Surkål och ödlor

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Elle

Inlägg av Elle »

kattklo skrev:Elle: din Carina? Som i Toyota?? Det har vi också en.
Trygg och bra inbillar jag mig. Ni (och vem som!)får snaaaaart komma, måste bara kicka igång pannan först.
Japp, jag har en juvel från -91 som går som en klocka i alla väder. Det är en darling som jag har svårt att skiljas från, vi behöver ju inte två bilar. Men jag och Carinan är ju ett radarpar :D Tjoa till när pannar är igång!

TACK alla rara för lyckönskningar, jag lovar att jag ska skvallra och visa bilder.

Nu är det sängen som väntar, ska försöka lugna min oroliga sambo. Kan ju skvallra till er att 07.00 imorgon bitti så hämtar grabbarna honom för en heldag full med skoj :-$

Sov så gott!
:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
K-ina

Inlägg av K-ina »

Elle skrev: Kan ju skvallra till er att 07.00 imorgon bitti så hämtar grabbarna honom för en heldag full med skoj :-$
Och det vågar du skriva här... Tänk om han smyger upp i natt och kollar?! :shock: :shock:
Hoppas han får roligt!!! :!:
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
blomman

Inlägg av blomman »

kattklo skrev:Jag är också en sån där kanske-Hitler.
Hahaha, vad roligt det blir om man bara läser det där utan bakgrund.. kul på ett skruvat sätt.
Jag vill också sitta vid det stora köksbordet!

Åh, vad spännande med bröllop Elle! Jag gillar när andra gifter sig, bara jag slipper! Ska bli såå kul att höra om det sen!
K-ina skrev:Han hade precis kommit tillbaka till mig efter OS.
Mmmm, känner igen det där. Fast min kollar på snooker just nu. Kul sport.. men i lagom doser. Hans dos är överdos!

Vad skönt, Sussi att det gick så bra! .. och nu blev jag sugen på Baileys :wink:

Nej, nu måste jag ta en dusch tror jag..
Har fastnat alldeles för länge vid datorn, och dessutom "råkat" göra om mig själv till en klippdocka i Photoshop. Skulle bara in och pilla med en logga för en förening och så blev det visst bara så.. :roll:

Kram till alla er som jag inte fick med! Jag läser ALLT, men man får ju fasen skrivkramp emellanåt, åtminstone jag! :lol:
Ewa

Inlägg av Ewa »

Mamma Mia, lite filmkackel :wink: . Och så olika det är. Själv fick jag värsta lyckoruset av att se den. Ett riktigt lättsamt, men rejält underhållande lyckopiller i raketfart. Passade mig bra. Och jag gick också med mamma, vilket passade alldeles strålande, Kattklo. Men håller med Sussi om att det var svårt att vara tyst :lol: och sitta still :lol:

Skönt att allt gick så bra med Maja, Sussi :heart: Och att du inte är den sorten som hetsar upp dig i första taget fick jag klart för mig i Gastsjön - hur cool som helst.

Tack Elle och Susanne* för ytterligare support i svärmorsfrågan. Dessvärre har biokompisen fått förhinder, så djupandningen kommer väl till pass.

Toyota Carina - det var min första bil det - 1987, tror jag. Hål i golvet hade den, men tog mig dit jag skulle.

Svensexa för Elles man - heldag - hoppas han får riktigt kul. Och hoppas man får se tjusiga bilder på er sedan när ni är gifta. Är så nyfiken på klänning och allt. Varmt lycka till :-({|= :heart:
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

:D Hej hopp alla surisar 8) Tänkte bara fråga: Tycker inte ni som jag att Nancy borde ta och pallra sig hem från det där BB:et och skvallra lite här på forumet :?: :mrgreen: Eller är det bara jag som är så där otålig igen :?: :oops:

Kram kram :heart:
kattklo

Inlägg av kattklo »

JO! NU! March!
Jag är mest nyfiken på om tösen likanr di andra eller om hon ser heeelt annorlunda ut.
Sa i dag till maken att jag är då inte klar med barnafödandet förrän jag fått någon med mina gröna kattögon.'
Hittills har jag bara di med blåa runda.
Jannika

Inlägg av Jannika »

Heeeej raringar!
dessutom "råkat" göra om mig själv till en klippdocka i Photoshop. Skulle bara in och pilla med en logga för en förening och så blev det visst bara så..
:lol: :lol: :lol: Underbart!

