Mormorskackel

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
ÅsaB
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

Min son, snart fjorton månader, älskar sin mormor och morfar. De var på fika-besök i söndags och Waldemar, störtförkyld och grinig, sken upp direkt, gick från hängig till superskruvad och bara skojade, skrattade och visste inte vad han skulle göra av sig själv. Två små starka raka armar sträcktes upp mot morfar, som han två månader tidigare varit blyg inför. Nu är morfar det bästa som finns. Mormor också, men det är morfars knä som lockar mest. Där satt han länge och flyttade sockerbitar från bordet till sockerskålen och tillbaka igen.

När mormor och morfar två timmar senare tackade för sig och sade hejdå, då bröt sonen ihop. Aldrig tidigare har han brytt sig om att gästerna går hem, men nu var det stora krokodiltårar som rann nerför hans kinder. :cry:

Man blir helt varm inombords. Han kan sin flock. Mormor och morfar kanske han träffar varannan vecka eller så, men de är viktiga. Det vet han.
Waldemar (Walle) 07-01-08 :heart:
Kurad maj -07. Finslipad i Gastsjön 2007.
Gustav 08-11-12 :heart: (39+4)
www.backjohan.se - uppdaterad 8 jan till Walle :heart:
Syblogg: www.backjohan.blogspot.com
Bibban

Inlägg av Bibban »

ÅsaB: Vilken lycka för alla!
Vid såna tillfällen smälter mormors/morfars-hjärtan fullständigt!
Varm kram :heart:
Bibban
Bibban

Inlägg av Bibban »

Vilken mormorshelg jag har haft! Tre barnbarn här. Vi har haft så kul! Vi hann med så myket! Många timmar i parken! Data-spel
Kollade Festodimelivaden. Letade passande kläder för evenemanget. Mormor hade väl inte det som söktes precis(varför har du bara svarta klänningar mormor???)Men med sjalars hjälp fick vi till en riktig show! Vad vackra vi blev!!!!!
Jag älskar verkligen att vara mormor!
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Mina barn älskar förstås också sina morföräldrar. Vi bor långt ifrån varandra och ses inte så ofta. När mina föräldrar hade varit här, sa lillan, 2 1/2, att hon längtade efter dem, att hon ville att de skulle vara här. Jag sa, att nu har de ju nyss varit här, så nu dröjer det nog ett tag tills vi ses. Vad gör man då? Jo man tar saken i egna händer! Lillan gick ut i hallen och grejade, och kom klivande in i köket med sina skor på fötterna och ryggsäcken på ryggen: "Här kommer lilla mormor!" "Nämen, hej, är det mormor som kommer!" "Jaa!" "Vill mormor ha lite mat då?" "Jaa, mormor vill ha mat!" Och sen, när vi hade ätit färdigt, kom det med beklagande i rösten: "Nu ka mormor åååka, föstå du! Nu ka mormor ååååka!" - med exakt samma tonfall som min mamma. :cry: :lol: :heart: Nu är det snart påsklov, då ska vi ses igen! :heart:
Mormor Eva

Tjejdagen

Inlägg av Mormor Eva »

Har legat av mig med att skriva :oops: I torsdags hade vi tjejdag. D.v.s. jag och alla döttrar/svärdöttrar. Brukar försöka fira det varje år, men ibland är alla inte på plats. I år blev det Hagabadet i Göteborg med bastu, simning och en härig lunch. Andra år har det blivit t.ex. islandshästridning. Även Berlin ett år. Efter aktivitet och lunch brukar det bli lite shopping och fika. Mitt privilegie är att gå efter och betala :wink: I år kom alla med :D Bla. 2 gravida magar :lol: Nya barnbarn att vänta. Farmor i april + bonusfarmor i maj :!: Kan livet bli bättre :heart: :-({|=
Mamma till -75, -79, -81, mormor till -99, -02 och som mest 9 dagbarn samtidigt. Alla år = lika underbara. Numer även farmor till -08 samt bonusfarmor till -08.
mrs.mormor

Inlägg av mrs.mormor »

mrs.mormor här!

