Tinis kackeltråd
-
TorpSara
-
TorpSara
bravoTorpSara skrev:Amimox fixat. Borde inte vara någon fara med resan, som tur är. Skönt att ha kollat upp det dock, vi har varit lite slarviga på det och fått bannor... KAN man vara för cool när det gäller sjuka småbarn? Tydligen...Nu HOCKEY!
nja inte för alltid men jag tror att det behöver vara "lite" kontrollerad lek annars har vi småpryttlar överallt och Mios dagmamma har ju "Cylindern" och de flesta grejjer hade inte klarat cylinder testen, t.ex de 5 mm stora kattungarna. Just nu ligger det i vårt sovrum men kommer säkerligen plockas fram en stund i morgon.Varför undanstoppat?kiki skrev:
tjoho, jag har köpt ett dockskåp
Min flickdröm är uppfylld Mio var också glad så glad att hon spontant gav pappan och mig varsin stor puss .
Men nu är det undanstoppat
I morgon är det dags för Mios 1,5 års besiktning på BVC, lite försenad. Blir kul att veta hur mycket hon väger och så.
kramisar till er alla
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06
Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Social delaktighet
\:D/ Inatt sov lillasyster 20-07.30 utan ett pip
Sedan SLUKADE hon en hel portion gröt och nu fyller vi på med välling! Storebror är med pappa på jobbet, det äääälskar han. Jag och Lillasyster ska ta en långprommis, skönt! Återkommer vid middagsluren
Elle
Underbar mamma och underbar lillasysterElle skrev:\:D/ Inatt sov lillasyster 20-07.30 utan ett pipSedan SLUKADE hon en hel portion gröt och nu fyller vi på med välling! Storebror är med pappa på jobbet, det äääälskar han. Jag och Lillasyster ska ta en långprommis, skönt! Återkommer vid middagsluren
![]()
Elle
Social delaktighet
Social delaktighet
-
KajsaIE
Godmorgon!
Värst vad jag hittar tid till kackel de senaste dagarna....
men ni är ju för underbara för att hålla sig borta!
Skööön natt hade vi, lilltjejen sov ända till 03 utan pip, lite gnäll då men en ramsa räckte och sedan sov hon vidare tills klockan ringde..det tyckte mamma var UNDERBART!!!
Elle: tack för dina applåder förresten, känns jätteroligt och en ära att få översätta Annas verk. skulle behöva mera tid men med på tanke på mycket släktbesök hela mars, så får jag nöja mig med lite just nu... =D> för din lilla tjej nu istället och till mamman med
Tinis och Torpsara: Visst blir man chockad över hur lite det sovs runt om i landet och det bara kryper i kroppen när man hör ngt sånt, men jag försöker också hejda mig så man inte hoppar på direkt! Man vill ju bara väl
Kiki: va roligt med dockskåp men förstår din oro lite där med 5mm:s leksaker, blir lite väl mycket sånt här hemma ibland. E är dock smart liten tjej och så fort hon har fått en liten pärla i munnen så kryper hon snällt till mamsingen och spottar ut den i min hand
Tinis: När kommer du hem (eller snarare åker hem)?? Saknar dig ju
Ha en bra dag och mindre grått hos er alla hoppas jag!
Värst vad jag hittar tid till kackel de senaste dagarna....
Skööön natt hade vi, lilltjejen sov ända till 03 utan pip, lite gnäll då men en ramsa räckte och sedan sov hon vidare tills klockan ringde..det tyckte mamma var UNDERBART!!!
Elle: tack för dina applåder förresten, känns jätteroligt och en ära att få översätta Annas verk. skulle behöva mera tid men med på tanke på mycket släktbesök hela mars, så får jag nöja mig med lite just nu... =D> för din lilla tjej nu istället och till mamman med
Tinis och Torpsara: Visst blir man chockad över hur lite det sovs runt om i landet och det bara kryper i kroppen när man hör ngt sånt, men jag försöker också hejda mig så man inte hoppar på direkt! Man vill ju bara väl
Kiki: va roligt med dockskåp men förstår din oro lite där med 5mm:s leksaker, blir lite väl mycket sånt här hemma ibland. E är dock smart liten tjej och så fort hon har fått en liten pärla i munnen så kryper hon snällt till mamsingen och spottar ut den i min hand
Tinis: När kommer du hem (eller snarare åker hem)?? Saknar dig ju
Ha en bra dag och mindre grått hos er alla hoppas jag!
