Tinis kackeltråd

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
kiki

Inlägg av kiki »

kattklo skrev: Och i ditt predikande, glöm inte dom dåliga dagarna! Som man ju har. Som jag hade i dag. Som alla kan nicka igenkännande när dom hör om. Sina egna dåliga dagar alltså, det är då rutinerna håller uppe allting som den trygga grund dom ju är. Och klockan 7 sover barnen och då kan man ju hänfalla åt sitt eget lidande :wink: och det behöver inte gå ut över barnen!
Amen :heart: :heart: :heart: :heart:
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Sussi

Inlägg av Sussi »

Härligt att se att tråden lever :D Ni skriver så mycket och så roligt och så klokt :heart:

Ang att ta hand om sig själv, så är jag periodare på det. Ett tag hade jag 15-30 min. varje kväll avsatt till manikyr, skumbad, hårinpackning, fotbad, plocka ögonbrynen, ansiktsmask eller vad jag kände för. En jätteskön stund, ska nog införa det igen :) Att gå på salong är ju klart skönast, men där får plånboken avgöra, det är ju inte gratis tyvärr... Att boka elevbehandling är ju annars ett bra "budgetalternativ", eleverna är oftast noggranna och håller på länge ;)

Idag har jag börjat jobba igen efter semestern. Tyvärr vaknade jag två timmar innan klockan skulle ringa :evil: och kunde inte somna om. Det är så typiskt mig, livrädd att jag ska försova mig, som om jag hade gjort det nån gång... :roll: Det blir nog en tidig kväll här idag :)
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
KajsaIE

Inlägg av KajsaIE »

Heeeej allesammans!

JAg kommer inte skriva så mycket men kan säga att jag är HEEEELT SLUUUT efter min sommarfest!

Vädret var ju verkligen kasst men vad gjorde det som sagt, alla var glada och nöjda, tror jag och hoppas jag iaf!

Tinis och hennes härliga familj var SUUUUPER! :heart: Hon hjälpte mig enormt mycket, utan henne hade jag sprungit runt som en yr höna (eller jag kanske gjorde det ändå :roll: ) men i alla fall :lol: .....

Min lilla unge somnade dock utan ett piiiip på festkvällen (det var ju skönt att läsa eller hur Tinis??? :wink: ) Nämen, skämt osido, jag förstår ju tinis att det blev jobbigt när du hade pratat så glatt med alla men jag tror faktiskt inte ngn tänkte på det :roll: Och vad gör det om lilla Signe somnar fint alla andra 364 dagar om året, eller hur??!!!

NU ska JAG gå sova, känns som jag måste sova en hel vecka för att ta igen mig efter en sån ansträngning!!! :D

Vi har dock fått många presenter och flera där barnvakt ingår och bl a en härlig helg på tumanhand på en herrgård, HÄÄÄÄRLIGT!! :D

Kram på er!
Gäst

Inlägg av Gäst »

kiki skrev:
kattklo skrev: Och i ditt predikande, glöm inte dom dåliga dagarna! Som man ju har. Som jag hade i dag. Som alla kan nicka igenkännande när dom hör om. Sina egna dåliga dagar alltså, det är då rutinerna håller uppe allting som den trygga grund dom ju är. Och klockan 7 sover barnen och då kan man ju hänfalla åt sitt eget lidande :wink: och det behöver inte gå ut över barnen!
Amen :heart: :heart: :heart: :heart:
Amen igen. :roll:
Fast här hemma är det klockan 20...
Gäst

Inlägg av Gäst »

KajsaIE skrev:Vi har dock fått många presenter och flera där barnvakt ingår och bl a en härlig helg på tumanhand på en herrgård, HÄÄÄÄRLIGT!!
Mmm, förutom från familjen knäppgök då som köper en... just det... TRÄHÄST till en Leksandsfamilj... :shock: :lol: :oops: Eller, inte trähäst, utan något slags "odjur" som det heter här på hemslöjden i Östergötland. Herrgud, köpa hemslöjd med sig till DALARNA!!! Gud vad vi har skrattat åt det ikväll, maken och jag :mrgreen:

Åh, Sussi, vad det låter härligt! Inte att börja jobba då, utan att ta hand om sig själv lite varje kväll. För mig har aktiviteten "komma in i duschen" fått enorma proportioner. En rikig happening enligt maken och något jag pratar om med alla som kommer i min väg....: "Om man skulle ta och duscha snart kanske.... Hmmm, jag borde tvätta håret, det är därför jag har scarves förstår du.... Om man skulle hoppa in i duschen...."

