Nu behöver jag lite pepp igen. Jag och min man har ju kurat Teo m hjälp av det här forumet och även fått hjälp med lite barnafostran. Nu är det dags igen...
Teo klättrade ur resesängen när vi var på semester, bara så där nån enstaka gång. Han fick klättra tillbaka och sen var det inte mer med det. Nu har han börjat hemma i spjälisen också...När vi kommit hem började han ropa på oss på nätterna, vilket vi löst (tror jag) med pangramsa och sen INGET mer. Tror det kan bero på att vi på semestern sov i samma rum som honom. Men nu när ropandet slutat har han börjat klättra ur i stället.
Det går väl an när vi ska lägga honom, det brukar upphöra efter 5-10 ggr. Vi går in och han drar fram en pall och klättar i sin säng. Sen gör vi inget mer. Han kastar ut täcke och pyjamasbyxor och blöja samtidigt. De får ligga. I början satte vi på honom blöjan första gången och la på täcke, men när det upprepades så fick det vara. Nu får han bara klättra tillbaka utan täcke osv och vi ramsar barskt ut...
Men nu till det lite knepiga. Han klättrar ur mitt i natten och vi vet inte hur länge han varit uppe innan han ger sig till känna..
Igår kväll när jag och min man skulle stoppa om honom innan vi lade oss, då hittar vi honom på golvet??!!
Vad göra? Ibland tänker jag att vi ger honom för mycket uppmärsamhet för det felaktiga beteendet genom att vi går in och barskt visar att vi vill att han ska lägga sig. Jag, menar nu åstadkommer han ju precis det han "ville" åstadkomma med ropandet tidigare: Vi kommer in och han kan lägga sig och sova.
Tacksam för alla tips jag kan få!!
Kram