Eurodisco 4-ever

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Tessan
Inlägg: 1292
Blev medlem: lör 25 jun 2005, 15:32
Ort: Sthlm
Kontakt:

Eurodisco 4-ever

Inlägg av Tessan »

HA HA HA HA :mrgreen:
Idag fick Emma välja skiva till obligatoriska dansen :-)
Hennes mamma var en riktig sucker för Eurodisco-musik i min ungdomstid (ja nu kan jag faktiskt skriva så som snart blir 30)

Det blev Absolute Dance 6 från typ -94. Herreminje vilken rolig eftermiddag jag har haft sen dess. Lyssnat på alla mina gamla skivor så vi kommer att ha öronvärk flera dagar framåt och gud så roligt.

Sån musik gör mig fortfarande helt galet glad och jag kan dansa flera dar i rad.
Undrar om Emma nu kommer bli likadan. Rasmus slängde en spya genom luften när vi dansade så jag vet inte om han är lika övertygad om att det är bra 8)

/Tessan
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

:lol: - 94 sa du? :roll:

Jag för min del blir lyrisk när jag hör Guns n' Roses "Sweet child o' mine" från - 87... 8)
Tessan
Inlägg: 1292
Blev medlem: lör 25 jun 2005, 15:32
Ort: Sthlm
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

Päivi skrev::lol: - 94 sa du? :roll:

Jag för min del blir lyrisk när jag hör Guns n' Roses "Sweet child o' mine" från - 87... 8)
Ja men alltså gammal musik kan göra mig så glad :-)

"Sweet child o' mine"
Är det den videon han spelar massa piano i och gifter sig med någon snygg brud?

Musikminnen är roligt...

/Tessan
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Har man egna minnen kopplade till musiken gör det underverk!

Hur musikvideon ser ut till Gunsen-låten har jag ingen aaaaning om. När jag gick i sjuan fanns inga kanaler som skulle visat såna i Sverige, MTV kom när jag gick i gymnasiet... 8) Jag är uppvuxen med ettan och tvåan. :P
K-ina
Inlägg: 1485
Blev medlem: tor 09 dec 2004, 10:15
Ort: Närke

Inlägg av K-ina »

Men Bagen då? Där fanns finfina videos långt före MTV! På SVT! Och Cia Berg med sin stora mun! Gud så bra det var!!!
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Gäst

Inlägg av Gäst »

... Bagen..? :roll:
Tessan
Inlägg: 1292
Blev medlem: lör 25 jun 2005, 15:32
Ort: Sthlm
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

Ja vad är bagen :?: :shock:
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

K-ina skrev:Men Bagen då? Där fanns finfina videos långt före MTV! På SVT! Och Cia Berg med sin stora mun! Gud så bra det var!!!
shit vilken flashback! :shock: :lol:
miar70
Inlägg: 9795
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 10:59
Ort: Alby, Ånge i Västernorrland
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

... och poporama och discorama på radion :roll: det var tider det! Man satt där med bandspelaren och spelade in alla braiga låtar... *suckar längtansfullt*
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
blomman
Inlägg: 1775
Blev medlem: fre 28 apr 2006, 17:01

Inlägg av blomman »

Ja, danslåtarna från 94-97 var underbara.. man kan faktiskt få höra en del av dem som remixer om man råkar hamna på rätt ställe med rätt DJ.. som inte är för ung då.. :wink:

Jag kollade inte på TV förrän -98, så jag har noll koll på videos, tyvärr. Men jag minns också när man spelade in låtar från radion, och satt beredd för att inte råka få med programledarens röst :lol:
beccisen
Inlägg: 324
Blev medlem: fre 18 feb 2005, 12:02
Ort: Blekinge

Inlägg av beccisen »

Flashback flashback flashback :lol: :lol: :lol:

Vilka minnen som kommer :)
Mamma till Bustjejen -04, Flinkillen -06 och
Coola-killen -08
Tessan
Inlägg: 1292
Blev medlem: lör 25 jun 2005, 15:32
Ort: Sthlm
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

blomman skrev:Ja, danslåtarna från 94-97 var underbara.. man kan faktiskt få höra en del av dem som remixer om man råkar hamna på rätt ställe med rätt DJ.. som inte är för ung då.. :wink:

Jag kollade inte på TV förrän -98, så jag har noll koll på videos, tyvärr. Men jag minns också när man spelade in låtar från radion, och satt beredd för att inte råka få med programledarens röst :lol:
Blomman:
Allvarligt :shock:
Ingen tv före -98. Cool...
Jag kommer ihåg top20 på söndagskvällar, Pandoras första hit. Spelade också in och just det där med att hinna pausa innan dom började prata :-)
Fniss....

/Tessan
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
blomman
Inlägg: 1775
Blev medlem: fre 28 apr 2006, 17:01

Inlägg av blomman »

Tessan skrev:
Blomman:
Allvarligt :shock:
Ingen tv före -98. Cool...
Haha, det skulle ha stått knappt nån TV..
När jag var liten såg vi inte mkt på Tv, och i tonåren hade jag aldrig tid. Det är sant. Jag hade flera hästar, hund och skulle klämma in kompisarna och pojkvänner också. Alltså var det enda man såg ibland film tillsammans med folk.
Jag kom sällan inomhus förrän efter tio på kvällen och då åt man, pratade i telefon och sov.. Läste gjorde jag däremot mycket och lyssnade på P3!
Sen träffade jag sambon. Han tittade på TV, mycket. Det var -98.
Nu har jag bytt ut TV:n igen.. mot datorn.

Ja, herregud, vilken utläggning :roll: Nu vet ni allt om mig och mitt Tv-tittande! :lol:
K-ina
Inlägg: 1485
Blev medlem: tor 09 dec 2004, 10:15
Ort: Närke

Inlägg av K-ina »

Bagen... Klicka här och ni vet!
http://sv.wikipedia.org/wiki/Bagen

Detta var Stort -åtminstone för mig! Speciellt minns jag finfina videos med BoyGeorge som var en av favoriterna! Och Michael Jacksons Thriller. Eller Neverending story med Limahl. Åh-åh-åhåå-åhåå.... (fast den tyckte jag nog var litet töntig. Flyga på en hund! :roll: )
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
beccisen
Inlägg: 324
Blev medlem: fre 18 feb 2005, 12:02
Ort: Blekinge

Inlägg av beccisen »

Åhh the Never ending story va ju bara bäst... som jag älskade Bastian och ville vara lika vacker som "prinsessan" :)

\:D/
Mamma till Bustjejen -04, Flinkillen -06 och
Coola-killen -08
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"