Fast jag tänker liksom alltid att jag ska jogga på kvällen, eller nästa morgon, eller nästa kväll, och då är det ju onödigt att duscha i förväg och få göra om det hela, eller hur...?! :roll:

Komma ihåg dom dåliga dagarna.... får se nu :-k ....näää, jag kan inte komma på en enda! :roll: :lol: Vet ni, det är en grej som jag kan bli GALEN på hos min man. Han är för positiv helt enkelt! Bara plockar iordning jämt och mår så jäkla bra och är så stark jämt jämt jämt. Böh! Önskar han kunde lacka ur lite och lägga sig med en påse ostbågar som vi andra dödliga! :shock:

Psssst, Sussi, singoallan är klar!!! :lol:
KajsaIE

Inlägg av KajsaIE »

Tinis: Odjuret var gulligt ju, tack!!! bättre än 6 glas för Irish Coffee iaf, för en familj som INTE dricker kaffe :oops: :lol:

Idag ska jag faktiskt duscha, om inte duschen är upptagen hela dagen :shock: , vilket det har varit i 1 vecka snart, vi kanske ska börja med tidsbokningen där, vad tror ni??? :-k

Angående maken så förstår jag dig tinis, din make var ALLDELES FÖR POSITIV :wink: Fast, ändå rätt skönt ju, kan man ha dåliga dagar och det krockar inte med makes dåliga dagar :lol:

Ja, ja, nu ska hela tjocka släkten få lite frukost här, önskar att min familj kunde vara som Tinis som tog fram maten ur kylskåpet helt enkelt när det var dags för mat.... :lol:

Och så kom det fina vädret, TYYYYYPISKT!!!!

Kram
kiki

Inlägg av kiki »

:lol: KajsaIE, Irish coffie glas :shock: bu vad trist, kanske kan du lämna dom till en loppis :lol:
Du verkar ha haft en trevlig fest och extra kul att Tinis var med, jag skulle också vilja ha fest och bjuda in er alla :lol: men vi ses ju om några veckor :lol: :lol: :lol:

Jag kan skvallra lite :wink: Sussi ska med till Gastsjön :heart: :heart: :heart:

Här hos oss går diskmaskinen på högvarv, vilket fynd 500 spänn :lol: och jag slipper sitta här med dålig samvete för att maken tar disken IGEN.

Vi hade besök i dag av en liten flicka som är jämngammal med Mio, maken har lärt känna pappan på pappaöppet. Mamman jobbade i barnomsorgen men fytusan vad dom nejade flickan hela hela tiden. Vid ett tillfälle var det Mios dockvagn som var i skottlinjen, båda barnen småspringer fram till vagnen varpå föräldrarna suckar och säger att man kan redan höra skriken om vem som ska ha vagnen :cry: Jag tog det långa benet före och kom fram till vagnen strax efter barnen, jag sa, vad bra då håller du i vagnen så håller Mio här brevid som man gör när man är hos dagmamman. ojoj vad fint ni samarbetar vad bra :lol: Dom gick glada och stolta tillsammans med vagnen. Jag tycker ju ibland att det är oförskämt enkelt att få ungarna att samarbeta, ibland lägger man så många egenskaper på sina barn som dom faktiskt inte har. Den här flickan får höra hela tiden att hon är si och hon är så. Nä vad gnälligt det blev :shock: Det var faktiskt jätte trevligt och roligt att dom kom, Mio och Philippa hoppa i grannens studsmatta så dom kiknade, dom badade i Mios pooooool och matade gätter, tittade på kor, hästar och lamm. Kaninen visade sig för en snabb klappning så det var en riktig höjdar eftermiddag.

Grannarna fick min puls att stiga lite grann när jag plöstligt hör ett, eller 8 illvrål, jag "går" över för att kolla om det behövs en insats. Den yngsta flickan somär 7 år hade fastnat med foten i hästvagnen. Iltransport till sjukhuset för omplåstring och röntgen, inget brutet men trött flicka.

