Det går hyfsat för oss på nätterna men det tar 5-15min att få henne att somna och sedan sover hon från 19.15 till 05.00-05.30
Det är den berömda vargtimmen (tror jag) som spökar för oss fortfarande
Amanda vaknar 5-5.30 med att skrika och vi har provat ramsat på olika ljudnivåer etc, brukar ramsa 30-60 sek för att sedan vara tyst 1-2min när hon skriker som mest. Det svåra tycker vi är att tolka hennes skrik.....
I morse skrek hon så att hon började hosta och då gick vi in och körde lite buffning, tog dock 10min innan hon ens blev lugn av buffningen. Till slut somnade hon 06.30....
Hur länge ska man vänta innan man går in egentligen? Känns som det är som att prata med en vägg (inte frugan som menar mig
Ska man ställa klockan och sitta beredd på att ramsa från 05.00 till 05.30 några mornar så hon inte hinner skrika upp sig?
Hur kan man lära sig tolka skriken? (vore häftigt om dethade funnits exempel på DVD skivan från AW...)
En annan sak vi har problem med är att få henne att skratta hejdlöst vid läggning
I soffan är hon nöjd och ler(inte skrattar) när vi leker etc, men det går inte ens att få henne skratta genom att kittla henne
Några tips till ett par rookie-föräldrar?
Börjar tveka lite på vår förmåga att både buffa och ramsa på rätt sätt så vi behöver lite heta tips och motivation
Det konstiga är att ramsan funkar på natten (hon brukar gny 1-2ggr per natt ibland) samt hyffsat på kvällen.