-
TorpSara
-
Gotlandsmamma
Usch nu är jag lite deppsnäpp igen. Så där så man inte tycker nåt är kul o man bara retar sig på allt. Känner att jag gärna skulle vilja gå och lägga mig i graven en stund, för jag är nog bara pain in the...just nu. Blä verkligen. Och jag kan inte sätta finger på VAD det är som spökar. Det är ännu mer irriterande. Anar en begynnande 30 årskris a la nojjjja eller nåt. Vad vill jag med mitt liv. Har fått återkommande drömmar nattetid om att jag träffar mr SNYGG o känner hela kroppen som vibrerar, och han är såå intresserad av lilla jag. Han liknar en gud nästan, så där görsnygg liksom. Som man vill äta upp. Varför drömmer jag att jag vill vara tillsammans med en främling? HELP!
MEN, jag är så in i bängen trött på att svabba golv och bord o diskbänk här hemma, ta hand om barn osv så jag vet varken ut eller in. Så tror man att vi ska hjälpas åt o städa här hemma nu när Josef sover, C är på dagis. Då drar min man iväg o ska handla nåt med sin pappa. Så här sitter jag själv mitt i ett äckligt hem o blåååååååååååååvägrar å göra nåt själv, för jag vill inte. Men man vill ju inte heller ha det skitigt, inte jag i a f. Sen vid 14 ska maken åka till svärisarna med barna, och då får ju jag lite egentid, men vad skoj då, att sitta här i äcklet...då kommer jag ju bara störa mig, så det blir väl att man svabbar ändå. TÅLAMOD LINDA!
Å så började det regna, jag som hade tänkt att åka till strandpromenaden inne i stan o promenera sen...hoppas att det ger sig.
Känner mig ful och håret trivs jag inte med. Hå hå ja ja. Det är då inte mkt som är bra med mig nej idag. Men irritationen måste ut, så är det bara.
Och en grej till som irriterar mig är att vi vara hos en fotograf för TRE veckor sen o har fortfarande inte fått se bilderna, skulle få lösenord och se dem på deras hemsida...det skulle ta EN vecka. Lätt att man hittar fel hela tiden, när man väl börjat.
Som ni hör får jag nog ta en långprommis oavsett väder. Ut måste jag o sålla tankarna. :-s
MEN, jag är så in i bängen trött på att svabba golv och bord o diskbänk här hemma, ta hand om barn osv så jag vet varken ut eller in. Så tror man att vi ska hjälpas åt o städa här hemma nu när Josef sover, C är på dagis. Då drar min man iväg o ska handla nåt med sin pappa. Så här sitter jag själv mitt i ett äckligt hem o blåååååååååååååvägrar å göra nåt själv, för jag vill inte. Men man vill ju inte heller ha det skitigt, inte jag i a f. Sen vid 14 ska maken åka till svärisarna med barna, och då får ju jag lite egentid, men vad skoj då, att sitta här i äcklet...då kommer jag ju bara störa mig, så det blir väl att man svabbar ändå. TÅLAMOD LINDA!
Å så började det regna, jag som hade tänkt att åka till strandpromenaden inne i stan o promenera sen...hoppas att det ger sig.
Känner mig ful och håret trivs jag inte med. Hå hå ja ja. Det är då inte mkt som är bra med mig nej idag. Men irritationen måste ut, så är det bara.
Och en grej till som irriterar mig är att vi vara hos en fotograf för TRE veckor sen o har fortfarande inte fått se bilderna, skulle få lösenord och se dem på deras hemsida...det skulle ta EN vecka. Lätt att man hittar fel hela tiden, när man väl börjat.
Som ni hör får jag nog ta en långprommis oavsett väder. Ut måste jag o sålla tankarna. :-s
Gotlandsmamma
, jag tycker att du ska sätta dig ner med sambon och berätta hur du tänker och känner. Dela upp arbetet hemma mellan er, bara för att det är du som arbetar hemma så innebär det INTE att du ska dra hela lasset själv. Dessutom kan jag tipsa om hur vi har gjort här hemma: Jag och sambon har två kvällar per vecka var som vi har avsatt för träning. DET om något rensar huvudet och man känner sig så mycket piggare efteråt. Sedan när han är ledig så brukar vi ge varandra ex sovmorgon, en fm att göra vad man vill, krogbesök med vänner etc etc. Det handlar ju om ett givande och tagande och för att ni ska fungera tillsammans och må bra.
Elle
-
Gotlandsmamma
Dina rader värmer Elle, din omtänksamhet o ditt kloka sätt får mig att bli glad! Det låter som att ni har hittat ett bra sätt som funkar kalas!
