För tre veckor sedan kurade vi vår yngsta son som är knappt 5 mån. I början gjorde han stora framsteg - från att ha vaknat nästan varje timme nattetid sov han 4:e natten mellan 19.15 till 6.15!!! Men sedan har det inte gått framåt utan snarare bakåt
Läggningen vid 19 går förhållandevis bra - lite protester men tyst efter ca 10 min. Sen sover han bra fram till någon gång mellan 3.30 och 5.00 då cirkusen sätter igång. Han vaknar och gnäller. Vi avvaktar och därefter lägger tillrätta och ut med ramsanx4. Ibland blir han lite lugnare några min och sedan sätter det fart igen och då har jag både testat att bara ramsa ca varannan min eller gått in och buffat och ut med ramsa. Men det känns inte som det spelar någon roll vad vi gör. Han blir argare på en gång eller efter några min. Somnar han om så är det endast för några min. Bättre blir det ju inte av att han väcker storebror som är två år och så sätter han igång med orkester också. Så blir det inte mer sömn för familjen den natten. Vi bor trångt så hela familjen är tyvärr tvungna att sova i samma rum. Inte någon natt har han sovit till 6 som han gjorde 4:e natten. Jag förstår inte...
Middagsluren är också jobbig. Ofta somnar han ganske bra då också men vaknar efter ca 30 min och är jätteledsen och sover ibland inte alls mer sedan.
Vårat schema:
7.00 godmorgon! (oftast håller i dock inte ut så länge utan tar upp honom vid 6.30) - amma, byta, amma
9.00-9.45 sova i vagnen
9.45 amma
11.45-13.15 sova i sängen
13.15 amma
15.15-16.00 sova i vagnen
16.00 gröt + amma
18.00 amma, byta, amma, "skrattet-till-gonattet"
19.00 godnatt!
Hjälp snälla, jag är så trött och så trött på tårar