Tinis kackeltråd
-
Gotlandsmamma
vilken härlig dag
Jag har varit med MIG. Dagen började med familjen och Mios öron doktor kl 9. Kl 10 var det ansiktsbehandling
gud så skönt 90 minuter njutning, nja kanske hela tiden, mycket skräp i mina porer det gjorde ONT
men helheten wow
nu är jag ren. Efter detta var jag tvungen att gå hem, för jag var helt slut
lunch och en sväng här på forumet sen sängen
kvart över 2 kom sonen hem från skolan han var hemma i exakt 15 minuter då hann han duscha och packa sen stack han iväg till Bollnäs
kaffe till mig och sen självömkade jag lite över att jag inte har några vänner
Vi ska på fest i morgon och jag var i behov av nya kläder, ville ha sällskap
ingen att ringa
Men det blev kanon bra, jag åkte iväg i makens 30 år gamla bil ner på stan, in i en liten avsides butik som man nästan inte vet om. Där sa jag som det var, jag ska på fest
hjälp. 1,5 timmar senare och 3000 kr fattigare har jag nu en ny garderob
jag har fikat och handlat middagsmat och klockan är inte ens 6.
Mio och pappan har varit på skansen, nu äter dom middag hos farmor i stockholm, Mio har tydligen hoppat över vilan idag
märkligt hur de här SS-ungarna klarar en sån dag galant, inget gnäll alls, men när dom kom till farmor så hade hon provlegat hennes säng
Jag gissar att hon somnar som en stock när hon kommer hem.
vilket härligt liv jag har

Mio och pappan har varit på skansen, nu äter dom middag hos farmor i stockholm, Mio har tydligen hoppat över vilan idag
vilket härligt liv jag har
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06
Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Social delaktighet
-
Gotlandsmamma
3 bake-off mackor har jag ätit idag, plus lite bananchips och en riktig banan...inväntar reiki-kompisen som ska komma hit, vi ska laga lite käk o dricka rödtjut. Men konstigt nog är jag inte hungrig.
Massagen var inget vidare, sån där avslappningsvariant, jag föredrar när de knådar ordentligt. Men jag luktade gott o maken pussade extra på mig idag, kanske för chokladen eller så kanske jag utstrålade lite lugn?!
En bra dag. Kidsen var en stund själva i studsmattan medan jag dammsög inne o det gick över förväntan. De busade och skrattade, sen var det; maaaaammmma...då var det slut på det roliga.
Har kikat på ams men hittar inga jobb jag vill ha. Hjälp...hoppas gud hör bön!
Nä, ska väl tina lite kyckling...
Trevlig helg!

Massagen var inget vidare, sån där avslappningsvariant, jag föredrar när de knådar ordentligt. Men jag luktade gott o maken pussade extra på mig idag, kanske för chokladen eller så kanske jag utstrålade lite lugn?!
En bra dag. Kidsen var en stund själva i studsmattan medan jag dammsög inne o det gick över förväntan. De busade och skrattade, sen var det; maaaaammmma...då var det slut på det roliga.
Har kikat på ams men hittar inga jobb jag vill ha. Hjälp...hoppas gud hör bön!
Nä, ska väl tina lite kyckling...
Trevlig helg!
-
KajsaIE
Hääärligt! Tråden lever igen...Tinis blir glad...eller ännu mera avundsjuk...eller både och :wink
Tack Krümel för denna beskrivning...jag funderar faktiskt vad tjejen kan ha, 3 dagen och idag gick febern upp igen över 39...inte så kul...men hon är inte förkyld eller ngt...men när du sa urinvägsinfektion...hennes kiss luktade kanske lite starkt...eller jag vet inte...
Jag funderar på om man kan få tredagarsfeber fler än en gång?? Är verkligen inte insatt...Krümel kanske???
Jag har haft härligt skrivardag iaf och maken har haft tjejerna hela dagen. Hela 9 sidor översatta, nöjd. Jag skulle verkligen kunna jobba med det heltid och bara jag fick lite mera tid så skulle jag nog blir klar väldigt snabbt! men tiden finnes alldeles för sällan, tyvärr...
Regn regn regn här idag, blir en innehelg för hela familjen verkar som, trist, men vi få väl göra fint inne, det behövs!
ha en trevlig helg nu allesammans!
Kram
Tack Krümel för denna beskrivning...jag funderar faktiskt vad tjejen kan ha, 3 dagen och idag gick febern upp igen över 39...inte så kul...men hon är inte förkyld eller ngt...men när du sa urinvägsinfektion...hennes kiss luktade kanske lite starkt...eller jag vet inte...
Jag har haft härligt skrivardag iaf och maken har haft tjejerna hela dagen. Hela 9 sidor översatta, nöjd. Jag skulle verkligen kunna jobba med det heltid och bara jag fick lite mera tid så skulle jag nog blir klar väldigt snabbt! men tiden finnes alldeles för sällan, tyvärr...
Regn regn regn här idag, blir en innehelg för hela familjen verkar som, trist, men vi få väl göra fint inne, det behövs!
ha en trevlig helg nu allesammans!
