! :lol:

Träningsmässigt har jag bara tid med promenad och ridning so far, tror dock att jag ska cykla till jobbat ikväll, ca 6 km enkel väg.

Hur går det för resten av bunten?

Klart att Lingontuva ska hoppa på :wink:

//Malin
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
Lingontuva

Inlägg av Lingontuva »

Då hoppar jag på nu då! Och börjar med att rapportera att trots helgens synder så blev det - 1kg!!!! 8) :lol:

Fråga inte mig om träning...urusel på det! Har tänkt försöka komma igång med morgonpromenad då jag lämnat storebror på dagis och lillebror sover lur....men attans vad mycket annat det är som bara MÅSTE göras just då?!!?
Krümel

Inlägg av Krümel »

Usch, nu känns det trögt tycker jag. JAg har i princip gått upp det pyttelilla jag gått ner. Känner mig supersugen på fikabröd och på dåligt humör. Nej, nu måste jag skifta fokus!

Päivi, nu ska jag fortsätta läsa på ditt forum och bli inspirerad. :D Jag tycker du är så duktig och vad kul att du gillade boken som jag tipsade om! SJälv läser jag bara men GÖR inget. Kanske ska ta och läsa igen...
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"