Och jag skulle behöva gå i citat-skolan för jag kan verkligen inte citera så där tjusigt som alla andra.
Nå ja, här följer iaf ett citat:
blomman skrev:
SusanD, du kan jobba på arbetsförmedlingen! Där hade du kunnat få fart på grejerna!
=; Näppeligen, AF är totalt otänkbart, det vore ju som att försöka få en vilsen tankbåt att byta riktning bara genom att vifta med fingret, typ omöjligt, jättetrist och så vidare.
Och att SusanD är en fena på allt vad organisation heter går ju heller inte att ta miste på - Skrev Ewa, tack snälla det var rart skrivet och jag håller faktiskt med. Så något sånt jobb vill jag gärna ha, där man får bestämma, organisera, fixa och ordna, sen vill jag gärna dra när det börjar bli rutin för av sånt får jag klåda.
Sen skrev LO/:
"Beror de på att de har anställd dig fast ? Och vad för typ av jobb skulle du kunna tänka dig, eller snarare vilken arbetsgivare skulle du kunna tänka dig vara anställd hos?
Vi hakar på arbetsförmedlings-tänket, men tror mer på bemanningsföretag, så att du inte behöver vara på samma ställe för länge...
Och med dina utbildningar och erfarenhet borde det ju finnas några jobb runt om i Skåne, kan man tycka. "
Ja där slog du nog huvudet på spiken! Jag hatar att vara fast anställd, det är totalt förödande för min kreativa sida som fullständigt skrumpnar ihop och dör. Detta är min första fasta tjäns, innan har jag överlevt på vikariat, projektanställningar, grav-vik och liknande. Men när min chef stod på knä och bad mig att skriva på anställningsavtalet så gjorde jag det, snacka om att vara en riktig ynkrygg. Åh vad jag ångrar mig. Men ibland gör man rätt och ibland gör man fel och det får man leva med säger någon vis sångare som jag hörde på radion idag.
Typ av jobb: projektanställning, in och reda upp i skiten och så dra när allt funkar. Så vill jag jobba, då skulle jag trivas som fisken i vattnet.
Nej nu ska jag sluta tjata om mig själv och återge ett samtal som skedde vid frukostbordet här hemma för några dagar sedan:
Prutt
Mamman: Vem var det som pruttade
Emil: Mamma
Mamma: Ånej, mammor pruttar inte

[-X
Emil: Mamma fiser
Pappa och Emil:
Så nu vet ni det: mammor pruttar inte de fiser.
JennyH- du vill inte låna ut din såndäringa trägårdsman? Här skulle det verkligen behövas en sådan. Vill gärna ha en fin trädgård utan att behöva lägga ner en massa arbete varje dag.

Tror du det är en möjlig kombination eller är det asfaltering som gäller
Kram Susan