Tinis kackeltråd

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Gäst

Inlägg av Gäst »

Tyst, jag vill INTE höra sånt där, Kalaskakan! 8-[

Jag ska ju starta eget, blivandemamma! Nej såklart, du har ju inte hängt med i min tråd direkt... [-X :wink: Jag ska hålla föräldrakurser och SHN-coacha. Det blir 3 dagar i veckan på mitt gamla jobb och så mitt eget resten. Jag har inte gett så mycket detaljer såhär över nätet, det känns lite fel när inget är på plats, men jag har endel spännande ingångar som jag ska försöka få snurr på. :D

Definitivt mot barnkonventionen. Stackars sparrisen! Själv stod jag med fleecetröja, regnjacka och paraply och skrek "heja" :P vad betyder den gubben egentligen? Kändes rätt att stoppa in den här
(som flickan sa) :lol:
Kalaskakan

Inlägg av Kalaskakan »

Ouff jag hann faktiskt bli lite svettig här! Jag vet att du inte fiskade bejb, jag hade bara känt mig dum om jag inte ens hade kläckt ur mig ett grattis; du har ju liksom följt mig sen början.

Men jag får passa kakämnet *s* en bris av illamående sköljer över mig. Kan vi prata smultron istället *s*?! Smultron har vi massor av på tomten och allt som allt har jag ätit 2-3 st, resten fick Klimp. Så jag förstår k***monstret du har på magen :lol:

Att vi började med inskolningen nu har att göra med att vår planering inte blev som tänkt. Maken skulle inte ha börjat jobba än, men har sen jag var här sist, bytt jobb - han kommer alltså inte att bege sig till havs han heller och tjänsten skulle tillsättas omgående. Så det var "bara" att tacka ja, dessutom var det en tjänst han absolut ville ha.

Sen är det lite tjorvigt med platser här i komunen, jag satte Klimp i kö på tok för sent och när vår förstahandsvalsdagis erbjöd en plats tackade vi ja.
Dagiset har EQ som inriktning och jobbar i EQ-anda. Mycket viktigt anser jag då barn får lära sig sina känslor. Vikten av att få känna dem, och vikten av att kunna handskas med dem. Allt för många i vårt samhälle vet inte riktigt hur att handskas med sitt känsloliv (med risk för att låta enormt fördömmande) och många äro olyckliga. Så.. summa summarum - att vi började nu var för att pusselbitarna föll sig så :)
Kalaskakan

Inlägg av Kalaskakan »

Tinis skrev: :P vad betyder den gubben egentligen? Kändes rätt att stoppa in den här
(som flickan sa) :lol:
*ASG.. trillade av soffan med benen i vädret*!!

Tinis ja din atityd är det då inget fel på! Men så åter igen; vad kan vi inte uppbringa för våra små?! Stor stor kaka till H som grejade övningen gallant. Hälsa honom att 35-åriga Tanten på nätet aldrig hade gjort det.
cissii

Inlägg av cissii »

Hej

Problemet jag har med kackeltrådarna är att jag aldrig hänger med och har lite problem med att breda ut mig med mig själv bara sådär apropå :) Är det ok att bara svara på något här, även ifall det var 100 inlägg sen?
Men ville bara svara Tinis, att jo dramatik har det varit, mest innan själva göra-slutet. Men eftersom vi ju har Celeste ihop så ville jag bryta upp INNAN vi totalt hatade varandra. Vi bor ju fortfarande ihop tills sommaren är slut, eftersom han inte har något jobb och jag har jobb och inte vill ha Celeste på dagis. Men sen, pust och suck, så är det flytt på gång. Ska bli lite spännande och se hur det går.

