Surkål och ödlor

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
K-ina

Inlägg av K-ina »

:idea: Aha! Lilla kräftan är alltså vatten och vi andra är eld... Var det så? :?:
Det är nog sant att han blir litet överkörd ibland, men jag har hänvisat till rangordningen i ålder... Men det kanske är vi eldiga människor som borde ta litet hänsyn! :shock:

Jenny! Så klart man måste få klaga litet. Åtminsonne vara litet mindre optimistisk än vanligt... :wink:
Hos oss var det så att pappa tog sin sommarsemester ungefär en vecka innan beräknad bäbisankomst. Gustav kom INTE när han var beräknad. Tre veckor av pappas lediga tid hann gå och när så sonen behagade anlända kunde fadern inte stanna hemma längre. Jag (vi!) gick alltså miste om de där 10 dagarna! :shock: :shock: :twisted: Jag minns att jag kände mig lurad! Dessutom lyckades sambon få ett sjujädra ryggskott dagen innan förlossning. Han kunde i princip inte stå, ligga eller sitta... :roll: Minns hur jag lyfte och kånkade med bäbis, treåring som satte sig på tvären, bilstolar och vagnar... Och det var HETT! Dagen sonen föddes var det mörkrött på väderkartan i hela Sverige! Trodde jag skulle storkna! :roll: Ja jösses! Det blir inte alltid som man planerar det ska gudarna veta... :lol: Tack och lov är virket segt och ganska snart kan man skratta åt allt. Men det innebär inte att det är roligt när det pågår!!!
Jag hade ju dagis till Axel under graviditeten och det var bra för mitt blodtryck som var skyhögt mot slutet. Jag hade fullt upp med att åka på blodtryckskontroller och försöka att inte stressa... (gick det bra???? No, no, no...)

Är det nån mer än jag som känner av omställningen till sommartid? Jag har så svårt att komma i säng och så svårt att komma upp... Arbetskamraterna skrattar åt mig och säger att det är inbillning. Men klockan är fem i min kropp när alla väckarklockor säger sex!!! :!:
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Nu kan inte JAG hålla mig härifrån, som oftast inte orkar hålla koll på långa trådar - läsa är inte min stora starka sida...
Jannika skrev:Jord: oxen, jungfrun, stenbocken
Ja, det är ju vår familj. :roll: :lol:
Mamma: Oxe
Make: Jungfu
Dotter: Trippelbock, enligt vår egna astrolog :heart:
Och det troliga är ju att vi får ett lejon till denna skara :D Hoppas vi inte kväver elden med all jord bara :-k

JennyH Jag är just nu i motsatt situation mot dig. Maken har inte så mycket att göra just nu, så han är hemma mycket (vilket har varit superbra, då Vera varit sjuk i flera veckor). Men känner att det kan vända om en vecka, eller en månad. Och han vill inte vara till besvär och ivägen för någon, så vi får väl se hur det ser ut när det är dags här framåt sommaren.
Men ta upp ämnet pö om pö och säg att du tänker på det...

Och så en häslning till den store Fjällsonen. Han ÄR klok! Och vad jag förstår så börjar det gå upp även för honom :thumbsup:

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Ewa

Inlägg av Ewa »

Här hänger jag ju inte med alls. Jisses vad ni hinner kackla! Men kan ju inte låta Kiki stå där alldeles ensam, tyckte jag. Så nu fyller jag på lite också:
Jannika skrev:Tråduppställning so far.

Lejon:
Mama Su
K-ina
Fjällmor
TorpSara

Vädur:
Gablex
Nancy

Vattukvinns:
Tinis
Jannika

Twins:
miar70
Krümel

Kräfta:
Ebbab

Skorpa:
Päivi

Skytt:
JennyH

Kiki är jungfru :shock:
Ewa me'
Hemma ser det ut så här:
Make: Lejon
Son: Oxe
Dotter: Vattuman (samma födelsedag som Jannika, ju :D )
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Ok, jag fyller på listan då:

Lejon:
Mama Su
K-ina
Fjällmor
TorpSara

Vädur:
Gablex
Nancy

Vattukvinns:
Tinis
Jannika

Twins:
miar70
Krümel

Kräfta:
Ebbab

Skorpa:
Päivi

Skytt:
JennyH

Kiki är jungfru :shock:
Ewa me'

Oxe:
/LO
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
kiki

Inlägg av kiki »

Ewa och jag kunde ju inte stå där och skratta :lol: nu är det fint

Lejon:
Mama Su
K-ina
Fjällmor
TorpSara

Vädur:
Gablex
Nancy

Vattukvinns:
Tinis
Jannika

Twins:
miar70
Krümel

Kräfta:
Ebbab

Skorpa:
Päivi

Skytt:
JennyH

Jungfru:
Kiki
Ewa

Oxe:
/LO
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Men jag som varken kan citera som folk eller skriva fet-text får väl inte husera i denna eminenta tråd :?: :shock:

Jag gör detta inlägg och sen får ni ha möte om jag får vara med eller ej. Först måste jag kanske gå någon lämplig utbildning för att vara behörig, vad vet jag. :roll:

Det är roligt och mycket spännande med astrologi. Så fort jag har sparat klart till mina nya glasögon ska jag spara pengar så vi kan få info av Astrolog-Jannika. :) 8)

Mama Su (börjar gilla det namnet 8) ): Lejonhona med den äran
Father A - oxe (för det är man väl om man är född i sluter på april? :oops: )
Emil - våg (tror jag :oops: )
Sigge - borde ju också vara en våg då :oops:

Ja men visst är det kul att man har koll på sin familj då. Har fullt upp att leva med dem men jag borde kanske skaffa mig lite mer fakta för att hantera dem bättre. Vad vet jag.

