Surkål och ödlor

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Vill bara hoppa in och heja på körkortstjejerna :!: och berätta att jag minsann nyligen förnyade mitt körkort - för andra gången :shock: och DET betyder att jag haft körkort i TJUGO år :shock: Hujedamej :roll:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Lua

Inlägg av Lua »

Hej alla kacklare :heart: :!:

Hejjja Jenny! Min dyre make gjorde exakt lika korkad proiritering när jag väntade Isak och man blir gaaaaaleeeeeeen! Men precis som din goding (som jag ju faktiskt också kan intyga ÄR en klippa) tog han sitt förnuft till fånga, till slut.

Vinprovningen var superkul, god och trevlig. Men full - nja... Det var nog mera whiskyn till kaffet som ordnade den saken :wink:

Körkort. Jag tog mitt två veckor efter min 18-årsdag. Här uppe i obygden är man liksom beroende av bilen. Jag glömmer aldrig känslan när jag första gången rattade min röda Renault 12 TS, av 74 års modell, alldeles själv. Det luktar frihet och framtidstro om det minnet :D :!:

Stor kram till ALLA och en extra kram till Fjällan och Jenny som har det tungt och till Jannika som har startat en sådan härlig tråd. :heart:
Jannika

Inlägg av Jannika »

Men då Mia skulle det vara nån ålder på en häst(kraft)? Kan ju tro att du bär dina tjugo körkortsår med den äran. Säkert ursuuusig. Världsvan liksom. Ledigt elegant. :D

Jenny, jag har mycket hellre mina gamla kort på lappen, haha! Men så har jag snart haft mitt i 20 år jag med. Krockat två gånger och en mindre vådlig dikeskörning annars har det gått bra. :lol:

Har precis haft besök av stora lillasyrrots sambo som har hjälpt oss att sända två av hönsen till himelen. [-o< O:)

Sivan Divan linkade hemåt ikväll med lång reva i gumpen. Blodigt. Eftersom vi inte vill ha något onödigt lidande så fick hon gå hädan och när vi ändå hade dödsexperten på plats fick SYYYPEdryga ungtuppen slå följe. Vi kan inte ha tre vårrusiga, överpilska tuppar på fem hönor. Det känns inte bussigt mot hönorna.

Syrrsambon brukade nacka höns när de bodde Tadjikiztan. Jag och darlingen vill INTE. Syrrsambons mamma ville dessutom gärna äta upp dem så då slapp vi gräva ner dem nånstans. Alla glada. Eller relativt. De himlasända kände sig kanske inte överlyckliga.

Bajs och ägg, där går min gräns. Nacka och äta - nej tack.

Nu ska vi snart ha 6-årskalas. Swisch, vad fort det gått!

Kram på er! Jannika
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Ursäkta mig Jannika, men fy fan va kul du é :lol: :lol: :lol: Jag tror bestämt du är minst skendräktig :lol: :lol: :lol:

Och jag kan BESTÄMT intyga att jag varken är speciellt suuusig, världsvan eller ens liiite elegant :roll: :lol: kanske en dag :wink: :!:

Tack gode Gud för surödletråden [-o< :heart:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Jannika

Inlägg av Jannika »

App, app, app. [-X Hur ofta tycker man själv att man är suuusig då? Du har ingen talan i frågan. =; Vi konsulterar helt enkelt de surödlor som har haft förmånen att träffa dig IRL. Jag är helt övertygad om att de håller med mig. :D

Jag kan mycket väl vara skendräktig! Där sa du nåt. Det rycker i livmodern på misstänkt vis.

Puss Lua! :heart: Så det var wiskeyn som gjorde det? Jag föredrar att bli full på vin men du bor ju lite mer i vodkabältet. :wink:

Kram Jannika
Elle

Inlägg av Elle »

Jannika skrev:App, app, app. [-X Hur ofta tycker man själv att man är suuusig då? Du har ingen talan i frågan. =; Vi konsulterar helt enkelt de surödlor som har haft förmånen att träffa dig IRL. Jag är helt övertygad om att de håller med mig. :D
Mia :heart: du är så suuuusig!