Jag har försökt så många gånger men det känns hopplöst. Han tycker att han gör massor, att jag alltid ska tjafsa, att det aldrig är bra, att...osv. Han kan inte ta in att jag tycker på ett sätt och att han har en del i det, och viljan till att få det att funka bättre finns liksom inte. Jag är en sån där som vägrar ge upp, men allt oftare drömmer jag om ett eget hem med bara mina barn, för jag tycker att det är så jobbigt stundvis. Sen har vi perioder då allt flyter på. Men att inte kunna lyssna och ta in är en mindre bra egenskap tycker jag. Då är det svårt att leva ihop. Han får ALLT att bli "mitt fel", att det är jag som är boven i dramat jämt jämt.
Ja ja. Det regnar fortfarande. Jag har fått bilderna på mina sorkar.
Är det nån som vill se, skicka ett PM till mig så får ni ett lösenord å gå in på fotografens hemsida, jag vill inte lämna ut det helt öppet om ni förstår!
KRAM till er alla som bryr sig. Tack!
Jag har försökt så många gånger men det känns hopplöst. Han tycker att han gör massor, att jag alltid ska tjafsa, att det aldrig är bra, att...osv. Han kan inte ta in att jag tycker på ett sätt och att han har en del i det, och viljan till att få det att funka bättre finns liksom inte. Jag är en sån där som vägrar ge upp, men allt oftare drömmer jag om ett eget hem med bara mina barn, för jag tycker att det är så jobbigt stundvis. Sen har vi perioder då allt flyter på. Men att inte kunna lyssna och ta in är en mindre bra egenskap tycker jag. Då är det svårt att leva ihop. Han får ALLT att bli "mitt fel", att det är jag som är boven i dramat jämt jämt.
Ja ja. Det regnar fortfarande. Jag har fått bilderna på mina sorkar.
Är det nån som vill se, skicka ett PM till mig så får ni ett lösenord å gå in på fotografens hemsida, jag vill inte lämna ut det helt öppet om ni förstår!
KRAM till er alla som bryr sig. Tack!
-
KajsaIE
Gotlandsmamman: håller med Elle, det är sååå viktigt! Min man gör mycket hemma men ibland känner jag att jag skulle vilja släppa LEDNINGEN! Jag skulle vilja att han tog tag i saker utan att jag är där å pekar och talar om vad som ska göras. Ibland kan en liten fråga såsom. när ska E sova??? göra mig GALEN...TITTA PÅ SCHEMAT, säger jag bara
Detta har blivit mycket bättre nu när vi har pratat om det. nu lägger vi var sitt barn varannan kväll och går upp var sin morgon varannan dag. Det betyder att jag får sova åtminstonde till 7.30 varannan vardag och lääääänge en dag på helgerna. Sen är jag sämre på att gå iväg själv och så men jag VET att detta skulle göra mig gott att träna eller bara slappa ngn kväll i veckan. Får skylla mig själv där, för mannen är hemma för det mesta på kvällarna!
Vi måste blir bättre på det DU OCH JAG
!!!
Vädret är ju vidrigt just nu, bara en sån sak gör mig deppig!
Här är det fortfarande snorigt och hängigt men ändå lite hopp om livet
Kram
Detta har blivit mycket bättre nu när vi har pratat om det. nu lägger vi var sitt barn varannan kväll och går upp var sin morgon varannan dag. Det betyder att jag får sova åtminstonde till 7.30 varannan vardag och lääääänge en dag på helgerna. Sen är jag sämre på att gå iväg själv och så men jag VET att detta skulle göra mig gott att träna eller bara slappa ngn kväll i veckan. Får skylla mig själv där, för mannen är hemma för det mesta på kvällarna!
Vi måste blir bättre på det DU OCH JAG
Vädret är ju vidrigt just nu, bara en sån sak gör mig deppig!
Här är det fortfarande snorigt och hängigt men ändå lite hopp om livet
Kram
-
Gotlandsmamma
-
ilindstrom
Hej allihopa!
Det var länge sedan jag skrev här men jag har läst alla era inlägg och skrattat gott.
