Tinis kackeltråd

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Tinis skrev: igår var det liksom: "köra med eller utan? Med eller utan?" :oops: :lol:
Med eller utan :?: :?: :?:
Que :?:
:lol:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Gäst

Inlägg av Gäst »

Haha, gissa det du!!! :lol: hmmm, låt se nu... det har att göra med bebistillverkandets vara eller inte vara.... VAAAAAAAD kan det vara? :lol: 8) :oops:
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Ahh, jadu Tinis, vi har liksom aldrig kört "med" vi 8) kanske just därför jag har sex kottar :lol: :!:

"Låt barnen komma till er" har det väl sagts av nån klok, nångång - månne var det i bibeln - dags att bli lite småfrälst, kanske :wink: :?: :!:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Gäst

Inlägg av Gäst »

miar70 skrev: "Låt barnen komma till er" har det väl sagts av nån klok, nångång - månne var det i bibeln - dags att bli lite småfrälst, kanske :wink: :?: :!:
Ja, eller "låt barnen komma till MIG" var det kanske... :lol: Tror han hette Jesus eller nåt.... :lol:
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Tinis skrev:
miar70 skrev: "Låt barnen komma till er" har det väl sagts av nån klok, nångång - månne var det i bibeln - dags att bli lite småfrälst, kanske :wink: :?: :!:
Ja, eller "låt barnen komma till MIG" var det kanske... :lol: Tror han hette Jesus eller nåt.... :lol:
HAHAHAHAAA, jag är verkligen VÄRLDSbäst på citat, ju!!!
Jesus!!! :D
Gäst

Inlägg av Gäst »

:lol: Jomenvisst serru, är man uppvuxen i bibelbältet så är man...

Nä nu ska jag slita mig. Ostbågarna väntar... 8)

Nattinatti
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Gónatti med sig, sooov så gott :sleep:
Elle

Inlägg av Elle »

Tinis skrev:Eller rättare sagt JAG kan inte, för jag lite häftiga höstplaner nämligen.... 8)
Tinis [-X du får inte säga A och sedan strunta i fortsättningen.... Please [-o<

kiki, tack för receptet, det ska provas! Jag kör inte enligt LCHF men gillar att testa nya recept.

Mia, välkommen på kafferep!

Nu ska jag släcka mina blå. Vi har haft den blivande toastmastern på grillat så vi har pratat en del om bröllopet. Ursäkta att jag tjatar, men oj oj vad jag längtar!

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
KajsaIE

Inlägg av KajsaIE »

Oj va fort ni skriver, speciellt när man är borta EN dag...

Igår hade nämligen jag datorfri dag, NÄSTAN :oops:

Roligt med recept kiki, ska testa!

Elle: va spännande med bröllop...vi ska ju ha en liten "efterfest" nästa helg, då vi gifte oss i höstas, hemligt! Nu får familjen och vänner vara med och fira oss. Jag kan förstå hur mycket du har att tänka på och fixa och dona. Vi har inte ens en " traditionell" bröllopsfest utan vi kallar det för sommarfest men ändå... :roll:

Tinis: med eller utan, med eller utan....UTAN :wink: Fast jag är ungefär lika, ska vi ha eller ska vi inte ha, ska vi ha eller inte ha, EN TILL allstå... :? SVÅRT!!
hur ska man tänka bort alla DUMMA praktiska problem om man så gärna vill ha en trea: större hus, större bil...och så det där med missfall...usch, jag har ju haft två redan, är inte så sugen på få fler :cry:

Nej, nu blir det att göra lite nytta här!

Tack era härliga kacklisar för att ni FINNS!!!! :heart:
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

Hej allihopa!

Det var ett tag sedan jag var inne och skrev här i trådden så jag kan inte kommentera allas inlägg, tar bara de sista. :wink:

Miar70, roligt mad kafferep. Du är så välkommen. Det där med fler bäbbar tror jag alltid man kommer att vara sugen på. Jag har ju bara tre så några upp till dina. :wink:

Tinis, nu blir jag nästa arg på dig. Du får inte hålla på och sukta oss så där med att bara säga lite. Nu får du klämma fram vad det är du ska göra i höst som vissa av oss här inne verkar veta redan. [-o< :wink: . Det är ju bara du som kan bestämma om du ska ha en trea eller inte. Men för oss så har lillbus varit så bra (om man får säga så). Storbarnen har vuxit samman ännu mera med ansvaret för lillebror, och vi vuxna ser med förtjusning hur hans personlighet utvecklas mer och mer. Det är så att man blir sugen på en fyra. :heart: :wink:

elle Du får gärna skriva hur mycket du vill om bröllopet, det är så roligt att få drömma med. :wink:

kiki, härligt med fest och roligt med den lyckade kurningen. :wink:

kajsaIE, missfall är inte roligt, så jag förstår dina tveksamheter där. Men angående större bil och hus, finns det hjärterum så finns det stjärterum, eller hur var det nu. :roll: Roligt med bröllopsfest i efterhand. Vi är bjudna på bröllop i september och det ska bli så roligt. Tycker det är de roligaste festerna.