Långt mellan gångerna när jag är inne och skriver, men nu är det dags.
Har precis varit och träffat de mina, långt mellan gångerna, TYVÄRR!!!!! Eftersom det skiljer många mil.
Tintin fick vara hemma med mig en hel dag, vi var helt själva, det var underbart. Vi hjälptes åt att städa, gjorde syssla sen gjorde vi något roligt, läste saga tex, gjorde syssla sen något roligt, åt glass tex gjorde syssla osv....osv så fortskred våran dag. Varvat med jobb och roliga saker. Underbart när Tintin mellan varven kröp upp i mitt knä och sa - MIN MORMOR!!!!!. KAN LIVET VARA BÄTTRE????? Tintin har total koll på allt, att en liten (tre år i juli) tjej vet precis var saker och ting finns och hur saker fungerar är kul.
När kusin Amanda kom blev det trångt i mormors knä. Härligt att få vara så populär.
Numera börjar kusinerna leka med varandra tidigare var det bredvid lek. I sommar kommer de till Dalarna en hel vecka tillsammans, det ser jag fram emot. Alexander som snart blir tonåring är inte intresserad av mormors knä så med honom blir det samvaro på annat vis.
Kramar till er alla från ett soligt Gagnef i hjärtat av Dalarna
mamma till Sophie - 73 och Anna - 74
mormor till Alexander -95, Amanda - 04, Tintin -05
Mormor Eva

Inlägg av Mormor Eva »

Nu har hon kommit :heart: O:) Ett litet söndagsbarn. Inget namn ännu, men så efterlängtad [-o< Föräldrarna skulle på fotbollsmatch, men fick åka därifrån :? Inom 1 timme var flickan född. Snabba ryck :wink:
Mamma till -75, -79, -81, mormor till -99, -02 och som mest 9 dagbarn samtidigt. Alla år = lika underbara. Numer även farmor till -08 samt bonusfarmor till -08.
Bibban

Mormor Eva

Inlägg av Bibban »

GRATTIS :!: :!: :D :heart: Underbart :!:
Varm kram
Bibban
ms Sophie

Inlägg av ms Sophie »

mrs.mormor skrev: Tintin fick vara hemma med mig en hel dag, vi var helt själva, det var underbart. Vi hjälptes åt att städa, gjorde syssla sen gjorde vi något roligt, läste saga tex, gjorde syssla sen något roligt, åt glass tex gjorde syssla osv....osv så fortskred våran dag. Varvat med jobb och roliga saker. Underbart när Tintin mellan varven kröp upp i mitt knä och sa - MIN MORMOR!!!!!. KAN LIVET VARA BÄTTRE????? Tintin har total koll på allt, att en liten (tre år i juli) tjej vet precis var saker och ting finns och hur saker fungerar är kul.
Jo du... nog är du speciell för Tintin, det var ju till mormor hon skulle när hon rymde förra lördagen :wink:
ÅsaB
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

Fortfarande i brist på mormor-närvaro här får jag skriva själv.

Walles mormor är sedan igår tre-barnbarns-mormor. Väldigt överraskande nedkom min syster med en liten FLICKA!!! Så Hjalmar, för tillfället nöjd, glad och bosatt hos nämnda mormor (i hennes och morfars "hägenhet") har blivit storebror - vilket han ännu inte förstår. Önskar att jag kunde sitta som en liten fluga på väggen när lillasyster skall komma in i flocken. Den ömma modern har läst på och har full koll på hur införlivandet skall gå till, så det känns tryggt och bra.

Min egen lille pojk, som inte är så liten längre (:shock:) har då också fått en liten låne-syster! Och Moster Åsa får ännu en liten fågelunge att ta in under sina vingar när det behövs. I vår familj ställer man upp. Barnbarnen, våra små killar, drygt ett och två år, vet vilka som tillhör flocken. Det är fantastiskt, att en kille på två år fattar att moster Åsa och kusin Walle faktiskt tillhör familjen. Att vi hör ihop. Han träffar oss inte varje dag, men han vet ändå.

Mystiskt. Och underbart! :heart: Lyckan är stor. Särskilt hos mormor och morfar! Världens bästa...

Mormor kom förresten förbi hos oss igår och hämtade diverse babysaker som skall skickas vidare till ny-förvärvet. När Walle, på väg i säng, såg sin mormor blev han alldeles till sig. Han blir blyg och glad och säkert alldeles varm och busig inombords, för han beter sig jättelustigt. Lutar sig fram, vill komma nära, samtidigt som han backar och är försiktig. Mormor fick sedan vara med och lägga. Sonen var uppe i varv som bara den och jag förväntade mig rop och monologer från sängen, men icke. Kram från mamma, kram från mormor, ramsa ut och det var tyst. Mormor är underbar, rolig och trygg. Man kan lugnt sova när mormor är på besök.

