Surkål och ödlor
Bekänner färg som surödleläsare! Jag blev så nyfiken Jannika, är det så att det är just om man är född 080504 (som Abbe) som man är sådär superenvis eller gäller det även någon född 070510 (som Emil)? För maken till vilja har jag aldrig skådat, jag ser det som något bra men det kräver sin man eller kvinna!
Kram Emma
Kram Emma
-
Gäst
Jannika skrev:Gulle-Jenny då.![]()
Vad du har det slitigt vännen. Bra att du tar hjälp så du orkar fortsätta stå på benen. Lill-Abbe är ju en dubbel-oxe och så mycket mer envis än så kan man knappast bli, haha! Men det är inte bra att ni har det så här ihop. Den där njutningen kom liksom bort för er.
Alla vi surödlor får hjälpas åt att se darling Jenny sittandes glad och pigg med en nöjd och utsövd Abbe i knät. I nutid.
Det kommer att bli bra Jenny även om det inte känns så nu. Håll ihop så hjälper vi dig här så gott vi kan.
Varmaste kramen Jannika
Hoppas det gick bra för Jannika-barnen på 3- och 5-årskontrollen! Affirmationerna verkar ha hjälpt iaf Abbe idag - han har varit på ett för honom strålande humör, inkluderat FLERA gapskratt!! Jag är trött men nöjd med dagen. Fattar inte att jag orkar igenom varje dag, men det gör jag. Idag har vi varit hos doktorn i stan med Abbe på fm, och sedan ute två timmar på eftermiddagen inklusive ett besök på bibblan! Snart ska Anton börja på dagis (som han LÄNGTAR!), och jag fattar faktiskt inte vad jag ska göra utan honom 15 timmar i veckan. Han är både hjälp, underhållning och pepp, hela tiden. Världens bästa Anton! Hur kan han vara så stabil när hela familjen gungar emellanåt?
TorpSara: Det är Nilam som ska ta första två nätterna med Abbe.
Kram allihopa, jag gillar er så mycket!
-
Fjällfolket
Jennypenny gulleduuuu
snart ber jag surödlorna om flygbidrag så du kan få råd att fara på rekreation i Fjällmors gästlya...
Detta bjudes:
Buskompis till Anton med tillhörande jobb på vedbacken
Mejabus till Abbegos
och en Fjällmorfamn
medans
Mamman får stärkande nykokt renbuljong på en fäll i uterummet, med utsikt över fjällen... eller i värmen framför vedspisen..
{|= 
Detta bjudes:
Buskompis till Anton med tillhörande jobb på vedbacken
Mejabus till Abbegos
medans
Mamman får stärkande nykokt renbuljong på en fäll i uterummet, med utsikt över fjällen... eller i värmen framför vedspisen..
Åh Fjällan!
Been there done that - längtar tillbaka.
Fast vi tog hand om varandra, ju!
Har du möjlighet, Jenny, så ta den!
/LO
Been there done that - längtar tillbaka.
Fast vi tog hand om varandra, ju!
Har du möjlighet, Jenny, så ta den!
/LO
Lotta, mamma till
Vera
född januari 2004 Minikurad sommaren 2004
Ivar
född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum
-
*frieda*
Är man en tjurskalle så är man och har man någonting envetet i månen eller i någon annan viktig aspekt så blir det "värre" eller "bättre" eller vad man ska säga. Min dotter Engla är Oxe med månen i Stenbocken. Jag står titt som tätt handfallenemma80 skrev:Bekänner färg som surödleläsare! Jag blev så nyfiken Jannika, är det så att det är just om man är född 080504 (som Abbe) som man är sådär superenvis eller gäller det även någon född 070510 (som Emil)? För maken till vilja har jag aldrig skådat, jag ser det som något bra men det kräver sin man eller kvinna!
Men visst är det jobbigt, röstresuserna är... väldigt väl utvecklade och tonen är... hög... Primalskri á la vrålapa... Typ
Låter lyxigt med weekend hos Fjällmor
Kram
Emma!
Vad kul att du hänger lite här! Välkommen! För er som inte träffat Emma är hon en tillbakalutad (så mycket man nu kan det med den fina kulan) och dj-ligt rolig människa på ett stillsamt vis med glimten i ögat. Bebbe soon to be delivered.
Din envisa unge är oxe med månen i vattumannen. Dubbel-fast alltså. De fasta tecknen är oxen, vattu, lejonet och skorpan. Brukar ha bestämda åsikter (och ibland många), slutföra det de påbörjat och kan bli lite kör i vägg inom sina egna element. Liiite mindre flexibla än andra kollegor i zodiaken.
Jenny, vad skönt att åtminstone Abbe hade en bra dag.
