2 saker funderar jag över: Vid dagslurarna, hur gör man när själva insomnandet tar tid? Om Snuttan ska sova en 45-minutare mellan 15-15.45 och det tar 35 min för henne att somna (alltså sover 15.35) när ska jag väcka då? Har jag fattat det hela rätt att jag bara ska låta henne sova 20 minuter då ... för inte kan jag väl låta henne sova 45 min (oj va sent sömnpasset blev då, och då håller vi ju oss inte till schemat), eller väcka klockan 15.45 (hoppla va kort det blev)... Funderar på hur kvällen kommer att orkas med, det blir lite sömn på dagen som följd, hon skulle ju behöva sova sina 45 minutrar!
Och på morgonen, som ska starta 07.15, då vaknar hon ALLTID runt 6.45-6.55... Låter henne ligga, efter en pangramsa, och hon börjar med att prata arg med spjälskyddet... Hon somnar inte om! Ibland har det gått upp till riktigt argt skrik innan klockan är 07.15, men att kunna gå in och väcka utan att hon är "ledsen/småarg" funkar inte här... Ska jag låta henne ligga till 07.30 (uynyttja marginalkvart?) själv tycker jag det låter tokigt, för jag tror inte att hon kommer att somna om även om jag ger henne längre tid på sig... Jag kan
Funderingar, funderingar....