Mail kommer!
bild-program till dator shabby chic/vintage
-
TorpSara
Ni som gillar, har ni sett dessa?
http://lantlif.blogspot.com/
http://www.emmasvitahus.blogspot.com/
http://www.karinkrut.blogspot.com/
Jag som är lite byggnadsvårdshardcore ( www.gardochtorp.se ) tycker att det är både ängsligt och trååååkigt
, men det är ju jag det... 
http://lantlif.blogspot.com/
http://www.emmasvitahus.blogspot.com/
http://www.karinkrut.blogspot.com/
Jag som är lite byggnadsvårdshardcore ( www.gardochtorp.se ) tycker att det är både ängsligt och trååååkigt
-
Katarina-Mamma duracell
- Kontakt:
http://www.tuscanrose.com/
här kan man hitta massor av shabby bilder till pyssel och scrapping. och jag minns inte men jag tror att man även kan köpa cd skivor med bilder att använda
kram katarina
här kan man hitta massor av shabby bilder till pyssel och scrapping. och jag minns inte men jag tror att man även kan köpa cd skivor med bilder att använda
kram katarina
Mamma till två barn som får Emil i Katthult att blekna
blogg om pyssel och allt därtill: krumelurans.blogg.se
Å, vilken fin sida!!
Jag har nu mailat dem och frågat om man får använda bilderna på CD-skivorna för kommeriellt bruk. Om man får det ska jag beställa det, för det var ju def. ett bra pris också!
Har du beställt från dem? Jag är lite skeptisk till att betala via nätet och lämna ut kontokortsnummer och så...
I övrigt har en kompis varit här och lärt mig lite grunder i photoshop
Så nu ska jag klippa och klistra och färglägga svartvita bilder jag hittat, och räkna det som "konstnärligt skapande".
Bara jag får kläm på det, för jag har redan kört fast...

Jag har nu mailat dem och frågat om man får använda bilderna på CD-skivorna för kommeriellt bruk. Om man får det ska jag beställa det, för det var ju def. ett bra pris också!
Har du beställt från dem? Jag är lite skeptisk till att betala via nätet och lämna ut kontokortsnummer och så...
I övrigt har en kompis varit här och lärt mig lite grunder i photoshop
Så nu ska jag klippa och klistra och färglägga svartvita bilder jag hittat, och räkna det som "konstnärligt skapande".
Bara jag får kläm på det, för jag har redan kört fast...
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Hilfe!
Nu har jag frågat, oh fick otroligt snabbt svar!
Fast jag är så dålig på engelska...har legat av mig precis.
Här kommer min fråga, och hennes svar:
Hello!
I have a question about your vintage image cd´s.
I make handmade paper, (my website is www.vigsel.nu/annasideer ).
If I order two cd´s from you, is it ok for me to print the vintage pictures om my paper, and sell to my customers? Who has the copyright?
Is it possible to have a look on some of the pictures on the cd´s? So that I know if they suits me?
(Sorry for my bad english..)
Best regards
Anna Wickström
Thanks,
Patty Van Dorin
Nu har jag frågat, oh fick otroligt snabbt svar!
Fast jag är så dålig på engelska...har legat av mig precis.
Här kommer min fråga, och hennes svar:
Hello!
I have a question about your vintage image cd´s.
I make handmade paper, (my website is www.vigsel.nu/annasideer ).
If I order two cd´s from you, is it ok for me to print the vintage pictures om my paper, and sell to my customers? Who has the copyright?
Is it possible to have a look on some of the pictures on the cd´s? So that I know if they suits me?
(Sorry for my bad english..)
Best regards
Anna Wickström
Thanks,
Patty Van Dorin
-
Katarina-Mamma duracell
- Kontakt:
hon svarar att de har änglapolicy, dvs att du har rätt att använda bilderna till föräljning så länge som de finns på något du skapar själv så att säga, det är inte ok att bara köra ut bilderna och sälja dem eller programmet vidare.
så länge ditt arbete är handgjort så är det ok att använda bilderns så mycket du vill
så länge ditt arbete är handgjort så är det ok att använda bilderns så mycket du vill
-
Katarina-Mamma duracell
- Kontakt:

förresten måste berätta att jag använt de fina pappren jag köpte av dig förra sommaren, och gjorde små bebisskor, tyvärr har jag ingen bild på just de skorna för jag gav bort dem i doppresent, men jag har en bild på liknande och de har varit jätteuppskattade. får försöka beställa fler papper av dig framöver
Katarina
Nämen gud så söta små skor!!!
Vad duktig du är! Vad kul att mina papper kom till nytta!
Tack SNÄLLA för din översättning! Har aldrig hört talas om änglapolicy, men då är det ju solklart i mitt fall, att detta är det jag söker, och jag har även rättighet att använda och sälja det! Min ursprungsfråga är alltså löst!
Du ANAR inte vad tacksam jag är!!
\:D/
Räkna med en liten gratisleverans av papper från mig! Maila din adress, så fixar jag
Har du själv beställt från denna sida? Funkade det bra med betalning osv i så fall?
kram anna
Vad duktig du är! Vad kul att mina papper kom till nytta!
Tack SNÄLLA för din översättning! Har aldrig hört talas om änglapolicy, men då är det ju solklart i mitt fall, att detta är det jag söker, och jag har även rättighet att använda och sälja det! Min ursprungsfråga är alltså löst!
Räkna med en liten gratisleverans av papper från mig! Maila din adress, så fixar jag
Har du själv beställt från denna sida? Funkade det bra med betalning osv i så fall?
kram anna
-
Katarina-Mamma duracell
- Kontakt:
Hej!
Näää jag har inte handlat därifrån ÄNNU.
men jag dreglar över alla fina stämplar eftersom jag mest pysslar kort och albumsidor. men jag vet andra som beställt därifrån och som har varit supernöjda.
ha det gott
KRam
Katarina
Näää jag har inte handlat därifrån ÄNNU.
ha det gott
KRam
Katarina
Ja, det ska väl inte bara vara Katarina-Mamma duracell (som jag PM:at) som ska få veta vilka ljuvliga bilder jag fått tag på!! 
Helt fantastiskt, och precis det jag sökt!
OCH - de är mina att användas som jag vill
Det känns ju fantastiskt bra att man inte ligger ute i gråzonen och skräpar, även om riskerna kanske knappt finns att åka dit, så finns de ju ändå, om man hämtar bilder på nätet.
Men nu är jag säker!
Nu har jag betalat för dem!
Problemet är ju bara att välja...Hade tänkt välja ut 20 bilder.
Men av 2000 fantastiska bilder, fick det till slut efter mycket sållande, bli 42...
(+ 17 blomsterbilder...
) som jag ska ha i 5 olika format....så det blir en del att hålla reda på, men jag bara KAN inte sålla bort fler, de är ljuvliga!! 
Och till nästa jul får det ju bli lansering av jul-vintagebilder förstås... 8)
kram och tack alla som varit behjälpliga i den här tråden!!!
anna
OCH - de är mina att användas som jag vill
Men nu är jag säker!
Problemet är ju bara att välja...Hade tänkt välja ut 20 bilder.
Men av 2000 fantastiska bilder, fick det till slut efter mycket sållande, bli 42...
Och till nästa jul får det ju bli lansering av jul-vintagebilder förstås... 8)
kram och tack alla som varit behjälpliga i den här tråden!!!
anna