Surkål och ödlor

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Jannika

Inlägg av Jannika »

Jotack du, det kan väl duga som förarbete till en relationskris! :shock: :lol: Men jag måste helt ha missat vad som hänt med Isak (vem är det?). Men klarar man sig igenom dylika omständigheter brukar man vara sammansvetsade for ever eller gå skilda vägar när det lagt sig.

Vi har haft en hel del yttre påfrestningar vi med men det har liksom aldrig smittat av sig på vår relation hittills (bara limmat ihop). För min del har det varit klokt att starta min "riktiga" familj lite senare i livet. Jag hade lekt av mig och var en något mer sansad (observera något!) person när vår saga tog sin början. Darlingen hade nog kunnat dra igång vid tjugo så jag är glad att han väntade på mig. :heart:

Fjällan, du har lite att pyssla med du. :shock: Jag ska aldrig någonsin mer gnälla. Du gör det ju aldrig. :heart:

Kram Jannika
Susanne*

Inlägg av Susanne* »

Tack själva - tänk vad man har missat. Milf - hade jag ingen aning om. :shock: Vore ju lite hedrande att kallas det...känns smått konstigt när de som eventuellt titta på en på gymmet är pensionärerna. :shock: :? Är ju inte riktigt samma kategori som jag håller ögonen på. :wink:

K-ina: det kan man verkligen kalla snyggt jobbat. Och på bästa sätt så du verkligen har en chans att hålla det sedan också.

Tycker verkligen också att jag har hittat världens bästa make och man, fast jag är lite inne på Lua's linje där (have fun på fredag 8) ) och tyvärr så avslutas inte detta på fredag. Är mestadels själv i veckorna och vi har ju flyttat från släkt och gamla vänner. Alldeles förlite tandborstning blir det...men roligt har vi. :D Faktiskt - ärligt. Krisat har vi gjort och det ordentligt. Kan fortfarande bli förundrad över att vi faktiskt tog oss igenom de åren och kom ut på andra sidan. :shock: Vad är det egentligen som avgör skillnaden mellan om man klarar det eller inte. Och jag pratar verkligen inte lite kris - utan med dunder och brak. Vi har haft ett gäng tuffa år på många sätt men tycker vi kan hantera det med humor till stor del.

Jannika raring tack för att du frågar och bryr dig. :heart: Verkar vara B12 som spökar och jag är inte vego. Det innebär att frågan kvarstår "varför" jag får det. Hade det i maj förra året med men hade ju fött barn då. Vår VC läkare talade om för mig att jag är utbränd och borde medicineras med lite annat för att blir mer stresstålig "jag vet ju hur du har det" :shock: :shock: :shock: Så ser jag dock inte verkligheten men kanske jag borde ta det lite lugnare. Nu är ju lugn inte mitt mellannamn och jag mår rent dåligt av det. Men kanske liiiite. :D Jaja, nu känner jag att jag fått min hjärna tillbaka i alla fall och nästa vecka åker vi till Normandie. \:D/

Nu serveras maten...maken hemma...vinet upphällt och stora raringen fyller 12 år idag. Har haft hela klassen här på em.

Många kramar till er alla
Susanne :heart:
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
Nemita
Kontakt:

Inlägg av Nemita »

Som ständig tjuvläsare av den här tråden så måste jag flika in något...

Susanne*: det är väldigt vanligt med B12-brist i samband med sköldkörtelfel (som kan dyka upp efter barnafödande och dessutom försvinna igen inom ett år i bästa fall). Det låter visserligen helt osannolikt att läkaren skulle ha testat dig och funnit att du har B12-brist utan att kolla sköldkörtelvärdena (TSH, T4 och T3), men jag tänkte bara påpeka det. Det är dessutom ungefär samma symptom i båda fallen. Hoppas du blir helt bra, hur som helst!

Kram
/Ewa
Mamma till en pojke född 8 januari 2007 (kurad vid 6 månader) och en stor liten knodd född 24 juli 2010 (en vecka efter beräknat, 4,5 kg tung) som standardmodellas.
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

En annan orsak till "opåkallad" b12-brist är atypisk glutenintolerans. Det brukar inte visa sig som "typisk" glutenintolerans, utan är med diffus. Missas väldigt ofta, enligt storebror, Doktor Bajs. :wink:

Jannika: Här är vår deppiga resa med Isak. http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=14299 Kortfattat så fick vi avbryta graviditeten som bar på en lillebror i vecka 21. Förfärligt sorgligt.
Ebbab

Inlägg av Ebbab »