Skönt att det gick bra med Maja, Sussi! Proffs-mamman och proffs-Maja. Ska bli så roligt att få träffa dig igen och dina små (relativt) på söndag. :heart: När kommer ni? Vill ni ha käk?

Nancy är hemma och kommer nog att rapportera i sin tråd snart om alla turer. Håll ut *frieda*. :wink:

Ewa, så du djupandas? Jag tror JennyH körde flämtandning. Ni kanske kan jämföra, till allas glädje, vilket som funkar bäst. :D

Elle, vad kul för maken. Ja, eller blivande då. :roll: Vi vill ha utförlig svensexa-rapport också. Vi (eller iaf jag) blir aldrig mätta på detaljer när det kommer till barnafödande och bröllop.

Jag känner mig liiiite ambi till möhippe-grejen. Jag träffas gärna, äter gott och kacklar, gärna så man hinner prata med alla men vet inte om jag skulle uppskatta att bli utklädd och hetsa runt på en massa ståhej. Inte för att jag är blyg, lättskämmig eller torr (tror jag iaf, haha!) utan mest bara för att jag inte tror att jag skulle tycka att det var kul.

Darlingen är om möjligt ännu mer ambi än jag. :lol: Jag tror att hans polers tar mindre hänsyn till hans eventuella önskemål än mina gör. Det kan ju bli hur som helst det.

Och nu har jag ägnat två dagar åt att leka! :D Vi har i diverse grupper lekt och kladdat och gjort fantastiska konstverk. På riktigt. Ingen prestation utan bara roligt och ändå har det blivit fantastiska resultat. Superb, förvirrad, skojsig men skärpt lärare och medkursare som verkar helt ok. Fjällan tyckte det var höga vuxenpoäng på det, haha! :lol: Jag vet inte om hon skulle vidhålla det om hon hade sett mig. :wink:

Och jag håller med Mia, Surödlan vilar inte på hälleberget. Eller hur var det nu? :-k

Puss! Jannika
Sussi

Inlägg av Sussi »

Jannika skrev:Skönt att det gick bra med Maja, Sussi! Proffs-mamman och proffs-Maja. Ska bli så roligt att få träffa dig igen och dina små (relativt) på söndag. :heart: När kommer ni? Vill ni ha käk?
Proffs och proffs... :oops: :wink: 8) Vi ser också fram emot söndagen!! Kommer när vi får och tackar ja till käk :D

Kul det lät med lekhelg :)

Tack alla för rara kommentarer ang. Majas operation. Även om det är ett litet ingrepp känns det i mammahjärtat när de söver ens lilla bebis (ja, hon är 4,5 år men hon är ändå min bebis ;)).

Nu ska jag grädda bullar! :D
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Sussi skrev: Vi ser också fram emot söndagen!! Kommer när vi får och tackar ja till käk :D
Åh, jag är inte ett dugg avis på er :mrgreen: ... Äsch, då :roll: ... Ha det så trevligt, iallafall :wink: :!:

Intressant det där om Mama Mia-filmen, tänkte nog gå på den i veckan (ni vet, här i bushen visas den bara två gånger, och då gäller det att hänga med, annars kommer ingen fler chans...). Skulle gärna vilja se Sex & the city-filmen med, är det nån som har..?

Sitter ensam härhemma, hela gänget är ute i lingonskogen, men det orkade inte jag idag :( så det är TUR att forumet finns för vad skulle jag annars göra :lol: :?: Fast jag måste nog ta oh gå ut ett tag på gården i alla fall - hönsen, kaninen och hästen behöver matas. Och så hoppas jag det ligger nåt ägg i redena, nu har vi fått köpa TVÅ kartonger 18-pack på konsum - pinsamt :roll: ...

