Vad roligt att se att det har hänt lite i tråden! Man undrar ju hur alla har det!
Hos oss går det också bra. Waldemar håller på att få kindtänder, så han kan visserligen vara lite gnölig dagtid, men så fort jag kommer hem, då möts jag av en sprudlande glad kille som får ny energi. Dagens höjdpunkt, tveklöst! Han berättar utförligt om allt han har varit med om och det är jätteroligt. Ännu roligare hade det varit om jag har förstått ett ord... Fortfarande inte ett ynka ord, men ibland låter det som att han frågar "Ä dä?" (Vad är det där för något?), men vi är inte hundra. Han svarar på tilltal, det låter som Jaha eller nehneh, men kan betyda vad som helst. Det är ändå roligt och vi har långa samtal.
Böcker är roligt. Särskilt när det är bilar i böckerna. Han har favorituppslag som han letar fram och sitter i evigheter och tittar. Vad är det med bilar, egentligen??? Lagom roligt för mamma... Men vi jobbar på att peka på bussen, traktorn, grävmaskinen mm. Och vi har det mysigt!
Pappa H har kommit långt. Pappaledigheten är tröttsam, men oj, så han lär sig! Han som tidigare suckat över mitt sov-fokus eller min AW-mani, han börjar förstå. Han kan förfasa sig över hur andra föräldrar gör, hur de räddar barnen, klär dem opraktiskt i dåligt väder (eller inte går ut alls) över barn i sängen, över föräldrars klagan över att barnen inte sover. Då berättar han om SHN och blir irriterad över kommentarer som "Det där är som att strö salt i såren på oss andra"...!!! Det är jätteskönt att känna att man är på samma spår. Vi pratade AW-filosofi vid middagen igår och man skulle kunna tro att Anna är en släkting, med tanke på hur även Henrik lät! Oj, så vi skakar på huvudet över andra föräldrar.

Han skakar inte på huvudet över mig, längre! Mycket mer enad front - fantastiskt!
Det där med dagis är ett gissel. Vi har varit tvungna att ställa oss på kö. Jag tycker bra om mitt nya jobb, men jag vill verkligen inte sätta Waldemar i dagis. Jag vill vänta, men vi kan inte se att vi har något val. Kanske att vi kan få dagmamma, men då skall det också funka, och det vet man ju aldrig.
När Walles kusin började dagis förra hösten satt mormor och jag i telefon i evigheter och förfasade oss, tyckte synd om och tyckte att han var för liten. Min syster och hennes man led och tyckte att det var skitjobbigt och kusinen likaså. Men idag älskar han sitt dagis. Och det gick rätt fort. Jag känner också flera som jobbar i dagismiljö och det behöver inte vara illa. Men jag gillar det inte ändå. Skall Walle in på dagis kommer jag ändå att göra allt jag kan för att minimera antalet timmar. Hur det nu skall gå till...

Jag har ju inte skaffat barn för att sätta det på institution!!! Men ack, vad göra???
Solen skiner. Pappa H har varit med Walle på ÖF i Skatås, där man är ute i friska luften och grillar korv. Och här sitter jag och skall göra nytta...

Blir förresten moster igen när som helst. Är sagt fredag nästa vecka, men min syster kan ju leka vulkan vilken sekund som helst. Jätteroligt!!
Måste jobba! Kramar// Åsa