Här tittar jag in igen! Ni verkar ha trevligt här som vanligt!!!
JAg har ju börjat mitt nya jobb, och där är det ungefär hur mycket som helst att sätta sig in i. Dessutom verkar de ha värsta förhoppningarna om vad jag ska uträtta, så liiite prestationsångest har jag. Men försöker hålla det stången genom att tänka "fasiken, vad jag kan en massa!" :D

Själv cyklar jag 2 mil om dagen, och har på dessa tre veckor gått ner en storlek i byxor, och fått upp värsta flåset :shock: :lol: . Det bästa är att mycket av dallret på låren har försvunnit och även om jag inte är slank så är det betydligt trevligare att klä sig i kjolar eftersom benen har fått snyggare form :thumbsup: . Så jag rekommenderar alla som har möjlighet att cykla till jobbet!

Jag ser att ni skriver om era nicks. Mitt är en förkortning från mitt unika andranamn (ensam i åtminstone Sverige om det). Någon som kan gissa :?:

Åh, TorpSara. Vilken jobbig tid ni har haft :heart: . Men skönt att ni som par känner er stärkta av resan, det är ju tyvärr inte alla som kommer genom kriser tillsammans.
Stora Skrattungen 021126
Lilla Skrattungen 050731
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Jannika skrev: Fjällan, du har lite att pyssla med du. :shock: Jag ska aldrig någonsin mer gnälla. Du gör det ju aldrig. :heart:
ojdå :shock: det var inte menat så :oops: Jag ville bara dela med mig, jag är så lycklig att allt rullar på! Att jag har världens underbaraste knäppökar! Att jag har världens underbaraste man! Och världens underbaraste liv...

(att jag kan känna så, äntligen, är ett enormt steg. Tackar min emdr-behandling för det..)

Det enda som fattas mig är de där mjukvarma äggen... :heart:

Kram, alla, länge :!:
/Fjällmor
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Jag hänger inte med, orkar inte hänga med i denna tråden, men detta råkade mina ögon fastna på :lol:
Jannika skrev:En till som har en snygg karl är LO. Mr Bear. Och fantastiskt rolig dessutom!

Jo, så är det ju faktiskt. :D 8) :oops: :heart: Stolt är jag över det! Och om vi nu pratar relationer, så är det lugnt, tryggt och stabilt. Vi bråkar aldrig (har inte gjort på 14 år) och mår bra i varandras sällskap.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Nancy

Inlägg av Nancy »

Fjällfolket skrev:I början här skrev jag under med fjällan men sen myntades begreppet Fjällmor, minns inte av vem... :oops: och när jag sen kom till Gastsjön fick alla heta sina "riktiga" namn.
Utom Fjällmor :roll: :lol: :heart:
8) Om jag inte minns fel så är undertecknad en smula inblandad... :wink: Tills jag blir motbevisad tar jag helt fräckt åt mig äran av att ha myntat detta tjusiga epitet :lol:
Nancy

Inlägg av Nancy »

:roll: Och var har jag förlagt mitt hyfs då... Även om jag numera bara är "stödmedlem" i denna tråd (orkar helt enkelt inte följa med i tempot just nu) så kanske jag kan kosta på mig en kram och en hälsning till alla tjusiga mammor i denna tråd. Jag är säker på att här enbart huserar den sort som får unga män att mynta uttryck som är mindre rumsrena :wink: 8)

:heart: KRAM
Jannika

Inlägg av Jannika »

Ah, tack Nancy, du har säääkert rätt! 8) Och tjusigast av dem alla var du själv. Jorå, jag har till och med sett dig in action på film serru. :wink:

Fast LO, Lua, Fjällan, Elle och jag själv duger bra vi med. :lol: (De aktiva surödlor jag har haft förmånen att lägga ögonen på live.)

Ebbab, jag gissar på Ebba-Britt. O:) Jag tror du sköter ditt nya med den äran.

Fjällan och jag menade inte SÅ. Jag är mest impad av att du håller dig flytande och på gott humör med alla sidohistorier i ditt liv. Emdr?

Jag hinner inte läsa om er Isak nu men jag beklagar verkligen erat sena missfall TorpSara. :(

Susanne*, jag har läst nånstans att vin är utmärkt för att bota B12-brist, haha! :wink: Ha det så kul i La France. :D

Kram! Jannika *snabbt in, snabbt ut...*
Elle

Inlägg av Elle »

Jannika skrev: Fast LO, Lua, Fjällan, Elle och jag själv duger bra vi med. :lol: (De aktiva surödlor jag har haft förmånen att lägga ögonen på live.)

