Surkål och ödlor

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
K-ina
Inlägg: 1485
Blev medlem: tor 09 dec 2004, 10:15
Ort: Närke

Inlägg av K-ina »

Jannika skrev:Amen K-ina, hårstrån på hakan har jag haft i eeeevigheter så det kan INTE vara ett åldertecken i alla fall. O:) :lol: Och PMS får du också räkna bort för det finns det ju småtånnisar som har från start.

Apropå min fejk-40-årskris...
Mia Skäringer och jag delar uppfattning i sexfrågan; nio av tio problem löser sig med sex. Hon hade i övrigt väldigt kloka synpunkter på just det sexet. Inget trams med sexleksaker och dylikt. Det är kåtheten och känslan man vill åt. Äkta vara. :thumbsup: Hon är dj-ligt cool alltså! Jag har ingen uppfattning om hennes humorprogram för det har jag knappt sett/hört men hon verkar vara en skön människa.
Fel, fel, fel... [-X Kroppens behåring ÖKAR! Det har jag läst!!! Så om du hade några få hårstrån på hakan när du var ung så kommer du att få fler och GROVA och SVARTA och LÅNGA nu snart!!! :shock:

PMS kan man ha från start - sant... Men den ÖKAR också med åren för det har jag också läst! :lol: och det vet ni väl att allt som står i tidningen är sant! :wink:

Däremot instämmer jag i dina åsikter om Mia Skäringer! Har ni läst hennes numer avslutade blogg?
http://www.mama.nu/blogg/mias-blogg/
Läsvärt! Hon berör!!!

Fast det där med sexet... Just när det handlar om mina ömma bröst så funkar INTE sex som botemedel! Tyvärr! :twisted:
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Jannika
Inlägg: 4934
Blev medlem: mån 09 okt 2006, 13:34

Inlägg av Jannika »

Men alltså K-ina. Du läser för mycket. MIN empiriska erfarenhet är att det inte alls behöver vara så för mina har funnits med länge. Kanske ett undantag men även de är en sanning. Det MÅSTE inte vara ett ålderstecken. Jag försöker ge lite tröst åt de som är mottagliga, haha!
K-ina
Inlägg: 1485
Blev medlem: tor 09 dec 2004, 10:15
Ort: Närke

Inlägg av K-ina »

:roll: ..de mottagliga... :? Tittar mig omkring... ser inga här! :lol:
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Jannika
Inlägg: 4934
Blev medlem: mån 09 okt 2006, 13:34

Inlägg av Jannika »

:lol: :lol: :lol:
Gablex
Inlägg: 777
Blev medlem: mån 08 maj 2006, 11:46
Ort: Skåne

Inlägg av Gablex »

Åh vad roligt att du tyckte det var intressant Blomman! Så glad jag blir - ärligt! Jag tycker själv att det var ett väldans intressant ämne (könsbyte) - till skillnad från det jag håller på med nu (konkurs). Dessutom gav det extremt många sociala pluspoäng - ALLA är intresserade av könsbyte! Eller låtsas vara det när jag maler om det - haha!

Jag är också extremt kluven till prostitutionslagen. Till prostitution över huvudtaget faktiskt. Precis som med våldtäkt och övriga sexuella brott så tror jag att det I VISSA FALL handlar lite om sexualitet och mycket om andra saker, som makt och storhetsvansinne. Att bara runka i handen ger liksom inte lika mycket känsla av att vara större och bättre och ÄGA än att ha sex med en prostituerad.

Samtidigt kommer jag i håg en krönika som jag läste som ?? hade skrivit (en barnboksförfattare som jag nu glömt namnet på). Han har en son som är förståndshandikappad och krönikan gick ut på att jo, han kunde nog tänka sig att köpa sex till sin son när det blev aktuellt, om inte sonen kunde "fixa det själv". Allt för att sonen skulle få uppleva sexualitet på det viset. Jag som själv har en son med särskilda behov kan på något sätt relatera till detta. Det känns visserligen inte särskilt käckt att tänka sig att Storprinsens sexdebut skulle ske med en bedagad prostituerad och förhoppningsvis behöver det inte bli så, men jag kan verkligen förstå tanken (hoppas att jag lyckats förmedla den också!).

Det leder till den andra gruppen torskar som jag tror finns, nämligen de som är ensamma och inte har förmågan att ragga på annat sätt.