Klart du klarar dig utan Anton fast kanske lite sämre förstås. Det blir väl inga långdagar på dagis gissar jag?
Och tack för att du orkar bry dig om mina barn fast du är så skruttig själv. Kontrollerna gick bra. Nike var lite spänd inför sprutan så den bad jag om att hon skulle få direkt för det ville hon. Hon sa inte ett pip men var efteråt väldigt nöjd med att bm Margareta och sjuksköterskestudenten som var med tyckte att hon var duktig.
Hon vägde typ ett kilo mer än sin två år yngre bror.
Sparrisen och semlan. Man kan knappt tro att de går på samma diet...
Milo körde enmans-show, kanske inte helt oväntat.
Han berättade vad det var på alla bilder innan nån ens hunnit fråga och höll långa utläggningar om vad de olika sakerna kunde vara bra till. Inga problem med språkutvecklingen där direkt. Hoppa jämfota och sparka boll gick bra när han till slut gjorde det. Han förstod nog inte vitsen med att larva sig så där inför folk han inte kände, haha!
Nella hade show ute i väntrummet. Klättrade upp och ner för olika bord och stolar och pratade med de STORA bokstäverna om diverse intressanta saker hon hittade för alla de andra som också väntade. Gick och hämtade skor på skohyllan och delade ut till de som hon tyckte att de passade till. Darlingen hade lite sjå att styra upp det hela så alla i väntrummet kände sig nöjda, haha!
Cirkus Segemark in town!
Kram på er! Jannika
Din envisa unge är oxe med månen i vattumannen. Dubbel-fast alltså. De fasta tecknen är oxen, vattu, lejonet och skorpan. Brukar ha bestämda åsikter (och ibland många), slutföra det de påbörjat och kan bli lite kör i vägg inom sina egna element. Liiite mindre flexibla än andra kollegor i zodiaken.
Jenny, vad skönt att åtminstone Abbe hade en bra dag.
Detsamma raring!Jenny skrev:Kram allihopa, jag gillar er så mycket!
Hon vägde typ ett kilo mer än sin två år yngre bror.
Milo körde enmans-show, kanske inte helt oväntat.
Nella hade show ute i väntrummet. Klättrade upp och ner för olika bord och stolar och pratade med de STORA bokstäverna om diverse intressanta saker hon hittade för alla de andra som också väntade. Gick och hämtade skor på skohyllan och delade ut till de som hon tyckte att de passade till. Darlingen hade lite sjå att styra upp det hela så alla i väntrummet kände sig nöjda, haha!
Cirkus Segemark in town!
Kram på er! Jannika
Här har ju avhandlats en massa medan man jobbat på annat håll. Som vanligt
Själv måste jag få berätta en liten historia om ett par barnaboksföräldrar och dito barn som vet hur man gör livet ljuvligt för andra - alldeles osjälviskt bara.
I lördags var vi (och ett gäng andra) bjudna på KNATTEKNAT uppe på Åsen. Hela familjen var laddad och hade dragit med oss några vänner, som var minst lika laddade de. Här skulle knatas och springas i skogen, minsann. Fint välkomnade blev vi allesammans och alla barnen fick tjusiga nummerlappar att knyta på sig. Är det på riktigt, så är det
(Och SusanD och FatherA kan numera börja hänga i Sy-tråden utan att behöva skämmas för sig) Världens coolaste Emil delar ut skedar och ägg till barnen för första delen av knatet. Och knatades gjorde det! Det var knappt så att FatherA och andra hjälpredor som skulle ordna vätskekontroller ute i spåret hann med. Efter lite halvtidspaus gick knatet vidare i den vackra bokskogen och väl i mål mottogs barnen med urtjusiga, riktiga guldmedaljer med "Stavershults Knatteknat" ingraverat
Snacka om att det var stolta små springare som hängde medaljerna runt halsen. Och sedan inte har velat ta dem av sig på flera dagar
Sedan bjöd de rara föräldrarna på grillad korv och god kaka på verandan. Solen sken och ALLA njöt som tokar. Jag är SÅÅÅÅÅ imponerad av dessa raringar. TACK för en njutbar dag
Och tack skogen för all god svamp jag hittade =P~
Själv måste jag få berätta en liten historia om ett par barnaboksföräldrar och dito barn som vet hur man gör livet ljuvligt för andra - alldeles osjälviskt bara.
I lördags var vi (och ett gäng andra) bjudna på KNATTEKNAT uppe på Åsen. Hela familjen var laddad och hade dragit med oss några vänner, som var minst lika laddade de. Här skulle knatas och springas i skogen, minsann. Fint välkomnade blev vi allesammans och alla barnen fick tjusiga nummerlappar att knyta på sig. Är det på riktigt, så är det
Sedan bjöd de rara föräldrarna på grillad korv och god kaka på verandan. Solen sken och ALLA njöt som tokar. Jag är SÅÅÅÅÅ imponerad av dessa raringar. TACK för en njutbar dag
Mamma till Stora guldklimpen född april -04
& Lilltufsan född feb -06 
Och tack Ewa för att ni kom, hela härliga familjen med vänner.
