Nancyfamiljen på nya äventyr

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
blivandemamma
Rådgivare/advisor

Inlägg av blivandemamma »

Hej Nancy!
Va skönt att allt verkar ok ändå. Men glöm inte att vila! Kroppen är bra på att säga ifrån när det blir för mycket, det skall man inte ignorera :wink:

Uppdaterar mig själv i min tråd :wink: :D

Kram, Anna
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

inne på lånad dator en snabbing å tittar till

du vet vars jag finns!!!

:heart: :heart: :heart:

Storkramen!
/Fjällmor
Nancy

Inlägg av Nancy »

Tessan: :heart: 8) :heart:

sonica: Ok :heart: Skrattade gott åt din :shock: efter ordet "sömn" :wink: :lol: Stämmer ju...

Jannika: Tror nog som du. Puss på dig med :heart:

blivandemamma: Kramar tillbaka för jag tycker det låter som om Du behöver dem minst lika väl :heart: Du har ju rätt i att man kroppen talar om men f*n vad svårt jag har att lyssna... Skulle helst vilja vara igång från morgon till kväll oavsett storlek på mage och bara vila när jag själv hade lust 8) .

Fjällmor: :heart: Tack för hälsning, blir alltid lika glad :heart:

Efter en pissig natt :evil: sitter jag här med en kopp kaffe och känner hur mina BRA timmar på dygnet börjar infinna sig. Hopp om livet i alla fall ända till i eftermiddag :roll: :P 8) :lol:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Nancy, kan inte låta bli att smita in och ge dg en stor kram och be dig förlåta mig för att jag överhuvudtaget inte frågade om dig nyss i telefon :oops:. Tack för att du ringde :heart:. Hur skulle jag klara mig utan dig?
Nancy

Inlägg av Nancy »

Gulle-Jenny, kramen tar jag gärna emot men förlåtet struntar vi i, behövs inte alls.

:heart: :heart: :heart:
Elle

Inlägg av Elle »

Varma kramar till dig, ljuvliga Nancy :heart: Ta det luuuugnt nu, kroppen behöver vila. Tack för alla härliga inblickar i ert liv :D Jag läser din tråd varje dag men skriver inte så ofta då jag är inne i bröllopsbubblan just nu, har precis hämtat mig från första möhippan :wink:

Kram kram!
:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Vill bara skicka en kram till favvo-Nancy - jag vet hur tufft det kan vara på slutet!
Snart, alldeles snart, har du en liten go jänta att mysa med :heart: Och jag är inte ett dugg avis :roll: :mrgreen:

Kram på dig!

Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Nancy

Inlägg av Nancy »

Tusen tack raraste Elle :heart: och Mia :heart:. Elle, jag är så glad för din skull att du har så roligt med bröllopsförberedelser :D

Igår var vi på det sista av tre tillväxt-ul. Lillabebisen är så "medel" man bara kan bli och uppskattades väga 2674 gr i v.35+3. Allt såg bra ut. Underbart såklart :D

Fast nattetid funderar jag på om det går att göra snitt på sig själv... Benen (och även övre delen av magen) värker så jag blir knäpp och jag vaknar av smärtor varje timma.

Svullnaden i benen går inte att få bukt med innan förlossningen säger de som vet.

Blir nog mkt sporadisk forumnärvaro sista dagarna fram till förlossningen. Fast om jag känner mig själv rätt kommer jag att sitta nattetid dagen innan snittet och skriva kilometerlånga romaner.

Stora och tacksamma kramar för allt fantastiskt stöd jag får och har fått :heart:

:heart: Nancy
Nancy

Inlägg av Nancy »

Jo, måste skicka en liten hälsning till lillabebisen i magen också :heart:

:idea: Du var jättesöt det lilla vi såg av dig på ul:et igår. Mamman din gnäller en hel del numera över sina gravidkrämpor men du skall veta att det såklart är värt vartenda dugg. Nu längtar vi enormt efter dig och du har även två systrar här som kommer att älska dig över allt annat. Vi undrar så vem du är och räknar ned dagarna tills vi får träffa dig. Kram och puss från mamma :heart:
Jannika

Inlägg av Jannika »

Uhu! :( :heart: Puss på benen och till lilla efterlängtade lillasyster! Snart får vi sätta tänderna i lite reell numerologi så snart syster och föräldrar bestämt sig. Ska bli KUL! Och jag har inte glömt Lussi även om det kan verka så... :oops:
Emma80

Inlägg av Emma80 »

Spännande spännande! Ännu en tidigare anonym läsare som bekänner färg :oops: :D Jättekul är det i alla fall att läsa om dig, du verkar ha humorn kvar trots en hel del jobbigheter. Stort lycka till!

