Oj tack hör ni alla för era svar.
Det är ju så självklart när man läser dem.
Men det är väl så att man lätt fastnar i spiralen.
Ujuj har massor att läsa och lära här.
Hmm ja det här med lek och uppstädning efteråt hihi måste ta ett exempel från igår.
Hon skulle passa sina småbröder på 10 månader (är super barnvakt och det vet hon om

) så fick hon majsbågar att ge dem vi hjälpte henne att bygga en koja inne först där hon skulle leka med dem.Nåja sagt och gjort jag titta in till dem eftter en liten stund och då hade hon spritt några bågar på golvet i vardagsrummet (ingen panik tänkte jag utan bara log och berätta vilken super duktig barnvakt hon var).Sen gick pappan in efter en stund och då hördes ett vrål.-Jamen mamma sa det gjorde inget.-Jasså det sa hon och så kommer han ut arg som ett bi.

Nu får du gå in och se vad hon gjort.Jag gick in och kunde inte tro mina ögon.Jag blev så full i skratt för jag tyckte det var så häftig ide

hon hade tagit flera påsar

med majsbågar och tömt ut över hela huset.Jo då kunde de ju bara krypa på oc äta dem medans de körde runt i huset.
Ja inte så dum ide.Men nu hjälps vi åt att plocka dem i skål och sopar upp smulorna.
Jag hade ju som sagt godkänt iden från början så jag kunde ju inte börja gå bärsärkargång då mitt i allt ihopa.
Hon var ivrig att städa opp med mej och så berömde jag henne igen senare för att hon är så duktig på att sköta om sina småbröder och 2 stycken på en gång.För med dem är det inget mankemang.Alla bara väntar på när hon ska tycka att de kommer in och förstör i hennes rum.Men ännu så har inte det hänt och varför väntar sig folk det.Tycker de att det är roligt när större syskon blir irriterad på småsyskon.Jag har inga egna syskon men vill av allt i världen att mina barn ska hålla ihop hårt.En annan fråga så är att alla säger att det är bra om de hamnar på skillda dagis storasyster och bröderna.Varför det?Jag vill att de ska vara på samma.De säger att de kommer att störa storasyster men inte ser vi att hon skulle bli störd när hon har hem kompisar utan istället vill hon visa dem för kompisarna och att de ska komma in med dem på rummet.Nåja det kan ju ändra sig men man behöver väl inte börja fundera på att splittra en familj så eller?