Köpa syskonvagn eller?

Utrustning, inredning, kläder och prylar
Skriv svar
Australien mamman

Köpa syskonvagn eller?

Inlägg av Australien mamman »

Hej söta mammor!

Jag kan inte bestämma mig om vi ska köpa en syskonvagn eller bara en vagn med ståbräda....Leah är 2,5 år och gillar och gå men självklart gillar också att sitta i vagn när hon blir trött. Vi har lägenhet i innerstan i Stockholm. Hur har ni gjort? Hört så många som har köpt syskonvagn som nästan inte används.....Tacksam för lite tips.

:heart: Marie
Marie, Mamma till lilla sötisen Leah Rebecka :heart: 2005-12-09 Ethan John :heart: 2008-06-16
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Hej Marie :!:

Jag skulle inte ha fixat det utan syskonvagn, men kansek beror det lite på hur man bor och vad man gör! Jag är tvungen att rasta hund och gå på rätt hårt trafikerad väg tills vi kommer till skogsvägar odyl, så det funkar inte att ha små barn strosandes då.

Alice är 3 år och 4 månader nu, lillasyster Frida är 1½, och de åker i syskonvagnen så gott som varje dag.

Oftast går Alice när vägen tillåter, men visst är det skönt att ha vagnen när benen blir trötta, då slipper man begränsa sig och tänka att man inte kan gå si och så långt, av rädsla för att storasyster inte ska orka med...

Så jag röstar för :D !

Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Australien mamman

Inlägg av Australien mamman »

Hallå! Tack för svar Mia :heart: Jo, det känns bäst att köpa en syskonvagn. Med tanke på att Leah inte ska gå på dagis än så tror jag det blir lättast att ha en syskonvagn. Vi kommer ju vara ute mycket m.m Vad tycker ni om Teutonia Team S4? Vad har ni andra som bor i stan...?

Kramelikram Marie
Marie, Mamma till lilla sötisen Leah Rebecka :heart: 2005-12-09 Ethan John :heart: 2008-06-16
Elle

Inlägg av Elle »

Hej Marie!

Jag bor på Södermalm och köpte en syskonvagn när lillasyster skulle komma. Då var storebror 2 år och 3 mån. Vi har aldrig använt den! Tur att vi köpte begagnat :wink: Men då har jag en långväxt kille som inte får plats att sova i den etc och han går/cyklar överallt och annars har vi med ståbrädan. Jag vet att sign kattklo har en Teutonia, kolla med henne vad hon tycker.

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Filip

Inlägg av Filip »

Hej Marie!
Vi har en Emmaljunga som vi köpte begangnad och den har funkat super.

MVH Filip
Plastpappa till tre, pappa till tre
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

....och vi slog till på dagistraktorn numero uno:

Brio Duett

Håller för allt :thumbsup:

/Fjällmor
Marie

Inlägg av Marie »

Vi hade en syskonvagn men vi använde den aldrig. Det som vi istället använt otroligt mycket är ståbrädan, den har till och med gått sönder av allt rullande. Min tjej var 1.9 när lillebror kom men det gick verkligen bra och blev hon trött i början så kunde hon sitta där man har fötterna i den andra vagnen men det var verkligen inte ofta. Till saken hör väl också att hon under sommaren slutade sova på dagarna och då blir det ju enklare med ståbräda. Dock vet jag endel föräldrar som har syskonvagn och är jättenöjda så jag tror att det är en smaksak... :D :D Lycka till i alla fall!!

Marie
Mamma till Tova 22/4-04 och Vilmer 24/1-06
Tova började vi kura när hon var tre månader. Hon sover numera hela nätter, skönt!!!
Vilmer har vi ända från dag ett bara använt verktygen med och han sover precis som han ska, hela nätter!
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Vi köpte en begagnad Emmaljunga syskonvagn när Tösen var här på vårt lilla Barnaboksdagis. Fast vi använde den väldigt sällan, kanske tre gånger på 6 mån.Men så bor vi i skogen också och då är det ju lämpligast att gå.

Nu när Sigge är 7 mån och Emil 2,7 år så har vi använt den max två gånger för Emil går alltid. Blir han trött eller vi har brått så får han rida på mina axlar och det funkar jättebra. Men så är han inte så däringa jättetung heller. (Eller så är jag ovanligt stark :roll: ) :wink:

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Skriv svar

Återgå till "Barnasaker"