Kram
KajsaIE vad duktig du är
jag blir imponerad av din energi och diciplin
jag är lat och odiciplinerad
Vilken grej va, att ha översatt ISHN, stolt är jag som nästan känner dig
Rapport
Mio och Pappan kom hem kl 20.00, sovtid är 19.00, Mio hängde sovande över pappans axel och blev överlämnad till mig. Jag satte henne i sängen och tog av alla kläder, vände henne på mage och hade lite problem att räta ut benen, men skam den som ger sig, en snabb solfjälder sen ut med ramsan. Jag blir helt imponerad varje dag
Maken pratade lite om att borsta tänderna, man kanske ska haka på medans järnet är varmt

Rapport
Mio och Pappan kom hem kl 20.00, sovtid är 19.00, Mio hängde sovande över pappans axel och blev överlämnad till mig. Jag satte henne i sängen och tog av alla kläder, vände henne på mage och hade lite problem att räta ut benen, men skam den som ger sig, en snabb solfjälder sen ut med ramsan. Jag blir helt imponerad varje dag
Maken pratade lite om att borsta tänderna, man kanske ska haka på medans järnet är varmt
Social delaktighet
Social delaktighet
-
KajsaIE
Nämen nej kiki, inte är jag så duktig som du låter eller
Men det är hemskt roligt så jag skulle nästan kunna säga att jag hade diciplin idag
Det som är mest spännande med att översätta är, att man lär sig ngt hela tiden. Eftersom vi aldrig behövde kura på "riktigt" så har man liksom slarvat igenom förra boken men nu är man tvungen till att vara med på varenda mening och jag vrider och vänder och då lär jag ju mig mycket också. Bra kunskap för framtida SHN kurs
Skulle du va med på det kiki, förresten??
Visst är det underbart när det är bara vända på dem små och ramsa och så sussar dem...ofattbart härligt nästan!
Nej nu sover resten av familjen men jag ska skriva lite lite till, sen blir det gonatt!!!
Kram
Det som är mest spännande med att översätta är, att man lär sig ngt hela tiden. Eftersom vi aldrig behövde kura på "riktigt" så har man liksom slarvat igenom förra boken men nu är man tvungen till att vara med på varenda mening och jag vrider och vänder och då lär jag ju mig mycket också. Bra kunskap för framtida SHN kurs
Visst är det underbart när det är bara vända på dem små och ramsa och så sussar dem...ofattbart härligt nästan!
Nej nu sover resten av familjen men jag ska skriva lite lite till, sen blir det gonatt!!!
Kram
-
ilindstrom
Här har vi haft gympauppvisning så jag är helt slut. Är fröken för 25 små fyra-femåringar. Det är fantastiskt roligt att få följa dessa små på sin resa framåt till att få kontroll på händer och fötter. Under sista veckorna har vi arbetat med den här dagen. Barnen har varit fantastiskt angagerade och duktiga. Och idag kom äntligen den stora dagen. Vi samlades en halvtimme innan alla släktingar fick komma. De var så spralliga och nervösa, men vi körde igenom programmet en sista gång och sedan gick allt som på rälls. Men nu är jag faktiskt rätt slut.
På eftermiddagen ska Selma och jag ut till stallet och rida. Övriga familjen blir hemma och förbereder grillning i regnet. Min mamma och hennes sambo kommer till oss.
Det slog mig i natt när jag låg vaken att vilken tur man har haft som kunnat få barn. Jag lider verkligen med dem som inte kan. Själv så tar man det nästa för givet att kunna bestämma hur många barn man vill ha och när. Tänk vad knasig egentligen
.Det jag ville säga med det här var bara att jag där och då verkligen kände hur innerligt jag älskar dem alla tre
hälsningar
Ida
På eftermiddagen ska Selma och jag ut till stallet och rida. Övriga familjen blir hemma och förbereder grillning i regnet. Min mamma och hennes sambo kommer till oss.
Det slog mig i natt när jag låg vaken att vilken tur man har haft som kunnat få barn. Jag lider verkligen med dem som inte kan. Själv så tar man det nästa för givet att kunna bestämma hur många barn man vill ha och när. Tänk vad knasig egentligen
hälsningar
Ida
ilindstrom skrev:
Det slog mig i natt när jag låg vaken att vilken tur man har haft som kunnat få barn. Jag lider verkligen med dem som inte kan. Själv så tar man det nästa för givet att kunna bestämma hur många barn man vill ha och när. Tänk vad knasig egentligen.Det jag ville säga med det här var bara att jag där och då verkligen kände hur innerligt jag älskar dem alla tre
![]()
Tacksamhet
Vad mysigt att vara gympa fröken
kram Kristina
Social delaktighet
Social delaktighet
-
ilindstrom
Jo så kanske man kan se detVad mysigt att vara gympa fröken vilken tur de ungarna har att du tar dig tid
kramar
Ida
kiki skrev:Vi ska på fest i morgon och jag var i behov av nya kläder, ville ha sällskapingen att ringa
Men det blev kanon bra, jag åkte iväg i makens 30 år gamla bil ner på stan, in i en liten avsides butik som man nästan inte vet om. Där sa jag som det var, jag ska på fest
hjälp. 1,5 timmar senare och 3000 kr fattigare har jag nu en ny garderob
jag har fikat och handlat middagsmat och klockan är inte ens 6.