Kram på er alla!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Hej alla kloka.

Någon som vet var man köper gips, sånt man gjuter figurer av?

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

/LO - leksaksaffären, här i alla fall!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
blomman

Inlägg av blomman »

Jannika skrev:
dessutom "råkat" göra om mig själv till en klippdocka i Photoshop. Skulle bara in och pilla med en logga för en förening och så blev det visst bara så..
:lol: :lol: :lol: Underbart!
Sambon ska få den att leka med på jobbet, tänkte jag.. :roll:

Gips: ja, leksaksaffär eller färghandel, gissar jag på.

Sussi, jag förstår om det känns när en barn blir opererat. Vi har sluppit det, tack och lov!

Jag tycker möhippor och svensexor mesta ska vara trevliga! Tycker det börjar bli mer och mer så, iaf inom vår bekantskapskrets. Att man bara gör roliga, mysiga grejer! Kör felstyrda bilar, är på aktivitetscenter eller har spa-dag..
Vad är era möhippeerfarenheter?
Jannika

Inlägg av Jannika »

Jamen ja veeet, Mia! :shock: Två dvärgcochin ligger och trycker utan ett endaste ägg i sikte och de andra fyra har lagt ner. Upprörande. Det känns helt enkelt FEL att köpa ägg på affären.

Sussi, ni får komma när ni vill! :heart: Vi går upp sju, äter lunch halv elva, de små sover mellan 12-14, mellis när de vaknar och middag strax efter 17. Kom när ni tycker det blir bra för er, vi är ju på plats så att säga. :lol:

blommis, jag vill också ha klippdockor! Det låter ju fantastiskt kul. :D

Kram Jannika
Sussi

Inlägg av Sussi »

Jannika, jag mejlar dig i morgon, så kan vi ta resten av detaljerna där ;) :heart:

Mia jag har sett SATC :) Tyckte den var mestadels bra, skulle kunna gå på den igen och grina lite ;) Ang. Mamma Mia menade jag inte att jag aldrig ville se den igen. Kommer den t.ex. på tv kommer jag garanterat att se den (och då får jag ju dansa och sjunga hur högt jag vill :lol: ). Men jag skulle inte betala 100:- för en biobiljett och se den igen, så som man kan känna med vissa andra filmer :D
blomman skrev:Jag tycker möhippor och svensexor mesta ska vara trevliga!
Det tycker jag också! Jag skulle inte känna mig bekväm med att stå på torget och sälja kyssar eller kondomer, eller knalla runt utspökad till tänderna. Själv gifte jag mig utan att någon visste, så jag blev inte "möhippad" :D
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Tack, ska kolla efter gips.
Gjorde avgjutningar i trolldeg idag. Ivars fot och Veras hand. Gipset ska alltså vara till att gjuta i trolldegsformarna.
Vi har Veras fot från när hon var 1 månad och några dagar. Ivars blir lite senare, men det får vara så.

Märkte att det var enkelt att göra trolldeg, så det kan man ju göra fler gånger, att faktiskt leka med.

SATC skulle jag nog aldrig få för mig att se. (Om man nu får vara så bryskt ärlig ;) ) Den har jag grymt förutfattade meningar om...
Mamma Mia vill jag gärna se för att jag sett musicalen. Jag var i London och såg den för nästan 10 år sedan, tror jag. Jo 99 måste det ha varit... Den var superbra! Kul, lättsam och man blir glad av att känna igen all musik.
Men vi går ALDRIG på bio. Jag tycker det är .?.?.?. inte tillräckligt givande. Senst sedda film - Harry Potter och Fenixordern i Örebor (av alla ställen) förra sommaren. Innan det kommer jag itne ens ihåg.
Vi har lovat Vera att hon ska få gå på bio när Mamma Mu kommer i höst :D Det blir troligast att maken följer med. :D

Läggdags för att orka morgondagen 8) Då börjar vardagen, och jag känner mig REDO!. Det känns så skönt! :)

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"