På måndag kommer min syrra :lol: :heart: :heart: :heart: :heart: Vi hade tänkt att åka hem på tisdag men nu kan vi stanna till den 1 augusti, vilken lycka :lol:

så, lite vardagskackel från oss sommargotlänningar, var är ni andra :?:

Social delaktighet
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

kiki skrev: Vid ett tillfälle var det Mios dockvagn som var i skottlinjen, båda barnen småspringer fram till vagnen varpå föräldrarna suckar och säger att man kan redan höra skriken om vem som ska ha vagnen :cry: Jag tog det långa benet före och kom fram till vagnen strax efter barnen, jag sa, vad bra då håller du i vagnen så håller Mio här brevid som man gör när man är hos dagmamman. ojoj vad fint ni samarbetar vad bra :lol: Dom gick glada och stolta tillsammans med vagnen.
Snuggt jobbat, kiki :thumbsup:

Många gånger tror jag det är vi gör som är bästa pedagogiken, även mot vuxna! De ser liksom att det finns andra vägar än neja och fya och sucka! Man sår ett litet frö där, och ett litet där - precis som du gjorde idag!

Nu ska jag slänga (nja, kliva i lite försiktigt, mera...)mig i duschen, tänk att jag blir fast här så länge varje kväll :roll:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej Kacklisar!

Var är Gottis, förresten? Gooooottis, du mår väl bra? Hur går det där hemma?

Jo, nu ska ni höra om familjen KajsaIE:s kaffevanor. Obefintliga! Men vi lyckades faktiskt brygga oss en kopp genom att vi hade med några skopor pulver hemmifrån och ett Melittafilter. Filtret pillade vi sen in i en vanlig plasttratt och ställde i en termos (som faktiskt fanns!) Alltså, jag som älskar kaffe kan ju inte förstå det här alls.... :roll: :lol: På tal om kaffesorter så finns det ett underbart ställe på Öland som rostar och maler själva. Ölands blå är helt ljuvligt!

Vad har ni för er annars då? Nu har ju värmen kommit så vi funderar på att åka till öland ett par dagar och bada i havet. Annars syr jag mest som ni kanske har läst :wink:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Oj, där var ju både Kiki och Mia. Samtidigt!

Jag veeeet. Sussi ska nämligen ta över min biljett till Gastsjön. Jag tar ju nattåget istället.

värst vad alla ska duscha nu helt plötsligt!!! :shock: :lol:
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Tinis skrev: värst vad alla ska duscha nu helt plötsligt!!! :shock: :lol:
Klar!
Och tillbaka på plats :roll: 8)
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
kiki

Inlägg av kiki »

miar70 skrev:
Tinis skrev: värst vad alla ska duscha nu helt plötsligt!!! :shock: :lol:
Klar!
Och tillbaka på plats :roll: 8)
haha :lol: jag som tänkte att duscha kanske var nya nicket för tandborstning :lol:

Social delaktighet
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

kiki skrev:
haha :lol: jag som tänkte att duscha kanske var nya nicket för tandborstning :lol:
Borsta tänderna 8-[ vad är det :? jag tror jag har proteser :-s
Gäst

Inlägg av Gäst »

Nänä, nu får vi hålla isär ett och annat. Jag skickade just KajsaIE isäng med värsta mensvärken och uppmaningen att borsta tänderna.... :oops: (det hjälper faktiskt).

Hörrni, jag tänkte på när jag träffade KajsaIE i helgen att vad konstigt det är att dela så mycket med människor som man inte ens vet hur dom ser ut. Själv är jag kanske lite väl öppen ibland och kunde önska att jag var sådär svalt upphöjd med massa integritet :roll: , men jag får nog acceptera att något svalt upphöjt lär jag aldrig bli....jag är för mycket småländsk buskis för det.... (ni vet pigan och drängen och så :lol: ). En jobbarkompis sa till min man när dom träffades första gången: "Jag tror aldrig jag lärt känna en person så väl utan att träffa den förut" :shock: :lol:
Susanne*

Inlägg av Susanne* »

Skickar lite varma kramar till er alla. :heart:

[quote="kiki men fytusan vad dom nejade flickan hela hela tiden. [/quote]

Ha - det var en sådan förälder på simskolan idag. Medan vi väntade utanför så fyade och nejade han sina tvillingar på 1.5 år till att ta upp småsten och lägga på trappsteget. Jag blev så full i skratt för barnen tittade ju på honom som han var från mars. Och min lille raring stenade på och jag bara log och visade på fiffiga ställen. Den pappan gick nog hem och fick ett tok-bryt. :D :D :D Tycker annars det är underbart roligt (och provocerande) att se min lille utforska världen medan folk både förundras och förfäras. :D 8) Mest tycker jag dock det är förundran och glädje folk möter med - det är i alla fall vad jag väljer att se.

Ni är många här som ska till Gastsjön. Skulle ju varit med men det blev lite för fullt. Kommer att tänka på er alla och önska att jag var med.

Kram
Susanne :heart:
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"