Tinis kackeltråd

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
kiki

Inlägg av kiki »

:lol: :lol: Hej alla :heart: :heart: :heart: Elle här är jag :lol: på Gotland, solen har gassat idag och våra nya/gamla grannar är på plats. Mio har en lekkamrat i Alexandra 7 år, vilken lycka för en 2-åring. Hund/katt rädslan hos Mio försvann innan hon ens kom ihåg att hon var rädd :lol: :lol: Livet är härligt.

Oftast... Felix som är hemma själv tror han bor i en stuga på landet, hög musik och kompisar hemma till sena natten. Grannarna oglada :cry: Men nu är det uträtt, jag hade faktiskt misskött mitt uppdrag som mamma :oops: Jag hade glömt att gå igenom med honom ordentligt hur man uppför sig i ett hyreshus på natten :oops: Men nu vet han :lol: Strax efter han visste detta så ringde han och har låst sig ute :shock: Jag ringde visevärden och han hade klätt av sig och skulle sova, han blev :twisted: förståligt. Felix har nu lärt sig att man tar med sig nycklarna när man går ut :lol:

Gottis skvaller... :oops: Hon ska få sina föräldrar att sluta röka med hjälp av "äntligen icke rökare, av Allen Carr" :lol: :lol:

Tinis, dig håller vi på halster ang Gottis ända tills du berättar om det där meilet :lol:

Blomman, jag vill ju väldig gärna träffa igen, så klart, men jag måste erkänna att jag är rätt glad :oops: att du inte ska med till Gastsjön. Min drog är ju bröd :roll: och ditt ska ju vara extra extra godis och det passar ju inte så bra ihop med LCHF.

Det är så roligt att ni mina stora idoler, Elle, miar70, blomman, Sussi, m.fl har börjat hänga här men ni kacklar ju så man knappt hinner med.

Kramar till er alla
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
KajsaIE

Inlägg av KajsaIE »

Härligt vilket kackel, knappt man hinner med, med ack så roligt det är att läsa om allas liv! :D

Tack er alla som undrar om jag hinner med att ta det lungt mellan varven. Just nu är det FEST som gäller och alla tankar går dit men så kom räddningen igår - TINIS - hon kommer lite innan festen, hela famljen, och hjälper till med sallader och annat som behövs...det känns jätteskönt!!! Nu kan jag nog slappa lite :lol:

Har iaf hunnit med putsa ett par fönster i morse och gjort lite listor för att ha lite koll på vad som måste göras och vad som skulle va skönt att få hinna göra. Tur att man är "list" människa, då slipper allt skräpa i huvudet. :wink:

Kan meddela att ramsningen går jättebra, dvs jag ramsar mig själv VARJE kväll och detta funkar. Igår kväll ställde maken upp och ramsade, då somnar man ju BUMS :lol: :wink:

Nu ska lillbus i säng och jag ska få i mig ngt nyttigt till lunch :roll:

Ha det skönt i solen och än en gång sååååå härligt att så många kacklar!

Kram

PS! Kram på dig Gottis som har det tufft :heart:
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

Jag blev så snygg i håret, vojne i pannkakan vad härligt det ÄR att klippa sig och minst 15 kg hår föll av.

Nu blir det vila och sen strandutflykt. Grabbarna sover...och mormor gör piroger. Blöjorna är slut men jag orkar inte åka o handla. Kanske finns några i handväskan. Hm...

Jo, Tinis och Kajsa - nu får ni berätta om mailet och hemlisarna...jag vet ju jag...he he...kul är det!

Kram från en som börjar repa sig!
blomman

Inlägg av blomman »

kiki skrev: Blomman, jag vill ju väldig gärna träffa igen, så klart, men jag måste erkänna att jag är rätt glad :oops: att du inte ska med till Gastsjön. Min drog är ju bröd :roll: och ditt ska ju vara extra extra godis och det passar ju inte så bra ihop med LCHF.
Bröd är min drog med! Både att baka det och äta det. Faktum är att jag kan trilla dit rejält på knäckebröd! Speciellt Ryvita Multigrain med ost...