Sedan tror jag också att det finns sådana som har ett fast förhållande, men som kanske saknar vissa aspekter. De kanske inte får oralsex av frugan och köper sig det i stället. Då är det liksom mer som en tjänst :roll: :roll: :roll: även om jag personligen varken kan förstå hur man kan köpa eller sälja en sådan tjänst.

Det är en svår och intressant diskussion det här. Å ena sidan tror jag att sexköp nog alltid kommer att förekomma eftersom det alltid kommer att förekomma personer ur de grupper som jag nämnde och eftersom sexualitet är en så stark drivkraft. Bör man då inte se till att ha sexköpen "i ljuset" och inte som det är nu, tvinga det under jord? Å andra sidan är det på något sätt ett ideologiskt ställningstagande som lagstiftaren gör när man säger att man inte accepterar att en människa kan köpa en annan människa på det här viset.

Och sedan blir det ännu mycket svårare när man lägger in de aspekter som ni nämnde ovan; trafficking, den lyckliga horan, missbrukarna som måste ha pengar, o.s.v.

Svårt! Men intressant! Och så seriöst det blev här nu då... :roll: :roll: :roll:
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Gablex
Inlägg: 777
Blev medlem: mån 08 maj 2006, 11:46
Ort: Skåne

Inlägg av Gablex »

Åh vad roligt att du tyckte det var intressant Blomman! Så glad jag blir - ärligt! Jag tycker själv att det var ett väldans intressant ämne (könsbyte) - till skillnad från det jag håller på med nu (konkurs). Dessutom gav det extremt många sociala pluspoäng - ALLA är intresserade av könsbyte! Eller låtsas vara det när jag maler om det - haha!

Jag är också extremt kluven till prostitutionslagen. Till prostitution över huvudtaget faktiskt. Precis som med våldtäkt och övriga sexuella brott så tror jag att det I VISSA FALL handlar lite om sexualitet och mycket om andra saker, som makt och storhetsvansinne. Att bara runka i handen ger liksom inte lika mycket känsla av att vara större och bättre och ÄGA än att ha sex med en prostituerad.

Samtidigt kommer jag i håg en krönika som jag läste som ?? hade skrivit (en barnboksförfattare som jag nu glömt namnet på). Han har en son som är förståndshandikappad och krönikan gick ut på att jo, han kunde nog tänka sig att köpa sex till sin son när det blev aktuellt, om inte sonen kunde "fixa det själv". Allt för att sonen skulle få uppleva sexualitet på det viset. Jag som själv har en son med särskilda behov kan på något sätt relatera till detta. Det känns visserligen inte särskilt käckt att tänka sig att Storprinsens sexdebut skulle ske med en bedagad prostituerad och förhoppningsvis behöver det inte bli så, men jag kan verkligen förstå tanken (hoppas att jag lyckats förmedla den också!).

Det leder till den andra gruppen torskar som jag tror finns, nämligen de som är ensamma och inte har förmågan att ragga på annat sätt.

Sedan tror jag också att det finns sådana som har ett fast förhållande, men som kanske saknar vissa aspekter. De kanske inte får oralsex av frugan och köper sig det i stället. Då är det liksom mer som en tjänst :roll: :roll: :roll: även om jag personligen varken kan förstå hur man kan köpa eller sälja en sådan tjänst.

Det är en svår och intressant diskussion det här. Å ena sidan tror jag att sexköp nog alltid kommer att förekomma eftersom det alltid kommer att förekomma personer ur de grupper som jag nämnde och eftersom sexualitet är en så stark drivkraft. Bör man då inte se till att ha sexköpen "i ljuset" och inte som det är nu, tvinga det under jord? Å andra sidan är det på något sätt ett ideologiskt ställningstagande som lagstiftaren gör när man säger att man inte accepterar att en människa kan köpa en annan människa på det här viset.

Och sedan blir det ännu mycket svårare när man lägger in de aspekter som ni nämnde ovan; trafficking, den lyckliga horan, missbrukarna som måste ha pengar, o.s.v.