Kram Emma
:heart: Emil född 070510 :heart:
:heart: Elias född 081005 :heart:
Sussi

Inlägg av Sussi »

Stor kram, Nancy och bebisen i magen! Jag tänker på dig ofta, läser här inne så ofta jag får tid men är dålig på att skriva. Inte så länge kvar nu, skönt va? ;)

Jag drömde om dig i natt!! Vi skulle mötas i ett av studentområdena här i stan, för du ville köpa min bil :D Du kom i en stoooor, hög bil (typ Monsterjam) och jag tänkte "Guuud va hon är vacker!" när du gled ner från sätet. Sen vaknade jag tyvärr, så om det blev nån bilaffär ver jag inte :lol:
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
Nancy

Inlägg av Nancy »

Jannika: Åh, pussar på benen är faktiskt precis vad jag behöver :heart: Kan du även meddela Lussebusan att det inte är lämpligt att slå på mammas ben med en colaflaska :roll: :?: Fast till Lussis försvar kan jag säga att hon är rätt bra på att klappa fint -också. Ser fram emot numerologin men ingen stress kära cybervän.

emma80: Jätteglad för din hälsning :D :heart: Jo en liten smula humor försöker jag ha kvar för annars känner jag mig mest bara tom och gnällig. :-$ Fast jag kan erkänna att det finns stunder numera som är jädrigt svårt att garva åt :roll: :evil: Stort tack för kram och lycka till :heart:

Idag är det v.36+0 och jag har förvigats på (digital)foto :D Shit vad snygg jag blev :wink: :P 8) :lol: Skämt åsido så har jag känt mig så jäkla otymplig och svullen på sista tiden så det var skönt att se att jag faktiskt inte såg så hemsk ut ändå.

:heart: Kram från dagens mallgroda Nancy

(Idag struntar jag i att beklaga mig över hur ont jag har, eller förresten så skriver jag det med liten text för jag vill leva som en struts idag och inte låtsas om att jag numera vaknar varje halvtimma nattetid, går dubbelvikt och har förvärkar som gör så in i h*lvete ont att jag vrålar rakt ut. Men allt är ju normaaaaaaalt så jag tigger en sticksig puss av min skäggodlande man, tigger en till från Leia-gosan, mutar Lussi att sitta i knäet mer än 2 sek, skickar ett tyck-synd-om-mig-sms till mamma och tjuvsmuttar lite på makens Bailys. Bara så man känner smaken på tungan. Äh, ro hit en graviditet till va, Bring it on :!: :wink: :twisted: )
Antonias mamma

Inlägg av Antonias mamma »

Nancy skrev:Idag är det v.36+0 och jag har förvigats på (digital)foto :D Shit vad snygg jag blev :wink: :P 8) :lol:
Vilken tur att du påminde mig Nancy :!:
Jag har fina bilder från v.40 förra gången och hade tänkt få till det denna gång också. Men av förklarliga skäl har jag inte ens tänkt på saken de sista veckorna. Men nu ÄR jag i vecka 40, så nu måste vi fixa det. Känns oviktigt nu, men annars ångrar jag mig säkert om några år :roll: ...
BF om 5 dagar :shock:
Diplomerad SHN-kurare och mamma till
Antonia :heart: :heart: :heart:, född 25.11.05, kurad 8/06
Amadeus :heart: :heart: :heart:, född 17.8.08, kurad 1/09

www.sandsdrommar.com
Nancy

Inlägg av Nancy »

Antonias mamma: Fint att jag kunde vara till hjälp :thumbsup: Oj, 5 dgr till BF... hoppas att du hinner meddela oss lite innan så vi kan tänka på dig :heart: Har du fått reda ut ev funderingar kring förlossningen med någon :?:

Sussi: Såg inte ditt inlägg igår, måste ha kommit då jag skrev mitt :wink: Tack till dig, alltid roligt att höra från dig :heart: Hoppas att det var en sanndröm, skulle vara så roligt att träffa dig. Jag lovar att vara jättesnygg och komma farandes i en stor bil :wink: 8) :lol: Om jag hinner vinna på Lotto så kanske jag dessutom har råd att köpa ytterligare en bil... :wink:

Kuriosa: Denna graviditet har verkligen ställt alla mina skrockföreställningar om kön på ända. Nu vet jag ju att det är en tös i magen men m jag inte vetat hade jag nog blivit rejält överraskad. Alla små tecken som måendet i graviditetens början, sug efter viss mat, hjärtljud hos BM etc. har tytt på pojke. Och nu på slutet har vi förundrats över hur annorlunda magen ser ut mot de tidigare gångerna. Magen står i givakt rätt ut från kroppen och syns inte bakifrån alls. Tänk att det kan vara så olika.

Idag är det exakt två veckor tills vi skall på inskrivningssamtal på Östra.

:heart: Nancy
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"