Nancyfamiljen på nya äventyr

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

En liten tjej! Hurra! :D
Gablex

Inlägg av Gablex »

En tjej till! Så HÄRLIGT! Vilket gäng ni kommer att ha där hemma!

*helt chockad över att jag gissade rätt*

Och namn på L...... Vad ska det då kunna bli? :-k

Louise?
Lova?
Lorena?
Lydia?
Lilian?
Lady?
Lizette?
Lalla?
Lovisa?
Lovis?
Lena?

:-s

Fast känner man er rätt blir det något betydligt mer poetiskt än ovanstående....!

Stor kram!
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D :heart: :wink:
kvacke

Inlägg av kvacke »

Vilken underbar trio det blir!!

Stort grattis!!! :heart:
Dotter född 051107. Kurad vid 6 månader
Son född 080314. Kurad vid 5 månader
Gäst

Inlägg av Gäst »

Stort grattis från oss med :)
Vilken brudmaffia :wink:
Linan

Inlägg av Linan »

Härligt med tre töser Nancy - GRATTIS :D

Kram :heart: Lina
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Vad var det jag sa :?: :wink: :)

Vilken tjejliga det kommer bli hos er, maken kommer få mer än fullt upp.

Och inte tror jag på att ni har mindre roligt än oss som gör pojkar. :wink: :lol:

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Nancy

Inlägg av Nancy »

Tusen tack för glada hälsningar, tjusiga namnförslag och gratulationer :heart: :D

Den inledande förvåningen över att det inte var en pojk börjar övergå i glädje över det vi får istället -en underbar liten tös till :heart: Maken min har sitt egna lilla sätt att bearbeta olika händelser. Han gick till Lindex och köpte en alldeles för dyr rosa-blå jacka till Lussi och motiverade sitt köp med att vår kommande dotter ju kunde ärva den. Nu råkar vi båda vara ganska obekymrade om saker som kön och färger på kläder men jag förstod symboliken i handlingen och fick tillstå att det var en synnerligen fin jacka.

Jo SusanD, jag vet exakt när hon blev till och så mycket roligare vet jag inte om man kan ha :wink: 8) :lol:

Gablex: Poetiskt vet jag kanske inte... fast vi måste nog hålla oss till samma teman med science-fiction/prinsessor/gudinnor. När vi väl bestämt oss lovar jag att avslöja, åtminstone i pm, för den som vill. :wink: :lol:

Tessan: Oerhört trevligt att få vara idol :wink: :P :lol:

Tack alla från Nancy

ps. Just idag är jag gravid-trött och lite diabetes-tjurig men en annan dag skall jag berätta om alla tecken som gjorde att vi trodde på en pojk och en gång för alla krossa myter om att man kan veta i förväg. ds.
blivandemamma
Rådgivare/advisor

Inlägg av blivandemamma »

Här är en som genast anmäler sig till pm-listan 8) :lol:

Hör gäärna det där med myter. Kan vara bra att ha för att avliva så småning om... :wink: :roll: :lol:

Ta hand om dig och lilla magen!

Kram, Anna
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
Nancy

Inlägg av Nancy »

blivandemamma: Lovar att annonsera i tråden när vi bestämt oss :lol:

Hej mina vänner :heart: (uttrycket lånat från Leia som brukar omnämna oss familjemedlemmar med diverse lite jolmigt översvallande uttryck, helt enligt hur AW så träffande beskriver 3-åringen i BB :wink: :lol: )

Idag är jag i v.19+0 och räknar mig således som halvvägs i denna graviditet :!:

På Östra Sjukhuset gör de planerade kejsarsnitt 10-14 dagar före BF så då är det ju faktiskt halvvägs nu.

:arrow: Inleder med lite myter kring kön:

http://se.babycenter.com/pregnancy/nami ... xfolklore/

Det blir långt att klistra in allt så jag väljer att enbart ta med de faktorer som gjorde att vi gissade på pojke. Som ni kommer att se var det enbart två indicier som pekade på flicka mot tio på pojke. Om vi lägger till SusanD:s teorier kring bebisar och deras tillblivelse, kinesiska kalendrar samt dagen för befruktning i förhållande till ägglossningen ja då är det ett veritabelt mysterium hur denna tös kom till :shock: 8) :lol:

Du kommer att få en pojke om...

• du bär magen "framåt"

• du bär bebisen långt ner

• du inte var illamående de första tre månaderna

• du vill äta salt och proteinrik mat, som ost och kött

• dina fötter lättare blir kalla

• du får torr hy

• du lättare får huvudvärk

• du sover med huvudet mot norr

• du sover på vänster sida

• din urin är klargul

(allt detta tvärtemot mina första två graviditeter :!: )

Du kommer att få en flicka om...

• du inte alls blev vackrare under graviditeten

• ditt hår blivit tunnare och mer glanslöst under graviditeten

:arrow: Vi blev som sagt en smula förvånade i början men nu är den känslan utbytt mot enbart glädje (såklart). Det är 14 % chans att få tre pojkar av tre och 11 % chans till tre flickor. Inte illa jobbat med de där 11 procenten alltså :lol:

Det är jättespännande tycker jag att se vem det är som kommer till oss. Leia och Lussi är båda (helt subjektivt :wink: ) helt ljuvligt bedårande små töser :heart: men sinsemellan mycket olika av vad vi sett hittills, både utseendemässigt och till personligheten. De kändes olika redan i magen och denna tredje lilla tösen är annorlunda även hon. Sen kan man vara jordnära och förklara det med det faktum att moderkakan ligger i framvägg denna gången och så upplever man ofta barnet som lugnare.