Vi får ses uppe i stockholm istället!
Det är så roligt att ni mina stora idoler, Elle, miar70, blomman, Sussi, m.fl har börjat hänga här men ni kacklar ju så man knappt hinner med.
Vad söt du är! :heart: Idol.. man blir ju alldeles generad.. :oops:

Gotlandsmamma, visst är det underbart med ny frisyr. Jag klipper mig på frisörskolan i Gbg, 100 spänn, och så är de jätteduktiga! När man ser sig i spegeln och de verkligen har lyckats, och sen ska betala den futtiga summan.. då blir man glad! :lol:

Kajsa, så det funkar att ramsa sig själv? Måste jag testa!
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jahapp, då var man fast igen.... forumberoende efter några vita veckor :lol: .

Har jag berättat att jag har blivit faster? Min snygging till lillebror fick en liten Svea i maj. Faster Tinis har lärt dom allt hon kan. Dvs allt som Anna Wahlgren kan 8) :lol: .

Idag ringde söta modern och berättade att Svea, snart 2 månader, har fått sitt första schema och att det sitter som en smäck. Nyss sov den lilla 7 timmar i sträck på natten. YES!!!! Det har varit vingligt fram hit (vilket det verkligen, verkligen är för dom flesta) och dom (liksom jag) började tvivla lite på det hela. Men nu.... HURRA!

Jag är så stolt!

Kram på er!
Elle

Inlägg av Elle »

kiki skrev: Det är så roligt att ni mina stora idoler, Elle, miar70, blomman, Sussi, m.fl har börjat hänga här men ni kacklar ju så man knappt hinner med.
Idol.. :oops: :heart:

Grattis Tinis till att du blivit faster! Jag är faster till tre juveler och det är så stort! Mellanbarnet är här hos oss några dagar, det är så mysigt att få rå om henne :heart: lite extra!

Här har det badats hela eftermiddagen. Tre lyckliga ungar hade jag med mig, underbart!! Imorgon vankas det museum, kul! På lördag ska jag och brorsdottern ha tjejkväll, myyyysigt :D

Kram på er alla!
:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

Hej allihopa!

Hinner bara kommentera lite kort vad ni kacklat på om medans jag varit borta härifrån. Det är supermycket på kurforum för tillfället så all hjälp mottags tacksamt [-o< :heart: (så hinner jag hänga här lite mer också :wink: )

Sussi, härligt med semester.

miar70, härligt att du är tillbaka och ivarjefall mår lite bättre. Låter mysigt med grillkväll.

elle, vad roligt att ha tre syskonbarn att få låna ibland. Är lite avis, min syster behagar aldrig få några barn. Men jag hoppas.... :wink:

gotlandsmamman, vad gullig du är som orkar bry dig mitt uppe i ditt egna. Vad roligt att du blev nöjd med din nya frisyr. Hur mår du? :heart:

fjällmor, fjällvärlden på sommaren är något oslagbart. Lyllos dig som får ha det så alla dagar. :wink:

kiki, hoppas felix nu har fått kläm på hur man gör när man bor i en hyresrätt. Roligt för Mio med en storkompis. :D

kajsaIE, vad bra att ramsningen fungerar och att du får hjälp med det sista inför festen. :wink:

tinis, kul att du är här igen. Men nu får du allt klämma fram allt om mailet, gottis vet, kajsaIE vet så då vill jag också veta [-o< Grattis till fasterskapet också.

blomman, nybakt bröd kan väl ingen motstå och hårdknäcke med ost på kan jag sätta i mig hur många som helst tror jag. :wink:

Om jag glömt någon så är det inte meningen. Själva har jag och storbarnen varit på landet och myst. Jag tror de fått simhud mellan tårna, hihi. Idag ska jag och lillbus kampera och pappan tar de stora på en heldag med båten och bada. Det gäller ju att passa på.

Ser så fram emot Gastsjön där vi kommer att kunna kackla hur mycket som helst. Synd att alla inte kan komma bara...

kramar :heart:
Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
Gäst

Inlägg av Gäst »

Slänger in en varm sommarkram här med :heart: till alla kacklare!

Surödletråden och Tinis-tråden är mina favvisar just nu på forumet, gillar o-prestigen och uppriktigheten och kärleken och svamlet och allvaret och värmen och humorn! :D
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

JennyH skrev: Surödletråden och Tinis-tråden är mina favvisar just nu på forumet, gillar o-prestigen och uppriktigheten och kärleken och svamlet och allvaret och värmen och humorn! :D
Huvudet på spiken, så sant så sant. :wink:

Har gått och grubblat på en sak en bra stund och tänkte att ni kloka kacklare kanske kan hjälpa mig. Som vanligt handlar det om andras förhållningssätt till barn kan man väl säga.

