5-minutes lur

Skriv svar
Nian

5-minutes lur

Inlägg av Nian »

Hej!
Om någon vecka ska vi resa bort över helgen, Griffin och jag. Vi flyger (kort flygning, 2 tim) under lunchen, och när vi kommer fram är det dags för hans lur.
Griffin sover alltid sin lur inne i sängen, men nu måste det bli i vagnen (sittvagn med nerfällbar rygg) eftersom vi ska åka buss.

Jag tror han kommer att vara trött, så han somnar säkert när han får sin lilla gosefilt, men jag tänkte "vad gör jag om han vaknar tidigare, eller :shock: inte somnar alls i vagnen?".

GULP. En Varg.

Sen kom jag på att kanske en 5-minuters lur kunde anvandas senare pa em om han sover för lite på lunchen och blir trött innan kvällen.

Vad har ni för erfarenheter av det? Har ni kloka någon bra ide? jag behöver kanske bara hjälp att mota tillbaka min egen Varg in i skogen igen...

Kram Nian

Tack alla snälla i förväg!
Mamma till BB barnen Olivia -92 och Griffin 060925. Bonusmamma till A -96 & E -00. Fantiserar på min blogg: http://fantasi.qe-x.com
Nancy

Inlägg av Nancy »

Hej Nian :D

Jag tycker såhär:
:arrow: en gång ingen gång = en dag ingen dag
:arrow: låt pojken din sova när han vill men ha lite koll så det inte blir alldeles för mycket (kan bli kvällstrassel då)
:arrow: vaknar han tidigare ler du glatt och agerar som om allt är i sin ordning
:arrow: 5-minutaren använder du precis som ni önskar och behöver
:arrow: tänk: "idag är det såhär" och det är den självklara känslan du skall förmedla till din son, han kommer att köpa det rakt av
:arrow: lämna vargen hemma (eller i skogen) så du inte får betala för övervikt
:arrow: återgå till schemat dagen därpå :!:

Trevlig resa :D
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Och du... somna kommer han att göra. Lita på dyngsrytmen. Vaknar han tidigare så klarar han nog det med.
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Jag kan säga att just 5-min har jag inte "lagt" för om man säger. Den har man mest fått ta lite i farten. Om man råkar somna vid en tid det inte var tänkt typ. Då får man en 5 min för att klara resten av dagen.

(Ps. undantaget var när vi hade 2 lurar och fm luren skulle skäras ner då fick han 15 min förutsättning och då blev det ofta en 5 min lur. Ds.)

Ha nu en trevlig resa och tänk att dessa BB barn har ofta mycket + på sömnkontot och klara 1 dag som är upp och ner, detta styr ju du upp så fort ni kommer fram. :wink:

Puss puss! :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Nian

Inlägg av Nian »

Tack alla ni snalla o kloka for era svar!
Nu kanns det mycket battre, och jag ser fram emot resan.
Vi hor av oss efterat om hur allt gick.

Kramar fran oss
Mamma till BB barnen Olivia -92 och Griffin 060925. Bonusmamma till A -96 & E -00. Fantiserar på min blogg: http://fantasi.qe-x.com
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"