Det är så många gravida här så jag blir helt avis. Just det är ju lite svårt att få till i mitt nyblivna singeltillstånd.
Jag hade ju etta i syslöjd, och tillhör det släktet som alla symaskiner skyr som pesten. Skulle sy upp gardiner hos min mamma härrom månaden, jag hann bara sätta mig vid maskinen så hade den pajjat. På nått konstigt sätt, som min mamma aldrig hade sett innan. Hon har ändå haft maskinen sen 70 -talet, vilket iofs kan bidra till ev breakdowns.
Spökerierna är ju inte så läskiga i sig, jag vill bara inte påverka mina framtida val för mycket med spådomar. Men om du är rädd Tinis, så kan jag ta med lite Bamse-tidningar och läsa högt ur för dig, och sega råttor :) :wink:
Celeste 061208 :heart: -
Världens Bästa Barn
blivandemamma
Rådgivare/advisor

Inlägg av blivandemamma »

Hahaha, Tiinis du är galen! :lol: :lol: 8)

Ja en liten ajabaja kan jag gott få för icke-kacklandet! :lol: Men dina planer låter helt fantastiska! Och kanske liiiite åt mitt håll faktiskt! Så jag blir ju jättenyfiken. Nu skall jag ju föda barn, vara i amningsbubbla och greja innan jag får riktigt korn på VAD jag verkligen skall göra 8) MEEEN, jag blir så galet glad och nyfiken att någon gör detta! Vill du bolla :oops: eller kanske berätta lite mer så finns jag på PM. Förstår att du kanske inte vill lägga ut allt här, men på PM fåååår man lägga ut hur mycket ofärdiga idéer som helst ju! :lol: :lol:

Maken verkar ha bäddat ner sig :shock: så jag kryper väl till sängs jag med... Men nu blev jag helt pigg Tinis! :lol:

kram till er kacklare :heart:
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
Kalaskakan

Inlägg av Kalaskakan »

cissii skrev:Hej

Är det ok att bara svara på något här, även ifall det var 100 inlägg sen? :wink:
Jag ids vara "Ja" på den frågan :mrgreen:

Sa tjejen som nog var inne för säkert 200 inlägg sen *s*
kiki

Inlägg av kiki »

Tinis din fråga om själen kontra psyket, att må bra i själen är det där tomrummet, hålet inte finns längre, jag söker inte längre, jag är lixom hittad :idea: fylld. Känner mina känslor och är nöjd med dom, jag duger som jag är :lol: (oftast) Men psyket, katastroftankarna, depression till följd av att ha smärta hela tiden, såna saker.

Först laga hålet i själen
sen fixa psyket
sen kan man försöka sig på det fysiska :lol:

Kalaskakan, jag mår inte sämre nu än tidigare (sjukskriven i 7 år) jo kanske lite sämre, så förbenat ont i fötter och händer, samlar rätt mycket vätska och då värker det.

haha blivandemamman, jag fattar ingenting om den där kakan :?: men försök nu inte förklara för har jag inte hajjat nu så lär jag aldrig hajja :oops:

Men gud vad ni kacklar, här skriver jag några ynka rader och ni har kacklat typ 20 inlägg, jag hinner inte med.
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Gäst

Inlägg av Gäst »

cissii, det är heeelt ok. Det är mer än ok faktiskt. Herregud, tänk om alla skulle kackla som jag hela tiden. Jag uppskattar dig här hur mycket som helst.

Tänkte väl att det var lite dramatik med i spelet. Men gravid... ja det får du ju se till att bli på annat sätt då... låt se nu... bebådelse? Eller kanske helt enkelt träffa en annan karl?

Nämen allvarligt, vad betyder den här gubben: :P

Berättar gärna mer blivandemamma. Snart! :wink:

Gud vad jag garvar åt er syinvalider. Hur KAN man få en etta i syslöjd, cissii? Själv tillhör jag skaran som lugnt och behärskat tar kommandot över maskinen och får den att göra EXAKT som jag vill ALLTID... förutom när jag har PMS, men det är ju inte maskinens fel. Undertrådar som tar slut och trasslar tar jag som en utmaning som härdar mitt tålamod. A lesson I have to learn liksom (det blir endel engelska här nu. Det ä Kalaskakans fel!)
Kalaskakan

Inlägg av Kalaskakan »

Kiki ah då är jag med :) Jag har aldrig erfarit det du erfar ändå blev jag glad av att läsa "Jag söker inte längre, jag är liksom hittad, fylld". Underbara rader! Åter igen, jag har inte varit där du är och ändå dristar jag mig till att säga att jag känner igen de orden. Aldrig har jag velat vara någon annanstans än just här, där jag är idag. (Det fanns en tid innan mekan då jag ville bort, långt bort).

