Mitt hjärta brister när barnen är på dagis

Forum för nygamla barntillsynstankar, konstruktiva förslagsalternativ och samarbete under personligt ansvar.
Ingela
Inlägg: 145
Blev medlem: ons 20 jul 2005, 08:00
Ort: Göteborg

Inlägg av Ingela »

Hej :heart:
Ja det känns fint att de har det bra. Det jag gillar mest är att dagiset ligger på gården bredvid, finns bara en avdelning (visserligen många barn) och de har en egen gård där de är mycket. Vi bor i ett studentkomplex, alla hus ser likadana ut med gårdar utan bilar. Så barnen skulle i stort sett kunna gå dit själva. Det jag menar eller vill säga att de har gått förbi där tusentals gånger, så det måste kännas tryggare att känna igen sig. Två av deras vänner på gården går också där. Nej, det känns bra! Trodde jag aldrig att jag skulle säga men det gör det!!

Tack för alla tankar!!

Och Mandel, du får gärna fortsätta på tråden. Har försökt att läsa men jag skäms :oops: är hemskt dålig på att läsa norska(hoppas nu att det är det!?)

Lycka till!!
Mamma till två pojkar
Ingela
Inlägg: 145
Blev medlem: ons 20 jul 2005, 08:00
Ort: Göteborg

Inlägg av Ingela »

Vill lägga till att vi måste också vara där en hel del vet inte hur mkt ännu. Men en hel del många har slutat just pga av det!!
Mamma till två pojkar
mandel
Inlägg: 5
Blev medlem: tor 19 jun 2008, 15:33

Inlägg av mandel »

Takk for svar, Ingela.
Jo, innlegget er skrevet på norsk, og jeg har full forståelse for dine språkproblemer. Mange av oss her i Norge har det på samme måte med svensk. :wink:
Selv har jeg måtte tvinge meg til å forstå svensk bedre.
For hvordan skulle jeg ellers kunne følge med på dette uunværlige foreldreforumet! :D
Skriv svar

Återgå till "I stället för dagis - tankar och idéer"