Tinis kackeltråd

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D Tinis: "Våra barnaboksbarn" :heart: Ett mycket trevligt forum, där det bara är positiva toner och berättelser om de små liven!! :D

Söder, ja, jag har aldrig satt min fot där, men i somras, då jag och Per var i Sthlm och såg på Rod Stewart, var vi äntligen där! Söder var ju helt fantastiskt mysigt verkligen!! Försöker sälja in lite handgjorda kort till butiken "Ebba & jag", hoppas det ska gå vägen :wink:
Är ju aldrig i Stockholm nuförtiden. "Förr i tiden" åkte jag dit och hälsade på en kompis minst en gång i månaden.
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Elle

Inlägg av Elle »

anna, VARMT välkommen att hälsa på oss på Söder. Ja, det gäller er andra också såklart! :D

Nu ska jag ta och knyta mig så jag har ork om det behövs lite vagning i vargtimmen.

Gonatti med sig sov så gott x4 :sleep: (den ramsan kommer att kunna i sömnen efter SHN-kursen :wink: )

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

anna - kikade in på din hemsida o jag tycker att du borde skämmas. Du är alldeles för billig tycker jag. Men gud vad fint det var! Jag måste kika mer så jag kan beställa. Tänk, vad trevligt det var förr, mer kort o brev. Mailen tog över för mkt. Synd o skam!

Jag instämmer, go natt med er gott folk. Det är ju en dag i morgon också!
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:shock: först blev jag lite rädd :shock: Vavavava 8-[ , vad har jag nu gjort :shock: Men sen läste jag vidare :wink: Tack för komplimagen!! :D
Ja, det är inga överpriser med tanke på vilken tid det tar, men materialkostnaden är i princip ingenting. Så forum-rabatt utlovas om du hittar något! :wink:
Men jag skulle vilja LEVA på detta...!! Åtminstone dra in en halvtidstjänst! Har hållt på sedan 1996, men den där "explosionen" av beställningar tycks inte komma. :? Jag har att göra året om, men kan långt ifrån leva på det. Mest pysslar jag med bröllop (inbjudn,kort, vigselprogram, tackkort, plac.kort m.m) Men de tillfällen då jag verkligen säljer mycket på en gång, det är på stora hantverksmässor. I somras var jag i Backamo, vid Ljungskile, det var det bästa hittills!! :D :o Helt chockad efteråt! :o I sommar ska jag dit igen + att jag åker till Sveriges största hantverksmässa i Båstad för första gången, det ska bli kul att se hur det går! :D
Nu har jag lite nya planer i huvudet, har köpt in böcker o.s.v, så jag är laddad :wink:
Elle

Inlägg av Elle »

Här kommer en rapport från natten: Dottern somnade som vanligt utan knorr vid 20. Sov som en gris fram till 04.45 då hon gnölade lite. Men det var nog i sömnen för innan jag ens hann fundera på ev verktyg så var det tyst. Sov sedan så gott till 06.45. Då började hon protestera lite och det behövdes korta vagningsomgångar och ramsa. Hon somnade nog in korta stunder och låg och småsnackade lite och 07.20 gjorde jag GLAD morgon. Dottern :heart: mötte mig med ett STORT leende, underbart! Sedan efter lite mys i storsängen så slukade hon en smakisportion av gröt och lite senare 150 ml välling. Nu sover hon sin fm-lur så gott och jag ska slå igen mina blå en stund... :sleep: Vi ses senare!

Gotlandsmamma

Det lät ju hur gott som helst Elle. Heja Lilly!

Bara för att jag sa att man har det hur gott som helst så vaknade Josef i natt o skrek som en stucken gris, han höll låda i 1 ½ timma. Ramsade en gång men det gav motsatt effekt plus att storebror vaknade då och började vråla. Nu har man vant sig vid lugna fridfulla nätter, så jag blir ju helt ställd när det vänds om i grytan. HUR gör ni andra vid "konstigheter"??? :?:
Jag känner mig seg idag, trots att solen kommit fram. Ska åka o handla lite med la familia om en stund. Längtar redan efter kvällen och planerad lördagsgodispåse. Barn på nytt. Inte blev det nån träning i morse heller, när man bara sovit 4 tim.

anna, har du nån på Gotland som köper av dig? Någon affär här? Tänker på turister i sommar...hm...måste ju gå på nåt sätt!

KRAM 8)
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Gotlandsmamma:
Nej, ingen hittills. Du kanske har någon butik att tipsa mig om? Vet du någon som gärna har lite lantlig stil, med presenter/inredning?
kiki

Inlägg av kiki »

Gotlandsmamma skrev:
Bara för att jag sa att man har det hur gott som helst så vaknade Josef i natt o skrek som en stucken gris, han höll låda i 1 ½ timma. Ramsade en gång men det gav motsatt effekt plus att storebror vaknade då och började vråla. Nu har man vant sig vid lugna fridfulla nätter, så jag blir ju helt ställd när det vänds om i grytan. HUR gör ni andra vid "konstigheter"??? :?:
Jag vet Gotlandsmamma, man blir helt ställd, igår fick Mio bryt vid vilan, helt vild i 45 minuter fick avsluta med en solfjäder :oops: :oops: :oops: shit pommes, sen i morse ylande hon på från 5 i 6 tills hon fick gå upp 10 i 7, glad som en lärka när hon fick gå upp men innan jösses.

hm måste nog läsa lite trådar på "säkra sovare med fnurra"""