:idea: En fundering jag har är att "folk" denna gång precis som förra graviditeten verkar känna sig manade att komma med någon slags "förmildrande omständighet" till att vi får en tös till. Sist hette det ofta "tänk vad roligt de kommer ha tillsammans" och nu ligger fokuset mer på hur "praktiskt" det är... Jag förstår aldrig riktigt vad det är som är så praktiskt men det kanske handlar om att Leia har ett rosa regnställ som nu kan ärvas av både Lussi och lillaste bebisen :?:himla praktiskt, ja jag kan för guds skull inte räkna ut hur vi skulle löst det annars :roll: 8) :?:

:idea: Igår berättade vi för Leia om den nya lilla bebisen i mammas mage. Leia tog det hur coolt som helst och jag själv tyckte allt att jag var riktigt smart som sedan ett tag tilbaka i förbifarten nämnt "när nästa bebis kommer" precis som om det liksom kommer bebisar titt som tätt. Bara sådär.

Så nu blev det mest ett lugnt konstaterande och vi tittade på gosefilten som nu väntar på bebisen. Fast den måste som Leia sa "växa klart i mammas mage först" så hon lade den i sin och Lussis garderob så länge. Leia frågade nästan omgående vad bebisen skulle heta men jag sa att det inte var bestämt ännu. Sen pratade Leia resten av dagen om att "mamma, pappa och Neia" snart skulle ha två bebisar men att den ena måste växa klart innan den skall få den oranga "gosen" :heart:

:heart: Kram från Nancy
Gäst

Inlägg av Gäst »

:lol: :lol: :lol: Åhhh denna planeeering från största tösen A! MEN. :shock: Du har väl inte missat. Att berätta även för min Guddotter att hon skall bli storasyster :?: HALlå! [-X Bakläxa! Omprov! :P
Nancy

Inlägg av Nancy »

Päivi skrev: MEN. :shock: Du har väl inte missat. Att berätta även för min Guddotter att hon skall bli storasyster :?:
:lol: Inte då kära Päivi :heart: Lucine var allt med hon men mest intresserad av att tugga på en bok från Hipp om "ekologi och vänskap" 8)

För övrigt helt absurd bok som inte gör att vare sig begreppen vänskap eller ekologi blir det minsta klarare för vare sig barn eller vuxna... :roll:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Nancy skrev: Lucine var allt med hon men mest intresserad av att tugga på en bok från Hipp om "ekologi och vänskap" 8)
:lol: :lol: :lol:

Right on. 8)
Nancy

Inlägg av Nancy »

:? Graviditetsdiabetesen är en tuff nöt att knäcka. Jag blir gradvis sämre och det sker etappvis. Varje gång det händer måste jag strama åt kosten ytterligare och det blir en omställning för både kropp och hjärna. Som en slags sockeravgiftning light emellanåt.

Mår bra då kroppen hämtat sig men innan dess är det huvudvärk, sockersug och trötthet. Som nu.

Min lilla bebisbusa är lite snål med sina buffar i magen. Antar att moderkakan ligger i vägen. Skall till BM på måndag, andra besöket hittills. När jag väntade Leia hade jag hunnit med betydligt fler besök vid samma tid.

Leia har varit på utflykt hos mormor i två dagar. När hon kom tillbaka igår hade hon bara ögon för Lussi och det var ömsesidigt. Har aldrig hört Lussi skratta så lyckligt :heart: Tänk va, jag som skrev tråd där jag var så orolig för att syskonkärleken inte riktigt ville infinna sig. Den oron har jag inte nu längre. Jag måste komma ihåg att unga fröken Leia är en dam som bidar sin tid. Och när hon väl upptäcker nåt sker det med besked. Som krypandet, som gåendet, som talet och som nu med kärleken till lillasyster.

Lussi gör tvärtom. Spännande är det.

Och vi skall få en liten tjej till... Jag börjar nästan fatta det nu men eftersom jag knappt fattat att jag har två barn ännu så kanske det dröjer... Jag är nog som Leia tror jag :wink:

Igår var jag på systemet för att handla en flaska rött vin, middagsgäster imorgon kväll. Jag, en gravid blivande trebarnsmor som fyller 36 år på lördag fick frågan om leg :shock:

Jag måste ha sett uppriktigt förvånad ut för killen i kassan började skratta och missade att det aldrig blev uppvisat :lol:

:-$ Att leg-förfrågningen kanske mer handlade om mina tofsar i håret, min skrynkliga hundralapp (vem fan betalar kontant i dessa dagar) samt att pengarna inte räckte till nåt särdeles dyrt vin... ja det struntar vi i tycker jag. Vi konstaterar istället att jag ser ut som max 19 och ett halvt och det tänker jag leva på länge.

:heart: Kram från Nancy
Tessan
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

Hej vännen,
Usch vad det låter jobbigt att inte få må okej. Det är så mycket annat under graviditeten som är knöligt, du kunde väl åtminstone få äta det du vill.
Att leg-förfrågningen kanske mer handlade om mina tofsar i håret, min skrynkliga hundralapp (vem fan betalar kontant i dessa dagar) samt att pengarna inte räckte till nåt särdeles dyrt vin... ja det struntar vi i tycker jag. Vi konstaterar istället att jag ser ut som max 19 och ett halvt och det tänker jag leva på länge.
:lol: :lol: :lol:
Helt underbart. Inte en dag över körkortsålder.

Va roligt att Leia och Lusse blev glada av varandra. Det längtar jag till, när Rasmus och Emma kan kommunicera utan mig :lol: :heart:

Jag längtar massor tills jag får se er.

p.s
Nu vet jag ju inte om du är orolig över att det sparkar lite men jag tänkte på min tråd där jag först beklagade mig över icke existerande sparkar och sen hade kunnat betala hur många tusenlappar som helst för att slippa dom kvällstid :lol:

Kram T
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"