Ljuvligt. :D
Waldemar (Walle) 07-01-08 :heart:
Kurad maj -07. Finslipad i Gastsjön 2007.
Gustav 08-11-12 :heart: (39+4)
www.backjohan.se - uppdaterad 8 jan till Walle :heart:
Syblogg: www.backjohan.blogspot.com
Mormor Eva

Inlägg av Mormor Eva »

Nu heter hon Olivia :heart: Får träffa henne igen 17:e maj (fast inte i Norge) :wink: Hon låter som en liten kanariefågel i telefonen :lol: Nästa barnbarn är beräknat till 13:e maj så kanske det sammanfaller i Göteborg :) Tänk när de är något större och kan krypa upp i knät. Mysigt :D
Mormor Eva

Inlägg av Mormor Eva »

Nu har lille Isak kommit :P En besvärlig förlossning med sugklocka och blodtransfussion för pojken. Nu är de hemma och sover ut. Sover och äter :D med 2 timmarspass. 3 tim på natten. Allt verkar bra nu. På lördag får jag träffa lilla Olivia, som varit ute och campat :shock: En lycklig mormor/farmor Eva :wink:
Bibban

KRAM FRÅN BIBBAN

Inlägg av Bibban »

Nu är jag hemma i Karlskrona igen efter härliga veckor i ett vintrigt :-s Gastsjön och ett somrigt Stockholm! Jag är storstadsfrälst!!!
Tack älskade Anna för härliga dagar! :heart:
I går tillbringade jag dagen tillsammans med mina fantastiskt underbara :D :heart: barnbarn!
Lilla Molly, snart 6 mån, var till en början lite skeptisk. Den där tanten hade hon nog aldrig sett tidigare, trodde hon :? . Men jag lyckades till slut övertyga henne om att det verkligen var mormor och sen var vi lyckliga tillsammans igen!
De tre äldres kärlek(så innerligt besvarad) går inte att missta sig på :heart: Puss och kram och prat i munnen på varandra. Det är mycket att prata om när man inte setts på några veckor (även om det pratats i telefon en hel del).
Fick förresten en kul historia berättad av barnens mamma:
Sixten 3,5 år, kom inrusande ropandes efter plåster. Ett millimeterstort sår kunde skönjas i handen. Mamma var för tillfället upptagen och bad den lille gossen vänta ett ögonblick. Detta gjorde honom mycket upprörd och han ropade: Vill du att jag ska dö, eller??? Jag kan ju få batterier i såret :!: :P

Om nån undrar så menade han förstås... bakterier!

Oj, oj, oj vad jag älskar mina barnbarn :heart:
Mormor Eva

Inlägg av Mormor Eva »

Har haft underbara besök :heart: I måndags kom båder Olivia med mamma + Isak med föräldrar. Roligt att se dem tillsammans. 5 veckor emellan barnen. Utvecklingsscheman är fascinerande :P Det Oivia gjorde för 5 veckor sedan håller Isak på med nu. Jobbar hårt på att få stabilitet i nacken. Olivia pratar med omgivningen. T.ex. en vacker påse eller en blomma. :D 8-[ Kropp och mun används flitigt. Verkar som hon absolut inte vill missa något här i världen :D :shock: :?: :-s Underbart med två små småttingar :heart: :heart: Isak sov över två nätter. I morgon ska jag på skolavslutning till Mira. Felix har stukat foten och hoppar på kryckor. Hoppas det inte regnar \:D/
Mormor Eva

Inlägg av Mormor Eva »

Jag förstår inte hur jag hade tid att arbeta förut :? Vill bara ha tid för alla underbara barnbarn :heart: Har nyss haft besök av lille Isak. Och senast själv varit i Oslo och hälsat på Olivia. Näst i tur står Mira och Felix med barvakteri hemma hos dem, när mamma och pappa tar ledigt ngr dagar. :D Som grädde på moset blir det England och 2 veckors barnvakteri med Olivia O:) Har dessutom vunnit en gäststuga, som vi byggt på hela sommaren :P Så nu blir det plats till alla. Livet är bara för underbart \:D/ :heart: Tack alla underbara små varelser, som gör mormor/farmor sååååååå glad :D
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"