Fat A och jag njöt hela lördagkvällen, hela söndagen och ja, ärligt talat njuter vi än av att KNATTEKNATET blev så otroligt lyckat. Precis så roligt och härligt som vi tänkt oss faktiskt.
Flera sena kvällar satt vi uppe och sydde på nummerlapparna. Vi är ju inte helt överens med gammelmormors symaskin som bor här. Sen skulle det ju skrivas fina siffror på lapparna också. Resultatet blev strålande, nu har vi nummerlappar för tid och evighet.
Elva härliga barn i åldern 11 mån till 5 år knatade runt i våran bokskog tillsammans med goa föräldrar. De fick gå med ägg i sked, klättra i backarna, passera vägen, klättra uppför fler backar, sitta på liggunderlag i skogen och fika, springa, skutta, hoppa, undersöka skogen och så ta sig i mål där de fick fina medaljer hängda runt halsen.
Sigge hade nr 1, han var den enda som fick välja men det var bara för att han var så sur eftersom han inte fick krypa. Istället fick han sitta i sele på min rygg, vilket för all del inte var så illa, bra utsikt och överblick över hela tillställningen.
Syrrans äldsta son ställde upp som fikafixare, han delade bananer och delade ut dricka till alla barnen. Hur duktig som helst.
Emil knatade runt och blev lite borttappade av sina ömma föräldrar som trodde att den andra hade koll på honom. Men han känner ju till skogen så han knatade glatt på i sällskap med de andra barnen och föräldrarna.
Solen sken över barnen som lekte i vår trädgård, några smög in och lekte lite med leksakerna men de kom snart ut igen. Vi grillade korv, åt god äppelkaka som Fat A bakat och trivdes. Det var verkligen jättehärligt. Vilken underbar dag, den kommer vi ha i hjärtat länge, ta fram och njuta av i smyg då och då.
Vi har bestämt att köra KNATTEKNATET varje höst oavsett väder. Blir det busväder kan man nämligen grilla korv i vår stora carport och det kan bli riktigt mysigt när alla sitter där och umgås. Fast innerst inne tror vi, ja är helt övertygade faktiskt om att solen alltid kommer skina över våra KNATTEKNAT.
För övrigt kan jag nämna att jag inte haft en sekund över för min citat-träning. Måste ta tag i det där, snart.
Kram Susan
Fat A och jag njöt hela lördagkvällen, hela söndagen och ja, ärligt talat njuter vi än av att KNATTEKNATET blev så otroligt lyckat. Precis så roligt och härligt som vi tänkt oss faktiskt.
Flera sena kvällar satt vi uppe och sydde på nummerlapparna. Vi är ju inte helt överens med gammelmormors symaskin som bor här. Sen skulle det ju skrivas fina siffror på lapparna också. Resultatet blev strålande, nu har vi nummerlappar för tid och evighet.
Elva härliga barn i åldern 11 mån till 5 år knatade runt i våran bokskog tillsammans med goa föräldrar. De fick gå med ägg i sked, klättra i backarna, passera vägen, klättra uppför fler backar, sitta på liggunderlag i skogen och fika, springa, skutta, hoppa, undersöka skogen och så ta sig i mål där de fick fina medaljer hängda runt halsen.
Sigge hade nr 1, han var den enda som fick välja men det var bara för att han var så sur eftersom han inte fick krypa. Istället fick han sitta i sele på min rygg, vilket för all del inte var så illa, bra utsikt och överblick över hela tillställningen.
Syrrans äldsta son ställde upp som fikafixare, han delade bananer och delade ut dricka till alla barnen. Hur duktig som helst.
Emil knatade runt och blev lite borttappade av sina ömma föräldrar som trodde att den andra hade koll på honom. Men han känner ju till skogen så han knatade glatt på i sällskap med de andra barnen och föräldrarna.
Solen sken över barnen som lekte i vår trädgård, några smög in och lekte lite med leksakerna men de kom snart ut igen. Vi grillade korv, åt god äppelkaka som Fat A bakat och trivdes. Det var verkligen jättehärligt. Vilken underbar dag, den kommer vi ha i hjärtat länge, ta fram och njuta av i smyg då och då.
Vi har bestämt att köra KNATTEKNATET varje höst oavsett väder. Blir det busväder kan man nämligen grilla korv i vår stora carport och det kan bli riktigt mysigt när alla sitter där och umgås. Fast innerst inne tror vi, ja är helt övertygade faktiskt om att solen alltid kommer skina över våra KNATTEKNAT.