Svårt! Men intressant! Och så seriöst det blev här nu då... :roll: :roll: :roll:
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Gablex
Inlägg: 777
Blev medlem: mån 08 maj 2006, 11:46
Ort: Skåne

Inlägg av Gablex »

Åh vad roligt att du tyckte det var intressant Blomman! Så glad jag blir - ärligt! Jag tycker själv att det var ett väldans intressant ämne (könsbyte) - till skillnad från det jag håller på med nu (konkurs). Dessutom gav det extremt många sociala pluspoäng - ALLA är intresserade av könsbyte! Eller låtsas vara det när jag maler om det - haha!

Jag är också extremt kluven till prostitutionslagen. Till prostitution över huvudtaget faktiskt. Precis som med våldtäkt och övriga sexuella brott så tror jag att det I VISSA FALL handlar lite om sexualitet och mycket om andra saker, som makt och storhetsvansinne. Att bara runka i handen ger liksom inte lika mycket känsla av att vara större och bättre och ÄGA än att ha sex med en prostituerad.

Samtidigt kommer jag i håg en krönika som jag läste som ?? hade skrivit (en barnboksförfattare som jag nu glömt namnet på). Han har en son som är förståndshandikappad och krönikan gick ut på att jo, han kunde nog tänka sig att köpa sex till sin son när det blev aktuellt, om inte sonen kunde "fixa det själv". Allt för att sonen skulle få uppleva sexualitet på det viset. Jag som själv har en son med särskilda behov kan på något sätt relatera till detta. Det känns visserligen inte särskilt käckt att tänka sig att Storprinsens sexdebut skulle ske med en bedagad prostituerad och förhoppningsvis behöver det inte bli så, men jag kan verkligen förstå tanken (hoppas att jag lyckats förmedla den också!).

Det leder till den andra gruppen torskar som jag tror finns, nämligen de som är ensamma och inte har förmågan att ragga på annat sätt.

Sedan tror jag också att det finns sådana som har ett fast förhållande, men som kanske saknar vissa aspekter. De kanske inte får oralsex av frugan och köper sig det i stället. Då är det liksom mer som en tjänst :roll: :roll: :roll: även om jag personligen varken kan förstå hur man kan köpa eller sälja en sådan tjänst.

Det är en svår och intressant diskussion det här. Å ena sidan tror jag att sexköp nog alltid kommer att förekomma eftersom det alltid kommer att förekomma personer ur de grupper som jag nämnde och eftersom sexualitet är en så stark drivkraft. Bör man då inte se till att ha sexköpen "i ljuset" och inte som det är nu, tvinga det under jord? Å andra sidan är det på något sätt ett ideologiskt ställningstagande som lagstiftaren gör när man säger att man inte accepterar att en människa kan köpa en annan människa på det här viset.

Och sedan blir det ännu mycket svårare när man lägger in de aspekter som ni nämnde ovan; trafficking, den lyckliga horan, missbrukarna som måste ha pengar, o.s.v.

Svårt! Men intressant! Och så seriöst det blev här nu då... :roll: :roll: :roll:
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Gablex
Inlägg: 777
Blev medlem: mån 08 maj 2006, 11:46
Ort: Skåne

Inlägg av Gablex »

och bara för att jag för en gångs skull inte flamsade så fick ni det i trippel dos. Var så goda! :heart:
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

läser

hummar lite...

läser mera

hummar igen

njuter.. funderar..

hummar lite till

:heart: :-({|=

/Fjällmor
blomman
Inlägg: 1775
Blev medlem: fre 28 apr 2006, 17:01

Inlägg av blomman »

Intressant Gablex, med det här med en handikappad son som man kanske kunde tänka sig att köpa sex till. Jag förstår tanken..
MEN.. om det var en handikappad dotter, hur många skulle tänka så då?

Varför känner man sig som tjej kränkt av att bli erbjuden pengar för sex, när en kille oftast skulle skryta för sina vänner om det? Varför känner sig en tjej sextrakasserad om chefen kommer med olämpliga förslag, när en kille i många fall skulle skryta även med det?
Självklart finns det en hel del killar som skulle känna sig kränkta också, jag generaliserar grovt här. Men ni förstår min tanke?
Det finns fortfarande en stor ojämlikhet när det gäller sexualitet, gamla förlegade tankesätt om mäns och kvinnors lust.
Om det spelar stor roll när det gäller åsikter och lagar om prostitution vet jag inte, men jag tror det. Det är samhället som vi lever i som i grund och botten styr, och allas våra åsikter är en del av samhället.