Men du, sist så hann jag faktiskt läsa dina rader men hann inte svara så jag gör det nu - Ja, en fika, en träff vore på sin plats! Det är ju ett stenkast mellan oss. Hojta när du känner för en dejt :!:
cissii

Inlägg av cissii »

Jo en etta får man när det tar en två år att sticka en elefant, som dessutom blir dubbelt så stor som beskrivningen. Eftersom man tappar maskor och trasslar in sig i allt garn, så maskorna blir stora och konstiga. Har fortfarande det stickade freaket hemma. Men har inte vågat visa den för Celeste ännu, med risk att hon ska bli skadad för livet.
Men jag KÄMPADE och borde väl ha fått lite högre betyg. Men min lärarinna var en sån där fisförnäm sömnadsdam, och vi kom väl inte sådär strålande överrens heller.

:P betyder Hähähä, lite skadeglad fast på ett mysigt sätt. I min värld.
Celeste 061208 :heart: -
Världens Bästa Barn
Kalaskakan

Inlägg av Kalaskakan »

Tinis skrev:A lesson I have to learn liksom (det blir endel engelska här nu. Det ä Kalaskakans fel!)
Aj KNOW; megajobbigt att ha sån effekt on people! *S*
Men du, nu behöver jag inte fråga för min motfråga hade annars varit:
-Och HUR beter man sig för att ha en 5a i syslöjd??

Sen kan jag åter konstatera att du blir en ypperlig terapeut, jag menar... läs dina rader igen om hur du bemästrar en symaskin. Bemästrar man dem bemästrar man all- -a -t.
Kalaskakan

Inlägg av Kalaskakan »

cissii skrev:Jo en etta får man när det tar en två år att sticka en elefant, som dessutom blir dubbelt så stor som beskrivningen. Eftersom man tappar maskor och trasslar in sig i allt garn, så maskorna blir stora och konstiga. Har fortfarande det stickade freaket hemma. Men har inte vågat visa den för Celeste ännu, med risk att hon ska bli skadad för livet.
Men jag KÄMPADE och borde väl ha fått lite högre betyg. Men min lärarinna var en sån där fisförnäm sömnadsdam, och vi kom väl inte sådär strålande överrens heller.

:P betyder Hähähä, lite skadeglad fast på ett mysigt sätt. I min värld.
*Skrattar så jag dör*!! ...stickade freaket...

Och just det, :P = ser jag faktiskt som lite pervo.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Kiki skrev:Tinis din fråga om själen kontra psyket, att må bra i själen är det där tomrummet, hålet inte finns längre, jag söker inte längre, jag är lixom hittad fylld. Känner mina känslor och är nöjd med dom, jag duger som jag är (oftast) Men psyket, katastroftankarna, depression till följd av att ha smärta hela tiden, såna saker.
Mmm, kloking där. Jag förstår.

Jo du förstår, blivandemamma har en BEBIS i magen. Och bebisen kallar hon för KAKAN! :idea: :lol:

Kackleriet går som sagt varmt ikväll.
Senast redigerad av Gäst den sön 15 mar 2009, 11:08, redigerad totalt 1 gånger.
Kalaskakan

Inlägg av Kalaskakan »

Tinis skrev:
Jo du förstår, blivandemamma har en BEBIS i magen. Och bebisen kallar hon för KAKAN! :idea: :lol:
Då är det radarparet Kakan och Smulan då!
Gäst

Inlägg av Gäst »

Nä nu garvar jag ihjäl mig. Maken kommer och undrar vad det är....

cissii, jag dööööör! :lol: :lol: :lol:

jo, jag hade 5:a, och det fick man genom att sticka en liten bejbitröja i vitt men göra framsidan som ett litet landskap med två får som går och betar och tittar vänt upp mot en blå himmel. :P

Gud så användbar han är lille pervot
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"