Kramis Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Gotlandsmamma

Tur som attan att det bidde riktigt fin sol efter lunch här på ön. Mkt frisk luft räddade mig idag, med tanke på lite sömn i natt. Nu ska du sova gott i natt Josef. Jag blir så där; men vad i bomben gjorde att han var vaken i 1.5 tim? Ja ja. Nya tag!
Godiset är inhandlat, chips likaså och nu ska det eldas i brasan i källaren. Pysslat med lite omjusteringar här hemma, ändrat om och möblerat om o så. Lite mer nöjd. Men när solen lyser in så inser jag att det borde städas ORDENTLIGT. Men vi fick mögel i vårt förråd och vi har inte haft råd att fixa i ordning det klokt, med bra hyllor o så, efter att vi tog bort möglet, så allt ligger huller om buller, o sånt irriterar mig. Garaget är stökigt, altanen är full med bråte, källaren är i kaos...jag är ordningsam av naturen så det blir döjobbigt för mig att ha det så. Därför blir det lätt stökigt. Och det här får jag väl ta tag i snarast. I morrn tänkte jag städa altanen, hiva in all skit i garaget så får skiten vara på ett ställe i a f. Gud vad ointressant å skirva om. Skärp dig Linda!

Må gott och ta hand om er. Idag tittade Caesar länge på mig och sen sa han frågande habobis (älsklign på arabiska) - ja, du är min älskling sa jag då! :heart:
Elle

Inlägg av Elle »

kiki, du kanske ska ta fram BB och läsa om förtrotsen, det kan vara den som "spökar".

Här är det såååå tyst. Dottern somnade på två röda efter ett låååångt bad. Vilken fröjd det var att se henne :lol: Idag har hon verkligen SLUKAT mat. Grötsmakis o välling till frukost, majs/potatispuré o ersättning till lunch, välling till mellanmål och repris av lunchen till middag. Efter badet så slurpade hon i sig 140 ml välling. MATGLAD är hennes andranamn :D

Sussi

Inlägg av Sussi »

Gotlandsmamma: vad gulligt sagt av Ceasar :heart:

Skönt att ni kunde vara ute, det brukar vara räddningen många gånger! Det är ASjobbigt att ta på sig kläderna ;) men så fort man är ute så känns det mycket bättre. Mina tre minsta fick följa med äldsta storasyster på en lång promenad ut i naturen med varm choklad och mackor med stekta ägg :) De hade stått lääänge på en bro och kastat pinnar i ån, tänk så rogivande och underhållande även om man är 9 och 11 år :)

Har du bara 10 1/2 månad mellan dina barn??? HÄFTIGT!!

Nu ska jag kolla på Melodifestivalen och äta resterna av gårdagens chips :lol: Har haft huset fullt idag, vi var 23 pers. här som åt paj och fikade. Jag var helt slut sen haha! Jag har t.o.m. sovit middag, men det berodde nog på 2 glas vin på eftermiddagen, det är man inte direkt van vid :D
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
Krümel

Inlägg av Krümel »

Gotlandsmamma: Jag tycker faktiskt att det är kul att läsa om dina rensningsplaner, så det så! Skriv på bara. :D

Idag har vi varit ute i stugan och städat och fixat iordning för min mans systers familj som kommer till påsk. Min mamma var med. Skönt med en till vuxen som kan ägna sig åt barnen om det behövs. Blir lite mer gjort då!
Det är lite lurt om inte Hannes börjar närma sig åttamånadersångesten. Han var så labil idag. Och han har sovit jättebra, fick väcka imorse :D , så det kan inte vara det.
Mamma till lilla prinsessan, 17 Februari 2005 och lilla prinsen, 27 Juli 2007. Har följt standardmodellen från start med båda.
Gotlandsmamma

Å, finns det nåt bättre än mackor med stekta ägg. Gud vilken lyx. Det var länge sen jag åt. Det lät som att ni har haft en härlig, intensiv och festlig dag!

Jo, 10 ½ mån, jag blev gravid efter ca 7 veckor. Så kan det gå! Men nu blir det inga fler!!

8 mån ångesten är tuff, men ack vad skönt när den är förbi. Hoppas att den blir mild för Hannes.

Nu vill jag sova. Känner mig frusen o himlans tröööt.
Gotlandsmamma

anna, jag ska fundera över lämplig butik. Kollar upp o återkommer!
Gäst

Inlägg av Gäst »

Heja Elle och ljuva Lilly! :D Men det är såklart lite fusk med ett PROFFS till mamma, eller hur! :roll:

Det är så härligt med era berättelser, kära kacklisar! Man är verkligen med på ett hörn. Här har vi haft det ganska stressigt idag. Maken ska till USA och ikväll har det strulat med hyrbilen (ja, som han ska ha till Arlanda då... :roll: ). Kl 5:30 åker han i morgon. Och vi som skulle mysa med oxfilé och vin ikväll. Det blev ganska rumphugget det hela. Men nu sitter vi här och myser till melodifestivalen. och maken fäller en liten tår när Sibel sjunger, för han tycker det är såååå vemodigt att pussa barnen hejdå för en vecka (och mig med kanske). Han är inte den som gråter annars, men BARNEN, käre nån! Han har uttryckt det så fint att när barnen kom så förstärktes alla känslor. Man är mer glad, mer ledsen, mer arg, mer frustrerad, mer berörd, mer kär :heart: Älsklingen :cry:

Så jag åker till mamma och papp några dagar nu. Men datorn ska med förstås! Pappa har bredband.... :D

Kram på er!
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"