:heart: :D :heart:

Vad roligt det är att läsa storyn bakom alla Forumnamn :D

Här är det så soligt och härligt och vi NJUTER verkligen av varandra. Olle är inne i trotsen men det är inga stora bokstäver, bara kollar av läget ibland :wink: Lillasyster är den coolaste bebis som finns, äter, sover och LER mot alla. När storebror :heart: kommer så skiner hon upp med hela ansiktet. Bara han kan få henne att skratta riktigt bubblande! Om hon visar missnöje över att inte komma framåt tillräckligt fort så kommer Olle farandes och frågar: -Vad är det Syrran? Behöver du hjälp med något? :heart: Mina juveler :heart:

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Jannika

Inlägg av Jannika »

*snabbt in, snabbt ut*

Vilka pussgurkor, Elle!

Nemita, försök inte slinka in och ut utan att avslöja lite mer om ditt nick. För det heter du väl inte på riktigt?

Kram Jannika
Ebbab

Inlägg av Ebbab »

Jannika skrev:Ebbab, jag gissar på Ebba-Britt.
Ganska nära, Jannika, men ändå långt ifrån, skulle man kunna säga!

Nya gissningar?

Vår yngsta vilde har störtdykt in i trotsålderna. Det gör han lika sprakande som allt det andra han har gör i livet :lol: .

Maken har just åkt på någon temafest, till vilken han rakade fram riktiga raggarpolisonger och mustasch. Och jag tycker att han blev skitläcker :shock: ! Nu behöver jag bara bra argument så att han behåller dessa. Vad tror ni kan övertyga?
Specialtandborstning när han kommer hem kanske :-k ?
Fjällfolket skrev:Tackar min emdr-behandling för det..

Vad är emdr?
Stora Skrattungen 021126
Lilla Skrattungen 050731
blomman

Inlägg av blomman »

Eftersom att googla är mitt stora intresse så har jag redan googlat på EMDR..

Men MILF hade jag missat! Har aldrig hört det användas vare sig mot mig eller nån annan. Man lär så länge man lever.. :lol:
Klart du är en milf Gablex, har allt kollat in dina kort på ansiktsboken! :wink:
(Att unga killar har nån grej för äldre kvinnor (äldre än dem själva alltså) har jag sett vissa tendenser till emellanåt..)

Min nick är inte svår alls, jag heter Blohm i efternamn och har alltid kallats för det eller blomman..
Och jag har precis som Fjällmor inte märkt av något användande av mitt förnamn även sen folk fick veta det uppe i gastsjön.. men det gör inget, jag är invand på namnet och lyssnar till det, så det är mer än ok att heta blomman permanent. :) Det är inte så att ni gör mig förvirrad..

Ang. förhållanden, så är vi inne på tionde året, och bråkar inte heller. Däremot diskuteras det rätt friskt eftersom vi är två storasyskon som är vana att bestämma..
Jag är en person som har väldigt svårt att hålla inne med saker, på gott och ont (fast mest gott om jag får säga det själv.. 8) :wink: ) och sambon tål det bra, därför samlas aldrig saker på hög utan ventileras direkt, alltså leder det inte till senare explosioner.. tjafsa nu, bråka inte sen, kan man säga!
Och så har jag ju en sambo som överöser mig med komplimanger varje dag och dessutom stannar bilen och plockar blommor till mig på vägen hem..

Ska jag vara allvarlig så tror jag receptet är : Bra kommunikation och mycket fysisk kontakt (av alla sorter).
Alla flockdjur använder fysisk kontakt som ett sätt att binda samman flocken, vi lär inte vara nåt undantag!

Sambon är inte hemma nu, och jag är vaken och kackelsjuk.. men nu ska jag faktiskt gå och lägga mig!
Puss, kram och go´natt!
Jannika

Inlägg av Jannika »

Goda recept från blomman som vanligt. :lol:

Ebba-Birgitta? Ebba-Bodil? Ebba-Barbro? Ebba-Beata? Ebba-Belinda? Ebba-Berit? Så, nu kommer jag nog nte på fler...

Bästa argumentet måste väl vara att han är läcker och att du tänder på det. Eller? :lol: Vem skulle INTE köpa det liksom. :roll:

Nu ska jag fixa till kvällens begivenhet: stalltjejsfesten!
Jag lämnar darlingen ensam med sömnbrist, tillfällig självförvållad huvudvärk och fyra pigga barn, haha!

Imorgon far vi mot Sthlm och studentfesterier innan vi kraschar hos Jajas gudmor med familj på kvällen. Jösses, vilket übersocialt liv vi fick helt plötsligt. :shock:

Kram Jannika
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"