Kiki: Miss K är ofta trött och hängig under dagen och har inte god aptit. Antagligen är hon hungrig och vällingen är lätt att få i sig, tänker jag... Ser fram emot att aptiten ska bli bättre efter kuren!

Nej, man kan nog inte säga att de har ett fast schema. Jag tycker att vi ska sätta ett schema med 12 timmar natt och 1,5 eller 2 tim middagssömn. Det räcker väl för en 15-månaders raring? Jag vet att de måste lämna tidigt på dagis, redan 06:15 ibland. Men mamman jobbar skift och kommer inte lämna så tidigt alla dagar. Hur gör man i ett sådant fall?
TorpSara: Jo, du har alldeles säkert rätt att miss K kommer att ha många och långa frågor.

Jag känner att så här kan de bara inte ha det. Stackars tjej och stackars föräldrar! Eftersom jag känner så passionerat för AW och BB-filosofin och den nödvändiga sömnen är jag bara så oerhört glad att de inser allvaret och vill ta emot hjälp och själva jobba!
Båda föräldrarna är taggade och kommer att läsa på. Som mamma sa "visst ska jag läsa, för det här är ju så viktigt så det ska jag bara göra!" =D>
Jag ska dit på torsdag och informera och föreläsa om kuren och verktygen och ATTITYDEN. Markera i SHN där hon ska koncentrera sin läsning och så ska vi nog se DVD:n tillsammans. Tänkte sända ljud-sms med ramsan så att hon kan börja öva för sig själv!

Sedan kör vi antagligen igång på fredag kväll.
Jag funderar på att själv ta första natten, utan föräldrarna i huset. Sedan fortsätter vi tillsammans natt 2. Vad tror ni om det? Jag känner att jag har den säkra attityden, men när allt är så nytt för föräldrarna kan nog 45 minuters frågor göra dem minst sagt tveksamma... Det skulle även kännas bättre för mig att slippa fundera över hur de mår och känner.
Nu för att sammanfatta några frågor:

Ska man proppa en sådan här stor dam mätt med välling tills hon inte vill ha mer? Eller ska man ge en normal portion på ca 2 dl? Jag menar alltså första kurningskvällen.

När under kuren tar man itu med daglurens längd? Hon vaknar idag efter 45 minuter. Verktygar man redan första dagen för att förlänga den?

Hur göra med schema vid skiftjobbande föräldrar? Måste barnet ändå ha spikat schema?
Det är guld värt att få svar på sina frågor här. Sådan hjälp man får från alla kunniga!

[-o<