Men Gotlandsmamman jag tycker precis som Elle och KajsaIE att du måste prata med din sambo. Om jag var du skulle jag lämna make och barn ett par dagar när din man är ledig. Åk till några vänner eller släktingar. Dels tror jag att du behöver släppa kontrollen och att din man behöver få pröva hur det är att vara själv med de små godingarna. Sedan är det ju också så att om du ber om hjälp så tror jag att du måster vara extremt tydlig med vad du vill ha hjälp med. Ivarjefall kan jag vara rätt otydlig och det framgår kanske inte ens att jag vill ha avlastning fast jag tycker att jag uttryckt mig glasklart, om du förstår vad jag menar
Och jag vill hemskt gärna se dina små på kort, om jag får
KajsaIE vad spännande med din översättning. Vad du är duktig
Elle vad roligt att läsa om din bortvagning av nattmål. Vilket bra val av mor lilla Lilly gjort
Tinis hoppas du har det bra ute i skogen. Spännande med kusinen. Saknar dig här på forumet
Kiki vad roligt med dockskåpet. Att inreda det och fantisera om vilka som lever där.... Jag hoppas du rapporterar när det blir någon bebis
TorpSara hoppas lille Edvard blir bra i öronen inför er resa. Är faktiskt lite avis på dig som får komma till solen och värmen
Kramar till er alla
Ida
Det var länge sedan jag skrev här men jag har läst alla era inlägg och skrattat gott.
Men Gotlandsmamman jag tycker precis som Elle och KajsaIE att du måste prata med din sambo. Om jag var du skulle jag lämna make och barn ett par dagar när din man är ledig. Åk till några vänner eller släktingar. Dels tror jag att du behöver släppa kontrollen och att din man behöver få pröva hur det är att vara själv med de små godingarna. Sedan är det ju också så att om du ber om hjälp så tror jag att du måster vara extremt tydlig med vad du vill ha hjälp med. Ivarjefall kan jag vara rätt otydlig och det framgår kanske inte ens att jag vill ha avlastning fast jag tycker att jag uttryckt mig glasklart, om du förstår vad jag menar
KajsaIE vad spännande med din översättning. Vad du är duktig
Elle vad roligt att läsa om din bortvagning av nattmål. Vilket bra val av mor lilla Lilly gjort
Tinis hoppas du har det bra ute i skogen. Spännande med kusinen. Saknar dig här på forumet
Kiki vad roligt med dockskåpet. Att inreda det och fantisera om vilka som lever där.... Jag hoppas du rapporterar när det blir någon bebis
TorpSara hoppas lille Edvard blir bra i öronen inför er resa. Är faktiskt lite avis på dig som får komma till solen och värmen
Kramar till er alla
Ida
Tjejer
Vad jobbigt ni har det, depp depp depp.
Sinnesrobönen
Gud ge mig sinnesro
att acceptera det jag inte kan förändra
mod att förändra det jag kan
och förstånd att inse skillnaden
Den säger det mesta tycker jag
Här hemma pratar vi om ansvar, jag förväntar mig att han tar 100% ansvar för vårt gemensamma hem och vårt barn. Men det har varit en bit dit och det kom inte av sig själv. Lite som SHN-kuren faktiskt
Rätt attityd och vara konsekvent. Jag har ställt frågor till honom
varför vet du inte när Mio ska
Varför vet du inte var hennes nalle är
varför är det inte dammsuget på 2 veckor
Varför är inte räkningarna betalda
Vi har gått igenom hur vi vill ha det här hemma och är båda rätt toleranta med damm och stökiga kök men någon gång måste det ju bli gjort.
Han är ju inte purung min man 46 faktiskt
men har levt med en kvinna som var bra mycket äldre än honom under många år. Där var han typ inneboende, jag tror att hon skötte många många saker utan att han behövde bry sig. så träffade han mig
Sen är det ju så att han tar automatiskt ansvar för "sina" grejjer, huset på gotland t.ex behöver jag sällan eller aldrig påminna om. Han har två veteranbilar som han också sköter men vår gemensamma bil har fortfarande inte fått på sig skattemärket från förra året en 8
Men jag tror att om jag fortsätter att ta allt ansvar alltså 200% så finns det ju 0 % kvar åt honom, jag måste ta mina 100% så får han ta sina 100%
vilket svammel
jaja ni får stå ut.
Min make, han 100% ni vet, är på pappaöppet på ÖF med MIo så nu ska jag slappa lite.
kramis Kristina
Sinnesrobönen
Gud ge mig sinnesro
att acceptera det jag inte kan förändra
mod att förändra det jag kan
och förstånd att inse skillnaden
Den säger det mesta tycker jag
Här hemma pratar vi om ansvar, jag förväntar mig att han tar 100% ansvar för vårt gemensamma hem och vårt barn. Men det har varit en bit dit och det kom inte av sig själv. Lite som SHN-kuren faktiskt
Han är ju inte purung min man 46 faktiskt
vilket svammel
Min make, han 100% ni vet, är på pappaöppet på ÖF med MIo så nu ska jag slappa lite.
kramis Kristina
Social delaktighet
Social delaktighet