Motorik

Frågor besvaras av tre svenska föräldrar, som har eller har haft sina barn på IAHPs neurologiska utvecklingsprogram. Av förklarliga skäl kan de inte besvara frågor kring enskilda barn de inte ens mött.
Hege
Inlägg: 1590
Blev medlem: mån 31 jan 2005, 15:39

Inlägg av Hege »

Hei AMAMA

Det höres veldig bra ut med pekefingertesten! (Som kke er lett i det hele tatt å gjöre på små barn.) Han konvergerer jo bra, om det er problemer, så går ene öyet ut allerede ved 10-15 cm.

Barn med konvergeringsproblemer kan godt se bra på kort hold. En stund. Men de klarer sjelden å gjöre det lenge. Lese lange tekster, for eksempel. Da blir hjernen for trött.

Hvis du ser at Isak utvikler seg bra av krypingen, så synes jeg ikke du skal bry deg om at fysioterapeuten ikke tror kryping har noe for seg.
Tenk deg tilbake til middelalderen. Jeg sier til deg at jorden er rund, men jag kan ikke bevise det. Etablissementet ler, og sier at jorden selvsagt er flat. Så blir det opp til deg hva du vil tro på.
Jeg tror jo at om noen år så vet man mye mer om kryping og nevrologisk utvikling. Og da er det jo litt göy å ha värt med för etablissementet kom på banen.


Nå kommer jeg ikke til å väre så mye på dataen i sommer, men nå og da kommer jeg innom, og da skal jeg forsöke svare.

God sommer!
Klem, Hege
AMAMA
Inlägg: 376
Blev medlem: mån 30 apr 2007, 10:09

Inlägg av AMAMA »

Ja, vi kryper på!
Anng konvergeringstesten kommer jeg til å prøve igjen med jevne mellomrom, slik at jeg helt sikkert vet.

Takk for hjelpen så langt og god sommer til deg og familien din!
__________________
mamma til
Storebror 06
Lillesøster 10
Skriv svar

Återgå till "Frågor om IAHP och program för hjärnskadade barn "