En mamma som har en flicka som är lika gammal som min mellanbus är på mig titt som tätt och frågar om inte flickorna kan leka. Problemet är att mellanbus i största förtroende berättat för mig att hon tycker att flickan är dum och vill inte till något pris leka med henne och jag förstår henne. Den här flicka är väldigt domminat och har lärt sig hur illa ord kan göra en annan människa så det utnyttjar hon flitigt. Min mellanbus vill inte att jag säger det till mamman så nu har jag under en längre tid slingrat mig och sagt att vi haft mycket och göra osv. Börjar bli ohållbart. Egentligen skulle jag vilja säga som det är att mellanbus inte vill leka just nu eftersom flickorna inte kommer så bra överrens, men då sviker jag ju ett förtroende från mellanbus och det vill jag ju inte. Så här står jag som en annan åsna mellan två hötappar och vet varken ut och in. Först hade jag tänkt att vi kunde ju träffas alla barnen men det går tyvärr inte, för lillebror i den andra familjen som är snart tre år ger sig på min lillbus å det grövsta när de träffas och föräldrarna verkar tycka det är okej. Kom gärna med tips hur jag ska hantera det här.

Ida

www.sovgott.net
Gäst

Inlägg av Gäst »

Gissa vad.... det här är min favvotråd också! :lol:

JennyH, varm sommarkram tillbaka. Jag tänker på dig. Du kämpar lite har jag läst. Alltså, dom första månaderna ÄR ju jättejobbiga. Jag har inte varit människa på länge efter mina förlossningar. Det är något med nerverna som man säger i min hemort :roll: :lol: :shock:.

Ida, vad du jobbar på bra på Kurforumet! Jag ska snart engagera mig lite där, tänkte jag.

Ditt lilla dilemma, Ida.... hmmmm. Vi hade en liknande situation, fast det var maken och jag som inte tyckte barnen fungerade ihop. Så det sa vi helt sonika till föräldrarna, fast på ett trevligt och fint sätt. kompisen var verkligen inte taskig eller jobbig på något sätt utan bara väldigt passiv och lekte på en helt annan nivå än vår kille. Det blev inget utbyte utan mer barnpassning av det hela. Vi tyckte dom kunde växa till sig lite...

Det är ju värre i er situation förstås. Kan du inte be din flicka om lov att få säga nej å hennes vägnar. Förklara att man ibland måste förklara hur man känner och vad man tycker för att det ska bli rätt. Inget negativt behöver ju sägas utan man kan bara konstatera att din flicka inte vill leka just nu. Förklara så lite som möjligt, kanske.

Eller vågar du konfrontera? Läskigt och jobbigt, men kanske att man gör dom en tjänst om man förklarar att flickan beter sig på ett sätt som gör att er flicka inte vill vara med henne just nu. Men att ni gärna vill hjälpas åt att få det att fungera bättre... jag vet inte....

Kramar!
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

tinis, du är varmt välkommen till kurforum. :heart: Och tack för hjälpen som bollplank.
Kan du inte be din flicka om lov att få säga nej å hennes vägnar. Förklara att man ibland måste förklara hur man känner och vad man tycker för att det ska bli rätt. Inget negativt behöver ju sägas utan man kan bara konstatera att din flicka inte vill leka just nu. Förklara så lite som möjligt, kanske.
Har försökt med det men hon vill inte att jag så smycket som andas att hon inte vill leka. Flickorna går på samma förskola. Den är väldigt ilte så det finns inte så mycket barn. De är de enda flickorna i samma ålder så jag tror att mellanbus känner sig väldigt utsatt om det blir tråkigheter dem emellan. Nu är det ju sommarlov men jag tror hon är orolig inför hösten. :roll:
Eller vågar du konfrontera? Läskigt och jobbigt, men kanske att man gör dom en tjänst om man förklarar att flickan beter sig på ett sätt som gör att er flicka inte vill vara med henne just nu. Men att ni gärna vill hjälpas åt att få det att fungera bättre... jag vet inte....
Jo det skulle jag helst vilja. Det är inte okej att barn slår och säger elakheter till varandra utan att föräldrarna reagerar. Där känner jag mitt ansvar, men jag har ju mitt löfte till mellanbus också. Det är knivigt det här. :-k Men kanske jag skulle konfrontera mamman och tala om att mellanbus absolut inte vill att den andra flickan får veta. Då kanske mamman och jag kan komma på något. Fast innerst inne vill jag faktiskt inte umgås med den familjen, vi har så olika syn på barn. Att det ska vara så svårt...

