Öroninflammation och resa

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

Skriv svar
kokos
Inlägg: 1031
Blev medlem: ons 01 dec 2004, 08:48
Ort: Härnösand

Öroninflammation och resa

Inlägg av kokos »

Hej alla kloka,
Lillkillen (1.5 år) fick pencillin idag eftersom det konstaterades öroninflammation. Vi ska åka till Kanada nästa torsdag (om 10 dagar) men läkaren tyckte inte att det lät som någon bra idé - han menade att det tar längre tid än så för trumhinnan att läka.

Hur länge ska man vänta innan man flyger egentligen? Jag kan inte ställa in min resa men familjen kan ju i värsta fall stanna hemma - känns bara oerhört trist eftersom vi sett fram emot det här.

Hjälp någon... det är ju ingen kort flygtur - hela resan tar 22 timmar och själva långflygningen tar 10 timmar.

Kram
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
kiki
Inlägg: 2322
Blev medlem: lör 11 nov 2006, 15:26
Ort: Norrtälje

Inlägg av kiki »

Det beror ju på, mina öron ungar har alltid fått Amimox och då är dom på benen direkt. storsonen fick, när det begav sig, Spectramox som dessutom slår ut alla andra goda fina bakterier. Har du kollat med en riktig öron doktor?
det kan ju vara så att dom länge har vätska kvar och då kan det ju bli lite tryck av flygturen.
gud vad jag babblar :oops: jag har ingen aning faktiskt men jag tror att jag skulle ha åkt :lol: :?
kram och hoppas du får mindre förvirrande svar av andra av våra medforumister :heart:

Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Jag tänker som så, att om det inte längre är vätska och inflammerat så borde det ju inte göra mer ont av att flyga, men i ärlighetens namn har jag ingen aning.

Kolla upp privata Örondoktorer på Eniro och ring och fråga en sån tycker jag med.
kokos
Inlägg: 1031
Blev medlem: ons 01 dec 2004, 08:48
Ort: Härnösand

Inlägg av kokos »

Han äter Kåvepenin - de vill visst se om det fungerar innan de ger Spectramox. Njae vi var på Vårdcentralen och träffade en doktor där så han var väl ingen örondoktor. Däremot har vi ringt och rådgjort med barnläkare. Han sa att det ju inte kommer att vara läkt helt tills dess men det kan ju gå bra - värst är det vid landningarna om det är vätska kvar. Det blir ju en ren chansning i så fall.

Buhuuu jag vill verkligen inte åka utan familjen... Han verkar i alla fall inte ha så ont idag, bara lite feber kvar. Däremot har han en mollusk som har svällt upp nåt enormt som jag bekymrar mig för ikväll. Är det inte det ena så...
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
Siobhan
Inlägg: 277
Blev medlem: mån 23 jul 2007, 10:45

usch

Inlägg av Siobhan »

Stackars liten. Men pencillin brukar fungera väldigt snabbt, tycker tio dar borde det läka på. Men utifrån erfarenhet vet jag att ibland har öronen inte läkt trots att man känner sig helt frisk. Jag åkte en gång till Spanien och mådde jättebra...men på planet fick jag världens värk i öronen...det var det värsta jag varit med om i hela mitt liv och jag har varit rädd för att flyga sen dess.
Mamma till Lucia född 2007-01-19
kokos
Inlägg: 1031
Blev medlem: ons 01 dec 2004, 08:48
Ort: Härnösand

Inlägg av kokos »

Å nej Siobhan... Det låter ju inte alls bra. Det är ju ingen liten flygning vi ska iväg på. Var det landningen som var hemsk eller hela flygningen?
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"