Å jag med - synd bara att det är sisådär femtio mil till er, annars skulle jag gärna hänga påElle skrev:Kiki
nästa gång du är i shoppartagen då ringer du mig! Jag skulle mer än gärna ta en shoppingtur och fika med dig!
Jag har f ö tio mil till närmsta shopping
Elle och Miar70 jag skulle älska att fika och shoppa med er
Varma Kramar
Varma Kramar
Social delaktighet
Social delaktighet
-
KajsaIE
Jag skulle inte heller ha ngnting emot en fika med er 
Här är det SNÖÖÖÖÖÖÖÖ
I sa att hon inte skulle titta ut ngnting idag, vi vill verkligen inte ha vinter utan VÅR OCH SOMMAR NU!!!!
Har nyss stått i köket med dansbandsmusik i mina hörlurar och sjungit högt och falskt och städat....jag är nog lite tokig.... men var härligt på samma gång
Ha en trevlig jul, eeeeh, kväll menar jag
Kram
Här är det SNÖÖÖÖÖÖÖÖ
Har nyss stått i köket med dansbandsmusik i mina hörlurar och sjungit högt och falskt och städat....jag är nog lite tokig.... men var härligt på samma gång
Ha en trevlig jul, eeeeh, kväll menar jag
Kram
-
Gotlandsmamma
Vad härliga era inlägg era darlings! Mycket värme och kärlek på olika sätt.
Man kan inte omvända nån annan, men jag försöker fint hinta maken just nu, innan jag får magsår, för det är sååå jäkla jobbigt med gnäll. Caesar testar o testar, med mig ensam vet han hur det funkar, att det är lönlöst med gnäll, jag ger föga för det beteendet, men med pappa...vojne vojne vilken kontakt man får då, för pappan inser inte att han gör honom en björntjänst genom att lirka och tycka synd om honom...jag blir så matt på situationen, för C gnäller non-stop när pappa är hemma, pappan blir trött och så är negativa spiralen i gång. Jag har försökt säga till honom att låtsas som att det regnar, lite grann, inte uppmuntra eller ge feedback för ett negativt beteende, men det går INTE in. Han är där hela tiden. Jag känner att jag orkar inte vara hemma när pappan är i närheten, de får vara själva.
Nåväl, jag ska inte beklaga mig, men det känns lite tungt att min make förstår konsekvensen, att det blir värre...
Cyklat med kidsen in till stan (ca 8 km) o fikat med en kompis, sen hem igen och då var jag helt sluuuut - det är tungt med cykelkärra.
Nästa fredag ska jag träffa Ida o hennes 3 ljuveler - det ska bli jättespännande! Efter det ska jag vidare till Märsta o träffa en kompis som jag inte har träffat på 3 år (herregud, är det så länge sen???) och hon har en tjej på dryga 2 år. Mysigt!
Caesar har blivit väldigt pussig o kramig mot familjen, det är jättemysigt!
Igår satt han i syskonvagnen o sa puss till Josef och han böjer sig fram och så pussas dem, då smalt jag!
Kram kram!
Man kan inte omvända nån annan, men jag försöker fint hinta maken just nu, innan jag får magsår, för det är sååå jäkla jobbigt med gnäll. Caesar testar o testar, med mig ensam vet han hur det funkar, att det är lönlöst med gnäll, jag ger föga för det beteendet, men med pappa...vojne vojne vilken kontakt man får då, för pappan inser inte att han gör honom en björntjänst genom att lirka och tycka synd om honom...jag blir så matt på situationen, för C gnäller non-stop när pappa är hemma, pappan blir trött och så är negativa spiralen i gång. Jag har försökt säga till honom att låtsas som att det regnar, lite grann, inte uppmuntra eller ge feedback för ett negativt beteende, men det går INTE in. Han är där hela tiden. Jag känner att jag orkar inte vara hemma när pappan är i närheten, de får vara själva.
Nåväl, jag ska inte beklaga mig, men det känns lite tungt att min make förstår konsekvensen, att det blir värre...
Cyklat med kidsen in till stan (ca 8 km) o fikat med en kompis, sen hem igen och då var jag helt sluuuut - det är tungt med cykelkärra.
Nästa fredag ska jag träffa Ida o hennes 3 ljuveler - det ska bli jättespännande! Efter det ska jag vidare till Märsta o träffa en kompis som jag inte har träffat på 3 år (herregud, är det så länge sen???) och hon har en tjej på dryga 2 år. Mysigt!
Caesar har blivit väldigt pussig o kramig mot familjen, det är jättemysigt!
Igår satt han i syskonvagnen o sa puss till Josef och han böjer sig fram och så pussas dem, då smalt jag!
Kram kram!