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

orkar inte skriva mer ikväll, så, kort respons:

:arrow: Mia är skitsnygg! Bara så ni vet :wink:

:arrow: Jannika är ganska ljus för att vara brunett, jag tror fortfarande på hennabaserad inpackning för det håret. Och minskning av tvätt! :thumbsup:

:arrow: Jenny är the one and only :!: :heart:

:arrow: Nancy är imponerande, som vanligt :thumbsup: :heart:

:arrow: Körkort :?: Vad är det... :?:

/Fjällmor (som får ny spis å fläkt imorrn bitti \:D/ )
Gäst

Inlägg av Gäst »

:heart: :D Hej vädder (vänner på nästäppespråket...)

Visst är det sommar nu? Vi gick i kortärmat på stan, kl 10!! Okej, inte så smart när man är förkyld, men skööönt. Anton hakade på sommartanken och tyckte vi skulle ha glasstårta till lunch. VEM har berättat för honom vad glasstårta är??? Jag var nära att gå med på det, tills jag insåg. Att man inte kan äta glasstårta till lunch. Varför kan man inte det, egentligen?

Fjällis: :heart:

Jannika:
Jag kan mycket väl vara skendräktig! Där sa du nåt. Det rycker i livmodern på misstänkt vis.
:-s Hoppas skendräktigheten även funkar på håret, så det blir det sådär gravidtjockt och blankt!

Om inte, så har jag idag varit på Body Shop och ruinerat mig (eller trösthandlat, vilket man nu föredrar att kalla det :) ). Kollade in hårhyllan, och hittade följande för Jannika:

Inpackning:
http://www.thebodyshop.se/se/vartsortim ... andlingar/

Silikonolja, fast utan silikon!:
Grape Seed Glossing Serum - livlöst och/eller krusigt hår
http://www.thebodyshop.se/se/vartsortiment/har/styling/

Tjejen i kassan berättade följande om inpackning:
När man gör inpackning, så öppnar man fjällen (?) i hårstråna så att oljan kan tränga in. Däremot är inpackning inte så bra på att stänga fjällen igen, vilket istället balsam gör. Så man ska gärna använda balsam efter en inpackning, så blir effekten bäst.

Lua!
Men, var det inte när du väntade Isak som du var sjukskriven för ett av dom tre F:en, samtidigt som maken din råkade ut för en rälig trafikolycka? Inte prioriterade han väl jobbet då?? :shock:

Ja, dom tänker lite konstigt ibland, dom där männen. Tur att dom kommer till sans efter ett tag. Idag känns som en bra dag, och jag räknar med att ligga på soffan (eller bänken därute på gården) eftersom sambon kommer hem redan till mellis!!

Nu är det sängen för mig. Kramkram ödlevänner!
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Å ja sitter här och suuuger åt mig av Elles och fjällmors ord :lol: :!: GODINGAR!!!
K-ina

Inlägg av K-ina »

Jag saaaaknar mitt gamla körkort!!!!

Det första 1987: Jag såg ut som en tant med pärlhalsband och stora glasögon...

Sen förnyades kortet -97 och jag hade gått ner i vikt, kommit hem från greklandssemester, var nyförlovad och nyfriserad...

Å sen i fjol då.... :? Ett OK kort i och för sig. MEN en mycket större K-ina... å inte lika kär, nyfriserad och solbränd! :cry: :lol: :!: :!:
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Jannika

Inlägg av Jannika »

Tack Jenny! De där låter ju bra. :D Jag har bara fått för mig att Body Shop mer skyltar med alla sina naturliga ingridienser än verkligen använder dem. MEN... jag KAN ha fel. Det händer. Dock väldigt sällan. :lol:

Till exempel!
Fjällan skrev: :arrow: :arrow: Mia är skitsnygg! Bara så ni vet
Say no more. I rest my case. 8)

K-ina, jag ser helt galen ut på mitt nuvarande. Typ överpeppad med manodepressiv läggning i den maniska fasen. Därtill en alldeles för kortklippt lugg (homemade, det blir ju mer effektivt så :roll:). Ja, det är ju tur att darlingen inte avgjorde sitt framtida liv med mig utefter den bilden, då hade det nog varit kört. JAG hade blivit rädd.

