Dagis/inskolningsfråga! Nyöppnad avdelning

Forum för nygamla barntillsynstankar, konstruktiva förslagsalternativ och samarbete under personligt ansvar.
Skriv svar
Gäst

Dagis/inskolningsfråga! Nyöppnad avdelning

Inlägg av Gäst »

Hej!

Nu gör vi ett nytt försök med Anton och barnomsorgen :D. Vill bara höra lite från er först, ni kanske vet mer än mig...

Anton har fått plats i september på en förskola i grannkvarteret. Nära och bra! Fint hus och bra gård - men byggarbetsplats just nu. De ska nämligen utöka dagiset med två avdelningar och det är på en av de nya han fått plats. Samtidigt som den öppnar!

Vet ni hur man brukar göra med inskolning när det är en helt ny avdelning? Skolas 16 barn (eller hur många det nu är) in samtidigt? Eller tar man några i taget?

Har inte fått tag på hon som organiserar dagiskön på kommunen, så jag vet inte hur dom kommer göra här. Är mest intresserad av att veta om ni har några erfarenheter av att börja på helt nyöppnad avdelning.

Kram Jenny :D
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

hej! :D

De gånger jag vart med om det har man kört gruppinskolning.

/Fjällmor
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Samma här i trakterna. Gruppinskolning som får ta lite längre tid med mer föräldranärvaro. Det brukar fungera rätt bra säger de föräldrar som varit med.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Ok, tack för svar. Hmmm, jag undrar hur dom gör här. Kötanten svarar inte på sin telefontid... :o .

Fjällmor, hur har du upplevt det :?:
alltomdagis.se
Inlägg: 2
Blev medlem: fre 30 maj 2008, 08:58
Ort: Täby
Kontakt:

Vad heter dagiset?

Inlägg av alltomdagis.se »

mvh // alltomdagis.se
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jag svarar via pm!
marie-d
Inlägg: 564
Blev medlem: mån 20 dec 2004, 11:38
Ort: Stockholm

ny förskola

Inlägg av marie-d »

Hej!

Tyvärr måste jag säga att det ofta blir extra rörigt på nyöppnade förskoleavdelningar. Både barn och personal är nya och alla ska hitta sina roller o.s.v., så förbered dig på att det kan ta tid att få det att fungera.
Jag tror det beror väldigt mkt på hur ens barn är och det vet man bäst själv.
Son f?dd juli -04
Son nr 2 f?dd i april -06
marie-d
Inlägg: 564
Blev medlem: mån 20 dec 2004, 11:38
Ort: Stockholm

ny förskola

Inlägg av marie-d »

Hej!

Tyvärr måste jag säga att det ofta blir extra rörigt på nyöppnade förskoleavdelningar. Både barn och personal är nya och alla ska hitta sina roller o.s.v., så förbered dig på att det kan ta tid att få det att fungera.
Jag tror det beror väldigt mkt på hur ens barn är och det vet man bäst själv.
Son f?dd juli -04
Son nr 2 f?dd i april -06
Skriv svar

Återgå till "I stället för dagis - tankar och idéer"