Det finns många som anser att lagen borde tas bort och att man mot trafficking t.ex kan tillämpa dde lagar som redan finns när det gäller olaga frihetsberövande, våldtäkt, misshandel etc.
Så skulle prostitution bli ett vanligt jobb.
Men för mig är det svårt att se det som ett vanligt jobb, jämställt med att sitta i kassan på Ica.
På Ica säljer du inte något som jag anser borde baseras på lust (inte alls nödvändigtvis känslor, men iallafall lust), på Ica riskerar du oftast inte att bli våldtagen, missahbndlad, förnedrad och kränkt.
Jag vill inte att min son/dotter ska arbeta som prostituerad, alltså kan jag inte likna det vid ett vanligt arbete. Jag kan se min granne köpa bröd av mitt son/dotter på Ica, men inte köpa sex av dem. Alltså kan jag inte tycka att det ska legaliseras!

Jag sa ju at jag går igång på det här ämnet.. :roll:

Ni får gärna fortsätta med mer lätsamma ämnen om ni vill!

Ikväll ska jag mysa med sambon! Som jag gjort i tio år idag! :heart:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

...ikväll är Fjällmor lycklig..

I detta nu fylls frysen med renkött i alla de former!

tebax te köttkvarnen.....

\:D/
Gäst

Inlägg av Gäst »

Vad intressanta ämnen ni diskuterar här då! :D

Hör ni tjejer, angående olika oljor och så som man kan äta för att slippa PMS eller vad det nu är - kroppen och huden mår bättre - så vill jag bara visa den här länken:

http://www.slv.se/templates/SLV_Page.as ... anguage=SV

Linfröolja = cyanid

:shock:

Okej. :shock: Skall låta bli åtminstonen den då...

Prostitutionslagen och prostitution vet jag inte vad jag tycker om. :? Tankarna går till James Clavells bok "Shogun" som beskriver 1600 -talets Japan. Där fanns något som hette "Kurtisaner" som hade en egen kast (alltså arbetargille), man kunde vara första, andra eller tredje klassens kurtisan och så jobbade tjejerna i ett "thehus" som ägdes av en mama-san. :roll: Hon valde noga ut kunderna och flickorna var högt respekterade och skickliga yrkeskvinnor som ingen man någonsin skulle drömt om att förolämpa. Det jag fascinerades av när jag läste boken (när det kommer till det sexuella) var, att kurtisanerna kunde vara och var respekterade därför att man inte såg ner på sex som en företeelse. :? Själva attityden till sex var en annan än den vi har idag, till och med på 2000 - talet. :idea: Man spottade inte åt homosexualitet och inte heller såg man ner på sexet som fenomen utan den ansågs vara en högt värderad konstart - visste ni att Taoismens grundare såg på sexet som en form av kroppsmeditation - det är därifrån som hela tantratänket kommer.

Om smahället inte förnedrar och ser sex som något smutsigt och pinsamt som skall gömmas undan och som det aldrig talas om runt kaffebordet, vad skulle då hända med prostitutionen?

Självklart tycker jag inte om tvång och trafficking är fruktansvärt. Men om kurtisanen "kan" det här med sex på samma vis och med samma expertis som massören kan det här med massage och muskelgrupper osv, plus att den som köper tjänsten alltid behandlar sexkonstnären med största respekt... :roll: jag vet inte. Nu kommer min söta gosse vandrande. :heart: Frukostdax.

Återkommer.
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Inlägg av annawahlgren »

TorsMamma skrev: http://www.annawahlgren.com/forum/viewt ... start=2130

De är ju så aktiva med och skriva här att man hinner helt enkelt inte med. Jag - - letade också upp bröllopet efter att ha läst hänvisningen. :shock: :roll: :roll: :heart:
:D Tack, älsklingsTorsMamma :heart:

:D GRATTIS fru Elle :lol: :heart: :lol: Vilken underbar berättelse :lol: Och mer är att vänta :lol: :heart: :lol:

O:) Antoine de Saint Exupéry:

"Framtiden ligger inte där och väntar på oss. Den är här för att skapas."

:heart: O:) O:) :heart:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Gäst

Inlägg av Gäst »

Kan någon förklara det här med "visningar" för mig :?: Den här tråden har 52101 visningar. :roll: Vad betyder det - egentligen :?:
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

Att sidan visats för några 52101 gånger. Varje gång någon tittar i tråden = En ny visning ;-)
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"