Här är det tyvärr lite tråkigheter. Jag skulle på ensamsemester utan man och barn torsdag till söndag. Skulle åka till en kompis landställe tillsammans med hennes ursnygga singelkusiner och deras porshejeep, hihi (tur att sambon inte är svartsjuk). Två timmar innan vi skulle åka så ringer min älskade mormor och säger att morfar ska till doktorn och få besked om sin tarmröntgen som han gjorde dagen innan. Egentligen skulle de inte få svar förren om tio dagar så vi förstodd att det var något allvarligt. Det var bara att slänga sig i vår sunkiga volvo och åka till nyköping. Morfar har en tumör i tjocktarmen och ska opereras så snart som möjligt. Samtidigt var det rätt positivt tycker jag. De kunde inte se några metastaser och han kommer inte behöva ha påse på magen hela livet utan möjligtvis bara i början. Så nu går vi här och väntar på operation. Hoppas så snart som möjligt så att de kan analysera tumören och vi får veta om det behövs yttligare behandling. Så ensamsemestern får bli någon annan gång.

Mannen stack idag ut med de stora barnen och båten. Blir borta tills på tisdag om jag inte behöver åka till morfar igen, har lillbus här.

Kramar :heart:

Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
kiki

Inlägg av kiki »

:shock: Men ilindstrom, vilken sorgligt besked :shock: Vilken tur att du har möjlighet att åka dit och stötta det är ju guld värt när man är sjuk.
Roliga kortsemestrar med snygga singelkillar med porshe finns det gott om, det kommer nya helger :lol: Var med där du behövs som bäst det är då man mår bra :lol:

Kramisar
Nu ska jag väcka sömntutan som fått en marginalkvart för att det var fest i går :lol:
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Gäst

Inlägg av Gäst »

Ok, vänner. Så här är det! Jag tänkte starta en liten verksamhet i höst vid sidan om mitt vanliga jobb. Jag har inte velat berätta innan jag pratat med arbetsgivare och andra inblandande. Nu har jag en deal med min chef om att jobba tre dagar i veckan och övriga två ska jag.... ska jag...ska jag.... :oops: försöka mig på att bli föräldracoach (kanske man kan kalla det). Självklart Barnaboken, Standardmodellen och SHN, men i sommar har jag även (tillsammans med KajsaIE :wink: ) utbildat mig till gruppledare inom Active Parenting (ni vet kursen som Kiki, Ms Sophie och Gotlandsmamma går). Än så länge bara för småbarn 1-4 år, men fungerar det bra ska jag gå vidare i programmet.

Det är jätteläskigt, för sånt här vågar jag ju egentligen inte. Men jag har en sådan märklig känsla av att drivas av något, nästan utanför mig själv. Lite som ett kall... :oops: :shock:. Det här är verkligen, verkligen något jag brinner för och vill göra. Hur det hela ska formaliseras är ännu ganska öppet och jag vill inte heller diskutera det i detalj öppet över nätet såhär. Jag har massor av idéer som jag ska börja jobba mig igenom efter semester, husrenovering och andra hinder :lol: . Kanske funkar det, kanske inte...

Fy vad läskigt att skicka ut det här till allmän beskådan. Ni är väl snälla mot mig nu?! :oops: [-o<
Gäst

Inlägg av Gäst »

Ida, tråkigt med din morfar. Det känns alltid skönt att finnas nära och stötta. Kramar till dig!
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

Men tinis det är väl klart att vi är snälla mot dig. Gud vad spännande och roligt. Man ska alltid lyssna till sitt hjärta, för då trivs man i livet. Så det här kommer att gå superbra. Jag förstår absolut att du inte vill skriva mer i detalj och jag nöjer mig helt. Men kanske du kan uppdatera oss bara lite, lite... :wink:

kiki, tack för omtanken. :heart:

kramar :heart:
Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Vad spännande det låter, Tinis :!:
Jag ska erkänna att jag funderar i dina banor ofta, ofta, men jag vet inte riktigt vad jag ska göra av mina funderingar :? ...
En "supernanny" i barnaboksanda är min dröm :wink:
Varmt lycka till, iallafall!

Och så en extra kram till Ida :heart:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"