Jag tror jag är på rätt väg men vill bara ha lite feed-back.
Lillasyster, 18 månader, har de senaste veckorna vaknat flera gånger per natt och skrikit. Vi ramsar och oftast somnar hon om direkt men vi måste ju ändå upp och ramsa. Ibland har hon fått vatten, hon är ofta törstig, vilket blivit en dum ovana som hängt med sen en feberperiod i somras.
Om jag förstås rätt så är 18-20 mån en rätt skakig period för barnen men hur skall vi hantera dessa nattliga uppvaknanden
I kväll ramsade min man lillasyster i 45 minuter innan hon somnade och rent instinktivt känns det lite fel - hon vet väl ändå att hon skall sova efter 1,5 år av kvällar
När jag tänker efter har hon nog vaknat upp på natten ända sen i somras med några undantag. Någonstans har vi missat något men vad
Och så tredje frågan - hon har fått för sig att skrika på sina lungors topp på dgarna. Flinar till och skriker lite till. Som ett bus. Charmigt kanske men otroligt påfrestande för mina stackars känsliga öron. Hur hanterar vi det, knappast med förvisning antar jag. Vi brukar försöka viska, sjunga etc men då tycker hon bara det är roligare och kör på ännu mer. Skall man ignorera henne