Tjohooooo! Äntligen funkar nätverket! Och äntligen kom jag ihåg mitt lösenord till forumet (har automatisk ifyllnad på min dator och här var jag tvungen att använda pappas).
Svår abstinens alltså!
Usch, går det massa magsjuka fortfarande? Vi har klarat oss så bra hittills, men jag blir genast lite nervös nu... Usch och blä!!! Krya på er
Kiki!
Gotlandsmamma, du är för rolig! Du KAN ju bara inte kalla din man sådär! Jag skrattar ihjäl mig!!!
Elle, visst är det häftigt. Jag känner att jag måste ha en 3:a så jag får göra allt en gång till och verkligen göra RÄTT från början (jag tvekade på magläget i ca 3 veckor.... ). Bra anledning att skaffa ett barn till va???
Kajsa: Hej på dig! Har inte kunnat Skypa här från Småländska obygden! Vill bara stämma in med Elle i att du är superduperduktig! Lite avis är jag allt att du har en sån förnämlig och härlig uppgift i att översätta SHN-boken.
Igår var matriarkatet här. Min släkt består av en stor mängd tjocka tanter med runda kinder och en enorm förmåga att prata. Lilla Signe är bedårande lik sin mormor och mormors moster

. Herregud, jag har skavsår i öronen! Och så har jag varit ner på byaffären och "Nämen är det Carlssons dotter? Ojojoj, vad stor du har blivit då" (jo, typ 34 år...

). Normalt är man på besök på helgen här och då träffar man inte så mycket byfolk utan håller sig mest i föräldrahuset. Det är kul och lite kvävande på samma gång. Jag brer på med min bästa småländska nu och känner mig som hon i filmen Masjävlar ni vet. "Vad jobbar du med då?" "Jo, jag vet ju att du jobbar med DATA"
Nu längtar jag hem till mitt hus. Mamma är inte så pigg och jag har inte ärvt mitt ordningssinne av henne om man säger så. Mormor var en riktig städtant och det har jag ärvt. Mamma är totalt det omvända. Och inte lägger hon sig i det minsta vad gäller barnen och så. Tycker inget heller och det är ju skönt men lite trist.
Nu är de fika! Med 7 sorters kakor (nä, men nästan)
Kram!