För övrigt kan jag nämna att jag inte haft en sekund över för min citat-träning. Måste ta tag i det där, snart.
Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Gud så mysigt ni har haft, kan man boka in sig på KNATTEKNATET nästa höstSusanD skrev:
Kram Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06
Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
-
Fjällfolket
-
Gäst
Hej och hå!
Jannika, det låter ungefär som min familj (alltså den jag är född i, inte den jag har bildat själv
)
.
Fjällen låter underbart och också knatteknat! Hade passat Anton! Frågar som ovanstående: får man komma nästa höst? Eller ska vi fixa ett i fjällen, Fjällmor? Det lutar åt januari, när ni har det som mörkast kanske vi kan förgylla er tillvaro? Ett knatteknat med pannlampor

Inget skramlande för mig
. Jag är inte rik, men nog inte fattigare än er. Det handlar mer om initiativ från min sida
. Velighet, oro, när, det går inte, hjälp HUR?! Ungefär så låter det i mitt huvud när något skall bestämmas just nu.
Kram!
Jannika, det låter ungefär som min familj (alltså den jag är född i, inte den jag har bildat själv
Fjällen låter underbart och också knatteknat! Hade passat Anton! Frågar som ovanstående: får man komma nästa höst? Eller ska vi fixa ett i fjällen, Fjällmor? Det lutar åt januari, när ni har det som mörkast kanske vi kan förgylla er tillvaro? Ett knatteknat med pannlampor
Inget skramlande för mig
Kram!
Våra små-s gillar rätt mycket att bara ta en promenad i skogen, vad glada vi är för det! Man hittar små stenar och ekollon och lustiga svampar och nyckelpigor och ... Inte alltid hinner man så långt, och inte alltid på den tid man tänkt, men vad man ser och lär! Härligt!
Stilla
-
*frieda*
Ja du Jenny åkomman "velpotta" lider jag också av när det gäller. Den enda medicin som biter på den är "göra inte tänka" 8)
Jannika med klan: låter som oss på inskrivningen på MVC, typ
Idelt babblande med barnmorskan om strategidataspelet "Sim-City" = sonen. En ask latexhandskar vackert spridda över hela mottagningsrummet = dottern
Knatteknat låter hälsosamt
Dax för lite äckel-kackel:
Idag har vi varit magsjuka, intressant nog
Så jag har liksom haft fullt upp med spyor och överfulla bajsblöjor. Känner mig dessutom riktigt ruggig själv.
Magsjuka är besvärligt och äckligt ur en mängd olika aspekter men värst är nog magsjuke-odören som man måste städa och vädra ut. Så nu fryser jag dessutom ganska rejält... Ja p.g.a. vädringen alltså... Ändå tycker jag att det luktar. Men jag är ju å andra sidan på smällen och har nog lite doft-hallisar
Jag har skallvärk, kan man få det av magsjuka
Jannika med klan: låter som oss på inskrivningen på MVC, typ
Knatteknat låter hälsosamt
Dax för lite äckel-kackel:
Idag har vi varit magsjuka, intressant nog
Magsjuka är besvärligt och äckligt ur en mängd olika aspekter men värst är nog magsjuke-odören som man måste städa och vädra ut. Så nu fryser jag dessutom ganska rejält... Ja p.g.a. vädringen alltså... Ändå tycker jag att det luktar. Men jag är ju å andra sidan på smällen och har nog lite doft-hallisar
Jag har skallvärk, kan man få det av magsjuka
Menar du av andras eller av egen magsjuka? Jag har fått det både av andras (att torka upp makens spya...) och egen (vätskebristen!).*frieda* skrev:Jag har skallvärk, kan man få det av magsjuka
Mamma till en pojke född 8 januari 2007 (kurad vid 6 månader) och en stor liten knodd född 24 juli 2010 (en vecka efter beräknat, 4,5 kg tung) som standardmodellas.
-
Fjällfolket
citerar mig själv från "om våra barn":
Fjällfolket skrev:Idag var Lotass brandman.
En viktig och riktig.
I knallröda kläder, med alla viktiga verktyg tryckta på tröjan.
Med en bil med tjutande sirener...och helhjärtat inne i sina räddande uppgifter.
Precis som pappa.
Så mitt i leken kommer han:
- Mamma! Du måste fixa, det fattas!
- Visa mig hjärtat..
- Här!
Fram kommer min stora röda halsduk och hans älskade "beijj" (bebisdockan).
- Den ska sitt på ryggen mamma, som du gör me Meja när du jobbar! Å det måste va den backra röda för den passar till min brandkårskläd!
![]()
/Fjällmor (som självklart knöt upp dockan på ryggen på Lotass brandman, bildbevis finns)