På det innan var jag ursuuusig. Jag ser väldigt mild och vän ut med fluffhår och softad lins. Det var nog tur att darlingen inte avgjorde framtiden med det kortet heller. Falsk marknadsföring, haha! :lol:

Min lilla bebis har feber! Första gången i sitt lilla liv? Pluttan. Hennes energiska jag gick helt och la sig, hon är som en urvriden trasa. Så idag har jag välbefinnande-buffat henne i vaket tillstånd. Hon var SÅ nöjd och småsjöng samtidigt med sin hesa stämma. Jag tror tyvärr att hon fick min bacillusk, jag har varit nere för räkning jag med ett par dagar.

Jolly Roger har ropat oroligt efter sin favvohöna och eventuellt sin dryga son hela förmiddagen. Höns-sorg. Igår när jag skulle kolla till Sivan innan slakt blev jag attackerad av snäll-Roger fast jag bara klev in i hönshuset. Jag gjorde inte ens nåt! De har mer koll än man tror de små hönshjärnorna.

Kram till alla tvära reptiler! Jannika
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jannika skrev:Tack Jenny! De där låter ju bra. :D Jag har bara fått för mig att Body Shop mer skyltar med alla sina naturliga ingridienser än verkligen använder dem. MEN... jag KAN ha fel. Det händer. Dock väldigt sällan. :lol:
Jo, det där har du säkert garanterat rätt i. 8)
Fast jag går på det så bra så :lol: .

Krya på sig både bebisen och överödlan själv :heart:!
Lua

Inlägg av Lua »

JennyH skrev:Lua!
Men, var det inte när du väntade Isak som du var sjukskriven för ett av dom tre F:en, samtidigt som maken din råkade ut för en rälig trafikolycka? Inte prioriterade han väl jobbet då??
Hmmm! Efter att ha konsulterat mitt långtidsminne så var det under de tre första månaderna när jag väntade Isak. Ni vet man mår pyton (varför funkar inte spy-smajlisen?) och är :sleep: och :cry:
och :twisted: . Dessutom var ju Allis bara typ 3 månader :wink:

Idag har vi nästan njutit ihjäl oss i det ljuvliga vädret!

Kram Lua. :heart:
Gablex

Inlägg av Gablex »

Hej raringar!

Vill bara lämna ett livstecken så ni inte tror att jag blivit bortrövad av 17-åringen :lol: :lol: :lol: . Det HAR jag alltså inte. Däremot haft jämntjockt mycket på jobbet och det lär fortsätta i helgen :( . Jag tittar till er lite ibland och njuter av er konversation.... och hoppas att jag är välkommen tillbaka lite senare.

PoK :heart:
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Jannika

Inlägg av Jannika »

Men självklart är du välkommen närhelst du kan Gablex. Du innehar ju en permanent stol på Surödletråden. :heart: Även om du fattas oss är vi glada den lilla tid du hinner.

Min lilla sjuka bebis hade det körigt igår. Hon sov en hel timme extra på vilan och ville bara sitta i knät och bli kramad på eftermiddagen. I vanliga fall hinner man knappt ens pussa ungen innan hon är på väg mot nästa äventyr. Som extra misärpoäng kräktes hon upp hela middagen på sin mor. Dvs mig. Visserligen hade maten inte legat allt för länge i magsyran innan den vände uppåt igen och bebisspyor är tack och lov inte riktigt lika äckliga som vuxendito MEN det behövs inte särskilt lång stund i magen för att det ska lukta not so mysigt speciellt inte när man får själva spyan rakt i famnen sakta sipprandes ner på byxorna. Vad sägs om den inpackningen i håret alla hårvårdare? Efter den annorlunda duschupplevelsen var min matlust en aning dämpad. Typ hela kvällen. Turligt nog har jag en stabil sambo som aldrig backar när det kommer till äckligheter, han torkar spyor, bajs, snor och hjälper till att nacka höns med samma upphjöda lugn.

Men idag har vi fått tillbaka gamla Cruising Queen Nella trots att febern inte riktigt gett med sig än. Pigg och solskensglad.

Vitsippor har självsått sig i vår trädgård utanför lekstugan. Det är sååå gulligt. Milo och jag har krattat skräp och lassat skottkärran full. Igår fyllde darlingen på sandlådan med ny sand efter att ha skottat ur den med katt- och hönsbajs i så nu börjar det bli lite vårfint i trädgården.

Kram Jannika
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"