Kan någon vänlig själ tipsa en klassiskmusikanalfabet om någon bra skiva som bakgrundsmusik vid ensamleken? Gärna lite glad och pigg musik. De typ fyra skivor med klassisk musik som vi har här hemma är rätt dystra allihop har jag märkt.
Musiktips för ensamlek
Musiktips för ensamlek
Hej
!
Kan någon vänlig själ tipsa en klassiskmusikanalfabet om någon bra skiva som bakgrundsmusik vid ensamleken? Gärna lite glad och pigg musik. De typ fyra skivor med klassisk musik som vi har här hemma är rätt dystra allihop har jag märkt.
Kan någon vänlig själ tipsa en klassiskmusikanalfabet om någon bra skiva som bakgrundsmusik vid ensamleken? Gärna lite glad och pigg musik. De typ fyra skivor med klassisk musik som vi har här hemma är rätt dystra allihop har jag märkt.
Nillan, med tre fantastiska döttrar födda aug 01, juni 03 och okt 07.
Ja Vila-skivan använde vi vid Maltes tidiga morgnar förra sommaren 8)
Lek och Fantasi
Mozart- Blinka lilla stjärna
Grieg-I bergakungens sal
Kabalevskij- Galopp ur Komedianterna
Schubert- Militärmarsch nr 1 i D-dur
Mancini- Pie in the Face Polka
Tjajkovskij- Blomstervalsen
R.Strauss- Soluppgång
Mancini-Baby Elephant Walk
Mancini-The Pink Panther
Rimskij-Korsakov-Humlans Flykt
Monti-Czardas
Saint-Saens-Final ur djurens karneval
Tjajkovskij-Svandansen ur Svansjön
Sjostakovitij- vals ur Jazz-svit nr 2
Joplin-easy Winners rag
Lumbye-Köpenhams järnvägsgalopp
Offenbach- can Can
Bizet- Förspel till Carmen
Brahmn- Ungersk dans nr 5
J Strauss d. ä- Radezky-marsch
J. Strauss d. y- Tritsch-tratch-polka
Waldtufel- Skridsoåkarna
Sinding-Frulingsrauschen
Sherman- Ur Mary Poppins
Anderson-Typewriter, The Syncopadet clock
Rodgers-Do Re Mi
Anderson- Plink, plank, plunk
Manilow- Copacabana
Lek och Fantasi
Mozart- Blinka lilla stjärna
Grieg-I bergakungens sal
Kabalevskij- Galopp ur Komedianterna
Schubert- Militärmarsch nr 1 i D-dur
Mancini- Pie in the Face Polka
Tjajkovskij- Blomstervalsen
R.Strauss- Soluppgång
Mancini-Baby Elephant Walk
Mancini-The Pink Panther
Rimskij-Korsakov-Humlans Flykt
Monti-Czardas
Saint-Saens-Final ur djurens karneval
Tjajkovskij-Svandansen ur Svansjön
Sjostakovitij- vals ur Jazz-svit nr 2
Joplin-easy Winners rag
Lumbye-Köpenhams järnvägsgalopp
Offenbach- can Can
Bizet- Förspel till Carmen
Brahmn- Ungersk dans nr 5
J Strauss d. ä- Radezky-marsch
J. Strauss d. y- Tritsch-tratch-polka
Waldtufel- Skridsoåkarna
Sinding-Frulingsrauschen
Sherman- Ur Mary Poppins
Anderson-Typewriter, The Syncopadet clock
Rodgers-Do Re Mi
Anderson- Plink, plank, plunk
Manilow- Copacabana
Vega 050416
Malte 070109
Oskar 100923
Hej igen!
Skivan kom i torsdags och nu har vi hunnit lyssna på "Lek och fantasi-skivan" ett par gånger, särskilt den första halvtimmen
.
Vi är väldigt nöjda allihop. Lilla K kvittrar som aldrig förr på morgnarna. Till och med storasystrarna noterade det nerifrån köket i morse. - Mamma
Lilla K är vaken och ligger och pratar! (De har liksom missat att hon ensamleker när vi andra morgonstökar trots att jag brukar höra en hel del prat från spjälisen.) Liiite mer kvittrig de senaste morgnarna som sagt...
Tackar och bockar igen för supertipset!
Skivan kom i torsdags och nu har vi hunnit lyssna på "Lek och fantasi-skivan" ett par gånger, särskilt den första halvtimmen
Vi är väldigt nöjda allihop. Lilla K kvittrar som aldrig förr på morgnarna. Till och med storasystrarna noterade det nerifrån köket i morse. - Mamma
Tackar och bockar igen för supertipset!
Nillan, med tre fantastiska döttrar födda aug 01, juni 03 och okt 07.
-
Nancy
Hälsningar från Nancy
Vega är 3 år snart och hon har inte ensamlek på samma sätt som Malte längre. Hon sitter oftast i rummet bredvid Malte och pysslar med sitt ( pusslar/duplo/ bondgården/dockorna) Hon springer lite fram och tillbaka mellan rummet och mig. Jag sitter alltid i soffan med en kopp kaffe och tittar på TV och surfar på bärbara datorn. Hon är så stor nu att hon själv kan bedöma vad hon vill ägna tiden åt på morgonen (tänker jag) Eftersom vi gör på samma sätt varje dag tycker jag det är en bra lösning. Alla nöjda.
Linda
Linda
Vega 050416
Malte 070109
Oskar 100923