Kram Susan, Felåt Mama Su menar jag
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Gäst

Inlägg av Gäst »

Mamma Su skrev:Men jag som varken kan citera som folk eller skriva fet-text får väl inte husera i denna eminenta tråd
Välkommen över till citatskolan under Användarhjälp, kära du! :lol:
kiki

Inlägg av kiki »

SusanD skrev:Först måste jag kanske gå någon lämplig utbildning för att vara behörig, vad vet jag. :roll:
:shock: utbildning :shock: isåfall får jag säkert sparken :?

Social delaktighet
kiki

Inlägg av kiki »

kiki skrev:
SusanD skrev:Först måste jag kanske gå någon lämplig utbildning för att vara behörig, vad vet jag. :roll:
:shock: utbildning :shock: isåfall får jag säkert sparken :?
jaha var det citatskolan :lol: :lol: då är trygg igen

Social delaktighet
Elle

Inlägg av Elle »

Lejon:
Mama Su
K-ina
Fjällmor
TorpSara
Elle

Vädur:
Gablex
Nancy

Vattukvinns:
Tinis
Jannika

Twins:
miar70
Krümel

Kräfta:
Ebbab

Skorpa:
Päivi

Skytt:
JennyH

Jungfru:
Kiki
Ewa

Oxe:
/LO
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Jag måste ju bara dra min knäppa tvillinghistoria :roll:

Kan börja med att säga att jag trodde nog att jag skulle få tvillingar, det ligger liksom i släkten. Min mormors mormor (jo, några generationer sedan) hade 4 PAR :shock: tvillingar!
Min mormors bror har tvillingar och min kusin - hur det ser ut i övriga släkten vet jag inte.

MEN :!: Båda mina föräldrar är tvillingar (stjärntecken). De är skiljda sedan många hundra år tillbaka :? Men de är omgifta båda två, med var sin tvilling (alltså syskontvilling) Och båda är skorpioner om det nu hör hit...

Men det känns ju lite märkligt. Att om mammas man hade varit min pappa eller om pappas fru varit min mamma (nästan omöjligt när det gäller ålder ;) ), så känns det som att det varit garanti på att jag skulle få tvillingar.

Nu har jag inte det än i alla fall. Men brorsan är ju kvar, såklart. :lol:

/LO
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
Elle

Inlägg av Elle »

Jag är kass på detta med horoskop men jag tycker att det är såååå intressant. Jannika, är du fullbokad med jobb? Skulle gärna beställa horoskop till hela familjen.

Här är vår familjesammansättning:

Elle: lejon
Sambon: född 21/9-70 jungfru?
Olle: lejon tror jag 31/7-05
Lilly: ingen aning, född 5/11-07

Hilfe, ni horoskopkunniga [-o<

Nu ska jag krypa i säng. Imorgon ska här packas för jag och barnen far till fjällen på lördag och sambon far till Alperna. Å, vad det ska bli härligt med en vecka i älskade stugan! Olle får återigen vara "skoterraggare" :lol:

Natti natt :sleep:
:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Nancy

Inlägg av Nancy »

Jannika skrev:Nancys familj saknar jord: de praktiska, ordningsamma och sansade, men de är ju inte klara än. :wink: De dramatiska är även kräftorna proffs på men av ett mer känslomässigt slag. De kan fastna i lägen och aldrig komma loss. Skära ihop totalt. Makalöst envisa men på ett känsligt vis om du förstår hur jag menar. Lejon är mer självklara till sin natur. Här kommer jag. Storstilat. Så nog tycker jag mig kunna se deras Solpositioner från det du berättat,
:D Det stämmer ju helt suveränt Jannika, en lysande beskrivning av både Leia och Lussi :heart: :thumbsup: Jag sa ju att det var jag som var för dåligt påläst :wink: :lol: Baserade mitt uttalande på följande "babyhoroskop":
http://hem.passagen.se/fam.friberg_lind ... roskop.htm

Tack för att du berättar så underhållande och målande om lilla Nellas bravader. Alltid roligt att läsa :heart:

JennyH: Känner igen dina funderingar/farhågor. Maken skall ju börja på nytt jobb han med och det där med ledighet i slutet av sommaren känns som en känslig fråga just nu... Äh, jag bidrar ju inte ett dugg med det här men jag ville bara uttrycka lite igenkännande. Fast jag tror att när det väl gäller är det annat än jobb som kommer först även hos nyanställda karlar.

Kram på er alla från Nancy
Ebbab

Inlägg av Ebbab »

Jannika skrev:En stackars vatten (känslomänniska) bland tre aktiva eldentusiaster som gärna kör över de där blödiga typerna.
ja, nu vet jag inte om de tre eldiga herrarna hemma skulle hålla med där då :? :wink: . Frågan är vem som kör över vem (vilka)? En dramatisk känslomänniska kan få rätt mycket som hon vill ändå :wink: :lol: .

Mina eldsöner är annars väldigt olika.
Lejonet är lite av en dramaqueen, stora gester, häftigt temperament men han hämtar sig också snabbt. Går inte och ältar saker allt för länge.
Skytten är mer lik mig i så fall, grubblar mer, har fler spröt ute på vad det är man inte säger. Men kör på sin grej, vill folk hoppa på så får dom - annars får det vara.

Båda är lite dåliga på kompromissandets sköna konst. Kanske hänger det samman med eldtecknet?
Stora Skrattungen 021126
Lilla Skrattungen 050731
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Jag måste bara få tissla lite... Jannikas Nella är så vansinnigt söt! :heart:

/Fjällmor
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"