Flaskmatning och standardmodellen

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Mina

Flaskmatning och standardmodellen

Inlägg av Mina »

Hejsan!

Ni som flaskmatat/matar era barn! Hur mycket åt/äter de per måltid? Vår kille är 2 månader och äter fyra stora mål plus ett kvällsmål före läggdags. Har tänkt börja minska mattiden från 1,30/1,45 timme till 1 timme nu, så att han hinner bli rejält hungrig mellan varven. Hur snabbt kan man genomföra minskningen?

Mina
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Det är bara att göra rakt av, tydligt. Det tar honom ca tre dagar att fatta galoppen, så att han äter mer inom den där timmen. Men du kan förstås också smyga iväg det hela med hjälp av marginalkvarten, så att han vid behov (HANS behov!) någon gång kan få en extraslurk en kvart senare, nu i början. Han är så pass liten, pluddevutten :lol: I

SOVA HELA NATTEN har jag schemaförslag till en liten enmånaders, som du kan kolla upp jämeförelsevis, och så har du ju Standardmodellen i Barnaboken. Pussa honom på lilla näsan från mig :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Mina

Inlägg av Mina »

Tack! Ska genomföra minskningen de närmaste dagarna. Han äter nu ca 200 ml MME per måltid och jag ska göra allt för att han ska få i sig samma mängd på kortare tid nu. :D
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"