Idag har barnen badat och sprungit i ett. Mellanbus var helt slut och somnade framför bolibompa stax efter 18.15. Fick bära upp henne i sängen och hon rörde inte en fena, hihi. :heart:

Sedan har vi suttit och tittat ut över havet, ätit jordgubbar och pratat, maken och jag.

Ida

www.sovgott.net
Gotlandsmamma

Ville bara säga hej inna jag går ut till hammocken o läser i Mia Törnbloms bok Självkänsla nu. Den är mkt givande o många tankar o funderingar får man!

Men hela jag är TRÖTT. Orkar inte mkt o ska väl inte pressa mig själv till det heller. Käkar järn-tabletter o b-vitamin, och visst blir det bättre men det var lääänge sen jag kände en sån trötthet. Längtar efter att få ligga ner jämt känns det som.

Varma hälsningar från Kallsta 8)
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej Gottisen! :D :heart:
Trötta på du bara. Kroppen säger åt dig att du behöver samla dig och ta det lugnt. Lyssna noga! [-X

Här har ni PMS-häxa AB idag. Sur och arg och deppig. Tycker allt känns lagom trist och tungt som det bara kan göra såna dagar. Blääääää! Och maken är iväg och sjunger på bröllop hela dagen. Avis avis. Det blir "God only knows" och sen "Rövarsången" ur Ronja som utgångsmarsch. 5 stadiga killröster i lika många stämmer. Underbart! Jag får gåshud när jag tänker på det. Min begåvade älskeling :heart:

Jag ska med barnen och bada nu. Ha en härlig lördag alla!
Elle

Inlägg av Elle »

Gottis, vila och sov så mycket du bara kan. Du behöver det!

Tinis, hoppas att du får en bra dag trots PMS :evil:

Här i Sthlm skiner solen, underbart! Snart kommer sambon hem från jobbet och då åker han och juvelerna ut till svärisarna. Jag och brorsdottern ska ha tjejdag. Först blir det en tur till Grönan, skoj \:D/ Imorgon blir det lång sovmorgon, sköööönt :sleep:

Nu ska jag ta en kopp java innan det är dags att väcka stora juvelen. Ha en skön dag alla kacklare :heart:

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Gotlandsmamma

Jag har slöat massor idag o nu på kvällen är jag ju pigg igen o lär väl säkert inte gå lägga mig i tid o därför vara trött igen i morron bitti kl 07...suck!

La familia var hemma hos min syster o åt thai-mat, på hennes inglasade balkong, o tittade på blixten o på allt regn som öste ner.
Barna har ätit lördagsgodis o myst.
C: Jag vill ha godis
Mamman: Ja, på lördag får du det
Så idag när det var lördag fick jag hålla vad jag lovat. Mormor o morfar gick ill pressbyrån med killarna o inhandlade godis, Caesar fick välja och det blev orange godis för hela slanten. Fattar inte att man som 2 åring kan få dille på en färg. Fattar ni hur glad han var när han såg att lokalbussen var orange?! Han älskar bussar o alla fordon överhuvudtaget. Nåväl, godiset mumsades sen på en parkbänk. Mamman låg i hammocken o njöt av tystheten. Så här lät det i bilen hem från min syster
Caesar: Morfar, var är Kristin (min syster), var bor hon, å kolla en buss, den var gul, morfar var är Kristin, ambulans, var är doktorn mamma, kristin bor i sin lägenhet, å kolla en lastbil....var är Kristins lägenhet morfar, du morfar, jag åt orange godis...jag är lite trött, nej mycket trött, nej lite trött osv osv...han höll låda i 15 min non-stop, så håller han på hela dagarna. Hugaliga.

KRAMIZ :wink:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"