En liten sömnfnurra

Skriv svar
Sidda75

En liten sömnfnurra

Inlägg av Sidda75 »

Alice snart 18 månader har fått en liten sömnfnurra. Kan vara lite begynnande förtrots då hon vaknar av skrik som verkar vara mardrömmar. Samtidigt har hon åkt på en dunderförklylning.

Nu till min fråga. Vi är nu hos morfar och mormor där vi delar rum. Annars sover hon i eget rum och jag hör ju då inte exakt varje litet knyst hon gör. Inatt, förta natten vi delat rum var vargaren redan lite i antågande då hon de senaste dagarna sovit oroligt hemma. Har dock löst det med ramsa och lite högläsning utanför hennes rum. Undrar nu hur jag gör när vi sover i samma rum :? Blir hon förvirrad av att höra mig ramsa där. Inatt vaknade hon och började med att skrika en del i sömnen. Sedan hörde jag hur hon vaknade och skrek mer och hostade mycket. Jag tänkte att "på natten sover man och då händer ingenting" och väntade länge med att ingripa. Tillslut när hon fortsatt skrika ett tag ramsade jag men då verkade hon bli ännu mer upprörd. Började hosta så det lät som hon kräktes (var nyligen magsjuk). Jag gick då upp för att kolla läget och då hon desperat sträckte sig mot mig tog jag upp henne :oops: Hon lugnade sig inte utan ville givetvis inte tillbaks till sängen. Tillslut la jag ner henne igen och gick ut och ramsade utanför en gång och satt sedan och läste lite högt i en tidning. Efter en stund somnade hon igen och jag smög in och la mig.

Vill gärna ha lite råd inför kommande nätter så vi inte startar en ond cirkel här :? Hur göra när vi sover i samma rum :?:
:arrow: Pangramsa vid minsta pip eller förvirrar det henne att höra ramsan i rummet :?:
Mamma till Alice 060928 :heart:
Vilgot 081121 :heart:
Sagalinda
Kontakt:

Inlägg av Sagalinda »

Hej :D

Går det att sätta upp ett skynke så hon inte ser er i rummet? Det skulle lösa rätt mycket. Och så kolsvart förstås. Jag minns när jag kurade Saga, vi var då tvungna att sova i samma rum för vi bodde så trångt. Och inget skynke kunde sättas upp för hennes säng vara bara några decimeter från vår... Jag löste det som så, att vi för det första hade becksvart i rummet. Om hon någon gång behövde en ramsa nattetid steg jag upp och smög ut och ramsade när jag gick ut, så det blev som om jag ramsade i dörröppningen. Sedan lade jag mig på soffan tills hon somnat om varpå jag smög in igen... Lite som du gjorde senaste natt alltså :wink:

Om du ska pangramsa eller avvakta beror lite på vad klockan är. Vargtimmen och framåt brukar föranleda pangramsa hos många. Dessförinnan brukar det vara bättre att avvakta. Du måste gå på magkänslan här. Om hon är den sorten som löser sina uppvak själv ska du definitivt inte pangramsa. Gör som du skulle gjort hemma helt enkelt!

Hoppas det löser sig :D
Dipl. SHN-kurare och mamma till
:heart: Saga född 28 maj 2005 och kurad vid 6 mån
:heart: Sigrid född 9 maj 2007, SM-barn
:heart: Hugo född 1 april 2009, SM-barn
:heart: Astrid född 20 februari 2012, SM-barn
http://www.alternativjournalen.se/obesprutat
http://vaccin.me
Sidda75

Inlägg av Sidda75 »

Tack för lite stöttande svar som kan behövas inför natten. Var stora frågor vid kvällens läggning men jag behövde bara sitta och läsa högt i 2 minuter så somnade hon.

Vi sover i ett mörkt rum och jag smyger bara in där och lägger mig. Hemma sköter hon alltid uppvaken, om hon har några :wink: själv. Har knappt aldrig behövt ramsa nattetid. Ska göra som jag hade gjort om vi varit hemma :wink:
Mamma till Alice 060928 :heart:
Vilgot 081121 :heart:
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"